تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 9 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):تو را سفارش مى‏كنم به مداراى با مردم و احترام به علما و گذشت از لغزش برادران (دينى...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

سود سوز آور

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

مبلمان اداری

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1802794665




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

گزارش ظريف از ديدار با وزير خارجه ايتاليا و مذاكرات ايران و ۱+۵


واضح آرشیو وب فارسی:تابناک: گزارش ظريف از ديدار با وزير خارجه ايتاليا و مذاكرات ايران و ۱+۵
محمد جواد ظريف، وزير امور خارجه جمهوري اسلامي ايران، در مطلبي كه در صفحه فيس‌بوك خود منتشر كرده، ديدگاه خود را درباره برخي تحولات مهم روزهاي اخير، از سفر وزير خارجه ايتاليا به تهران گرفته تا وضعيت مذاكرات هيأت‌هاي كار‌شناسي ايران و گروه ۱+۵ و همچنين تصويب قطعنامه پيشنهادي رئيس‌جمهور ايران در سازمان ملل، بيان كرده است.
محمد جواد ظريف، وزير امور خارجه جمهوري اسلامي ايران، در مطلبي كه در صفحه فيس‌بوك خود منتشر كرده، ديدگاه خود را درباره برخي تحولات مهم روزهاي اخير، از سفر وزير خارجه ايتاليا به تهران گرفته تا وضعيت مذاكرات هيأت‌هاي كار‌شناسي ايران و گروه ۱+۵ و همچنين تصويب قطعنامه پيشنهادي رئيس‌جمهور ايران در سازمان ملل، بيان كرده است.

به گزارش «تابناك»، در اين گزارش اينترنتي، ظريف سفر وزير خارجه ايتاليا را نشانه‌اي از شكسته شدن فضاي رواني ضد ايراني در سطح جهاني دانسته و بر ادامه مذاكرات كار‌شناسي هسته‌اي با هدف حفظ حقوق و منافع مردم ايران تأكيد كرده است.

از ديد وي، تصويب پيشنهاد روحاني در سازمان ملل نيز به معناي خنثي كردن پروژه گسترده امنيتي سازي ايران و ايجاد فضاي ايران هراسي، اسلام هراسي و شيعه هراسي در سطح جهان است.

ظريف در اين گزارش نوشت:

دوستان سلام
پوزش مرا از گزارش‌هاي كوتاه و بافاصله بپذيريد.
ساعت يازده و نيم صبح اربعين (دوشنبه) است. مناسب است با ابياتي از حافظ آغاز كنم:

رندان تشنه لب را آبي نمي‌دهد كس
گويي ولي‌شناسان رفتند از اين ولايت

در زلف چون كمندش‌اي دل مپيچ كان جا
سر‌ها بريده بيني بي‌جرم و بي‌جنايت

هر چند بردي آبم روي از درت نتابم
جور از حبيب خوش‌تر كز مدعي رعايت

اما يك گزارش كوتاه:

ديروز ميزبان خانم اما بنينو وزير امور خارجه ايتاليا بودم. او اولين وزير خارجه اروپايي است كه در چندسال گذشته به ايران سفر كرده است. خانم بنينو را دوبار قبلاً ملاقات كرده بودم و چند بار هم تلفني صحبت كرده بودم. زن بسيار فعال و شجاعي است. مواضع او در مخالفت با جنگ بسيار قابل احترام هستند. خانم بنينو مانند بسياري ديگر از دولتمردان اروپا و ساير نقاط دنيا معتقد است كه انتخابات رياست جمهوري و سياست خارجي دولت جديد، به ويژه تفاهم ژنو، شرايط جديدي را در سطح منطقه و حتي جهان ايجاد كرده است.

واقعيت اين است كه هنوز تفاهم ژنو اجرايي نشده است ولي فضاي رواني ضدايراني شكسته و شركت‌هاي خارجي كه تا سه چهارماه قبل حاضر نبودند حتي با طرف‌هاي ايراني گفتگوي تلفني داشته باشند، اكنون براي حضور در ايران رقابت مي‌كنند. به ياري خدا و با حمايت مردم خوب از سياست‌هاي دولت تدبير و اميد، در چند هفته آينده وزراي بيشتري از كشورهاي عضو اتحاديه اروپا به تهران مي‌آيند.

ديشب همچنين مذاكرات كار‌شناسي ايران و ۱+۵ بعداز چند روز مذاكره سخت و سنگين براي تعطيلات كريسمس تا هفته آينده متوقف شد. در تماس تلفني خانم اشتون پس از مرور بر مهم‌ترين موضوعات بحث توافق كرديم كه مذاكرات كار‌شناسي اول هفته آينده از سرگرفته شود. همانگونه كه قبلاً هم چندين بار خدمت شما عرض كرده‌ام تمامي مراحل مذاكرات دشوار و پرپيچ وخم و پرفرازونشيب خواهد بود و صبر و حوصله و دقت و هوشياري در همه مراحل ضروري است. همكاران ما مذاكرات را با حسن نيت كامل و با هدف رسيدن به تفاهم ادامه مي‌دهند و در تمامي مراحل با دقت از عزت، حقوق و منافع مردم بزرگ ايران حراست و پاسداري خواهند كرد.

موضوع ديگر، تصويب قطعنامه جهان عاري از خشونت و افراط در مجمع عمومي سازمان ملل متحد بود (كه مخفف انگليسي آن WAVE يا «موج» است). اين قطعنامه بر اساس پيشنهاد رياست محترم جمهوري در سخنراني مهمشان در مجمع عمومي، توسط همكاران ما در نمايندگي ايران در ملل متحد تدوين و با ساير هيئت‌ها مذاكره شده بود. اهميت اين پيشنهاد و استقبال جهاني از آن، خنثي كردن پروژه گسترده امنيتي سازي ايران و ايجاد فضاي ايران هراسي، اسلام هراسي و شيعه هراسي در سطح جهان است كه توسط بدخواهان ايران در سال‌هاي گذشته و با سرمايه گذاري فراوان شكل گرفته بود.

همانطور كه رياست محترم جمهوري در آغاز كار و در تبيين اصول برنامه سياست خارجي دولت تدبير و اميد اعلام كرده بودند، خنثي كردن برنامه امنيتي سازي ايران از مهم‌ترين اولويت‌هاي ماست كه با جديت دنبال شده و آثار وسيعي داشته كه برخي از ناظران خارجي آن را يك زلزله در منطقه و در سطح روابط جهاني قلمداد كرده‌اند. بهت و سردرگمي و عصبانيت نتانياهو و ديگران از همين واقعيت است و هم چنين استقبال گسترده دوستان ايران و ديگران. توجه به تصوير كلان ضرورتي غيرقابل انكار براي فهم اين تحول و ابعاد آن است.

اميدوارم گزارش بعدي را با فاصله كمتري تقديمتان كنم. خدانگهدار

سه شنبه 3 دي 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: تابناک]
[مشاهده در: www.tabnak.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 113]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن