تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 10 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام محمد باقر(ع):ميان حق و باطل جز كم عقلى فاصله نيست. عرض شد: چگونه، اى فرزند رسول خدا؟ فرمود...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803039389




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

آستان امامزادگان طرقبه دهه آخر صفر ميزبان عزاداران است


واضح آرشیو وب فارسی:مهر: آستان امامزادگان طرقبه دهه آخر صفر ميزبان عزاداران است
مشهد - خبرگزاري مهر : آستان امامزادگان طرقبه دهه آخر صفر ميزبان عزاداران است، مردم نيشابور در بقاع متبركه زيارت اربعين را قرائت كردند و برگزار مراسم اربعين در بقاع متبركه قوچان عناوين اخبار كوتاه اوقاف و امور خيريه است.

به گزارش خبرنگار مهر، مدير اجرايي بقاع متبركه امامزادگان سيدياسر و سيدناصر عليهماالسلام طرقبه گفت: دهه آخر صفر آستان مقدس اين امامزادگان عظيم‌الشان ميزبان عزاداران نبي مكرم اسلام حضرت محمد(ص)، سبط اكبر امام حسن مجتبي(ع) و عالم آل محمد امام رضا(ع) است.

محمود احسان‌فر اظهار داشت: حجت‌الاسلام محمدحسن ايزدي امام جمعه شهر طرقبه در اين شب‌ها افاضه كلام دارند و ذاكران اهل‌بيت(ع) مجيد سليمي و حسيني كفشدار مداحان مراسم در اين دهه هستند.

وي با اشاره به برگزاري ويژه برنامه عزاداري روز اربعين حسيني در بقاع مذكور، افزود: حضور هيئات عزاداري از محلات و روستاهاي شهرستان‌هاي طرقبه و شانديز، مشهد، تهران، تبريز، رشت و لاهيجان و زائران كشورهاي عربي در روز اربعين، چشمگير بود.

مدير اجرايي بقاع متبركه امامزادگان طرقبه اضافه كرد: اعضاي هر هيئت پس از حضور در حرم به زيارت امامزادگان مي‌شتافتند و زيارت اربعين مي‌خواندند و روضه‌خواني و سينه‌زني مي‌كردند و به هر هيئت، پرچم امامزادگان اهدا مي‌شد.

احسان‌فر ادامه داد: نماز جماعت در شب و روز اربعين در دو فضاي مجزاي روضه منوره و رواق دارالعباده حرم مطهر امامزادگان طرقبه با حضور جمعيتي بالغ ‌بر سه هزار نفر از نمازگزاران اقامه شد.

مردم نيشابور در بقاع متبركه زيارت اربعين را قرائت كردند

مسئول امور فرهنگي اداره اوقاف و امور خيريه نيشابور گفت: زيارت اربعين در ده بقعه متبركه شاخص اين شهرستان قرائت و مراسم عزاداري اقامه شد.

حجت‌الاسلام جعفر مهدوي‌خواه اظهاركرد: در اين مراسم‌ها مداحان اهل بيت(ع) مرثيه‌سرايي كردند.

وي اظهار داشت: حرم امامزاده محروق(ع)، بقعه فضل‌ ابن شاذان، بقعه بي‌بي‌شطيطه و تكيه ابوالفضلي در شهر نيشابور ميزبان مراسم عزاداري چهلم سالار شهيدان بودند.

اين مقام مسئول در اداره اوقاف و امور خيريه نيشابور ادامه داد: قدمگاه رضوي و بقعه امامزاده يحيي(ع) باغشن در بخش زبرخان، بقاع امامزادگان حمزه(ع) شهر عشق‌آباد و عبدالله(ع) روستاي فديشه بخش ميان‌جلگه و بقعه امامزاده عبدالله(ع) روستاي دربهشت بخش مركزي، ديگر مراكز مذهبي بودند كه نواي گرم زيارت اربعين در آنها پيچيد.

مهدوي‌خواه اضافه كرد: عزاداران در بقاع متبركه دربهشت، باغشن و تكيه ابوالفضلي بر سر خوان نعمت حسيني اطعام شدند.

مراسم اربعين در بقاع متبركه قوچان برگزار شد

مسئول فرهنگي اداره اوقاف و امور خيريه قوچان از برگزاري مراسم اربعين در بقاع متبركه اين شهرستان خبر داد.

حجت‌الاسلام سيدمحمود جعفري ضمن تسليت اربعين حسيني، اظهار داشت: با توجه به وجود ميقات‌الرضا در امامزاده ابراهيم(ع) تلاش شده است تا با ارائه برنامه‌هاي مناسب در روز اربعين ميزبان خوبي از زائران حضرت علي ابن موسي‌الرضا(ع) باشيم.

وي با تشريح مراسم اين بقعه متبركه، افزود: مراسم از شب اربعين همزمان با نماز مغرب و عشا و با سخنراني حجت‌الاسلام سيدعبدالحميد حسيني رحماني و مداحي علي پاكدل در محل شبستان اين امامزاده آغاز شد.

مسئول فرهنگي اداره اوقاف و امور خيريه قوچان عنوان كرد: در ادامه مراسم دسته‌جات سينه‌زني و زنجيرزني به‌صورت مردمي و خودجوش به اقامه عزاداري پرداختند و پس از نماز جماعت ظهر و عصر، زيارت اربعين قرائت شد.

جعفري با اشاره به وجود گلزار 45 شهيد در جوار بارگاه امامزاده ابراهيم(ع)، تصريح كرد: وجود شهدا در بقاع متبركه سبب افتخار و سربلندي است كه سعي شده است با توجه به مناسبت‌هاي مختلف و حضور خانواده‌هاي گرانقدر شهدا در اين مكان‌ها گلزار اين عزيزان غباررويي و معطر شوند.

وي به برگزاري مراسم مختلف در بقعه آيت‌الله آقا نجفي قوچاني اشاره و خاطرنشان كرد: با توجه به مشاركت حوزه علميه شهرستان قوچان مراسمي نيز در صبح روز شهادت در محل آرامگاه آقا نجفي قوچاني با حضور خواهران برگزار شد.

مراسم اربعين حسيني در بقاع متبركه گناباد برگزار شد

همزمان با اربعين سيد و سالار شهيدان، ويژه برنامه عزاداري و سوگواري با حضور هيئت‌هاي مذهبي و قشرهاي مختلف مردم در حرم امامزاده محمدعابد(ع) كاخك گناباد برگزار شد.

در اين مراسم معنوي كه يكپارچه احساس و شور و شعور حسيني بود، عاشقان اباعبدالله‌الحسين(ع) از شهرها و روستاهاي اطراف در قالب دسته‌جات سينه زني و زنجيرزني به مرثيه‌خواني و عزاداري پرداختد.

اين گزارش مي‌افزايد: در طول برگزاري اين مراسم كه از صبح آغاز و تا اذان ظهر ادامه داشت، ذاكران اهل بيت(ع) بر مصائب حضرت سيدالشهدا(ع) و كاروان اسرا، مرثيه‌سرايي و نوحه‌خواني كردند.

در اين مراسم كه با حضور عزاداران حسيني و هيئت‌هاي عزاداري برگزار شد، مداحان اهل‌بيت(ع) با قرائت زيارت اربعين با آرمان‌هاي شهداي كربلا تجديد بيعت كردند.

بقعه امامزاده محمد عابد(ع) در 22 كيلومتري جنوب مركز گناباد و 290 كيلومتري مشهد مقدس واقع شده است كه همه ساله به‌ويژه در ايام تعطيل و مناسبت‌هاي مذهبي پذيراي هزاران زائر و مجاور است.

كد خبر: 2201575

تاريخ مخابره : ۱۳۹۲/۱۰/۳ - ۱۵:۱۱

سه شنبه 3 دي 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 56]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن