تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 10 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):هر كس سه روز آخر ماه شعبان را روزه بگيرد و به روزه ماه رمضان وصل كند خداوند ثواب روزه ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819467579




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

سامانه كنترل تردد تشخيص چهره در دانشگاه پيام نور زنجان ساخته شد


واضح آرشیو وب فارسی:مهر: سامانه كنترل تردد " تشخيص چهره " در دانشگاه پيام نور زنجان ساخته شد
زنجان -خبرگزاري مهر: مدير رايانه دانشگاه پيام نور استان زنجان، موفق به ساخت نرم افزار سامانه كنترل تردد ˈتشخيص چهره شاهدˈ شد.

به گزارش خبرگزاري مهر، پرويز صيادي افزود: كاربردهاي اين نرم افزار را كنترل تردد اماكن حساس جهت تامين امنيت سازمان ها و ارگان ها، ذخيره تصاوير بر اساس تاريخ، زمان و حجم بسيار پايين ذخيره سازي تصاوير در مقايسه با فيلم دوربين مدار بسته عنوان كرد.

وي امكان تشخيص بلادرنگ محدوده چهره با الگوريتم هاي پيچيده پردازش تصوير، حفظ امنيت تردد به سازمان در عين تكريم ارباب رجوع و مراجعين، ذخيره اطلاعات و زمان ورود و خروج افراد در پايگاه داده به صورت كاملا خودكار، عكسبرداري از چهره بدون نياز به آماده سازي و عكسبرداري از چندين چهره بطور همزمان رااز ديگر ويژگي هاي سامانه تشخيص چهره شاهد برشمرد.

صيادي تصريح كرد: سامانه تشخيص چهره شاهد قادر است از تمام تصوير دريافتي از دوربين ها تنها قسمت صورت افراد را جدا كرده و با حجم پايين ذخيره كند.

وي ادامه داد: بااستفاده از اين نرم افزار در صورت نياز به مرور مجدد تصاوير افرادي كه از مقابل دوربين گذشته اند، نيازي به مشاهده مجدد فيلم نيست، بلكه با يافتن تصوير شخص از ميان ساير تصاوير، فيلم از همان جايي كه شخص وارد تصوير شده است نمايش داده مي شود كه از نظر امنيتي اين اصل كه تصاوير صورت مراجعين جدا شده و ثبت شده باشد بسيار حائز اهميت است.

اين مبتكر زنجاني با اشاره به اينكه ساخت اين سامانه سه ماه زمان برده است، گفت: سرعت و دقت بالا در ثبت تصاوير از قابليت هاي سامانه تشخيص چهره شاهد نسبت به مشابه خارجي و ايراني خود است.

كد خبر: 2201840

تاريخ مخابره : ۱۳۹۲/۱۰/۳ - ۲۰:۴۴

سه شنبه 3 دي 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 49]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن