تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 10 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):زيد بن خالد جُهَنى: پيامبر خدا صلى الله عليه و آله از هيچ نمازى به نماز ديگر مشغول...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819440103




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

هند و پاكستان در برقراري آتش‌بس به توافق رسيدند


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: هند و پاكستان در برقراري آتش‌بس به توافق رسيدند
فرماندهان ارشد ارتش هند و پاكستان با برگزاري جلسه‌اي مشترك در منطقه مرزي «واگه» پاكستان درباره موضوعات مختلف از جمله آتش‌بس و كنترل مرزها به توافق رسيدند.


به گزارش خبرنگار خبرگزاري فارس در لاهور، هيئت 6 نفره از فرماندهان ارتش هند به سرپرستي «ونود بهاتيا» امروز (سه شنبه) با ورود به منطقه مرزي «واگه» پاكستان مورد استقبال ژنرال «عامر رياض» فرمانده نيروهاي عملياتي ارتش پاكستان قرار گرفت.

فرماندهان ارتش 2 كشور به تبادل نظر درباره اختلافات مرزي و چگونگي برقراري آتش بس در مرز مشترك پرداختند و با انتشار بيانيه‌اي مشترك در برقراري آتش‌بس به توافق رسيدند.

بر اساس اين بيانيه، نيروهاي مرزي 2 كشور متعهدند در صورتي كه شهروندان هر يك از كشورها به طور اتفاقي از مرز مشترك عبور كنند؛ اين موضوع را به كشور مقابل اطلاع داده و فرد مورد نظر را به كشورش بازگردانند.

كنترل بيشتر مرزها براي جلوگيري از عبور و مرور غير قانوني، قاچاق و پايبند بودن به آتش‌بس از ديگر توافقات اجلاس مشترك فرماندهان ارتش هند و پاكستان است.

اين در حالي است كه همزمان اجلاس ويژه تكاوران ارتش پاكستان كه مأموريت حفاظت از مرزهاي اين كشور را بعهده دارند نيز امروز در شهر لاهور برگزار شد.

گفتني است كه اين اجلاس هر 6 ماه يكبار برگزار مي‌شود.

هيئت نيروهاي مرزي هند به سرپرستي «سبهاس روشي» نيز در اجلاس تكاوران پاكستان شركت كرد.

ژنرال «طاهر جاويد» سرپرستي تيم مذاكره كننده پاكستان را در اين اجلاس به عهده دارد.

اجلاس ويژه تكاوران پاكستاني بمدت 5 روز ادامه دارد و موضوعاتي مانند عبور و مرور غير قانوني در مرز، جلوگيري از قاچاق و ساخت و سازها در 2 طرف مرز مشترك به طور مفصل بررسي خواهد شد.

انتهاي پيام

سه شنبه 3 دي 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 35]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن