تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 11 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام حسین (ع):هیچ کس روز قیامت در امان نیست، مگر آن که در دنیا خدا ترس باشد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803265059




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

زادگاه فوتبال ايراني نمي‌تواند ميزبان تيم شهرش باشد+فيلم


واضح آرشیو وب فارسی:تابناک: زادگاه فوتبال ايراني نمي‌تواند ميزبان تيم شهرش باشد+فيلم
شهري كه نخستين ورزشگاه ايران در آن ساخته شده، نمي‌تواند ميزبان ديدار تيمش در جام حذفي باشد. اين تصميم جنجال‌برانگيز سازمان ليگ، مدتي است كه مسجد سليماني‌ها را به تكاپو انداخته تا به احقاق حق تيمشان و شهرشان اقدام كنند.
اين‌ بار اجراي با تساهل و تسامح قانون، گريبان يك تيم با‌سابقه و پر‌طرفدار را گرفته ‌و سازمان ليگ در نامه‌اي، تيم شگفتي‌ساز نفت مسجد سليمان را از ميزباني در مرحله يك هشتم نهايي جام‌حذفي محروم ‌و ورزشگاه اين تيم را از شهرش به يكصدو‌چهل كيلومتر آن‌سو‌تر، يعني اهواز منتقل كرده است؛ تصميمي كه با انتقاد شديد اين تيم و مردم مسجد سليمان همراه شد.

به گزارش «تابناك»، كافي است ‌تجربه طرفداري يك تيم در يك شهرستان كوچك و محروم را تجربه كرده باشيد تا بدانيد‌‌ همان تيم كوچك و بدون امكانات شهر شما، چگونه به مؤلفه هويتي شما تبديل مي‌شود و بازي‌هاي آن برايتان در حد مرگ و زندگي اهميت پيدا مي‌كند.

همين شب گذشته در برنامه نود، گزارشي از ‌استقبال نكردن قمي‌ها از بازي‌هاي تيم صباي قم پخش شد كه مردم در آن علت را به غير بومي بودن تيم نسبت مي‌دادند و آن را از خودشان و شهرشان نمي‌دانستند. حالا در اين وضعيت كه ورزشگاه‌هاي فوتبال در رقابت‌هاي داخلي شبيه مزرعه سن زده است و عدم استقبال تماشاگران از فوتبال، به يكي از بحران‌هاي جدي فوتبال بدل شده، ‌سازمان ليگ با تصميمي عجيب، ميزباني را از تيمي پرطرفدار كه خاستگاه فوتبال ايران است، گرفته و اميدهاي مردم اين شهر براي ميزباني يك ديدار حساس در جام حذفي را نااميد كرده است.

بنا بر اين گزارش، تيم قديمي و پرطرفدار نفت مسجد سليمان كه در اين شهر محروم جنوب ايران، طرفداران بسياري دارد، در جام‌حذفي امسال شگفتي‌ساز ظاهر شده و مرحله يك شانزدهم نهايي جام‌حذفي تيم ليگ برتري سايپاي البرز را حذف كرده بود، بايد در مرحله يك هشتم نهايي ‌به مصاف تراكتورسازي تبريز برود. در قرعه‌كشي مرحله يك هشتم نهايي، ميزباني به مسجد سليمان رسيد و سازمان ليگ پس از بررسي، ورزشگاه شهيد بهنام محمدي اين شهر را واجد شرايط ميزباني رقابت‌هاي ليگ ندانست و بازي را به ورزشگاه الغدير اهواز تغيير مكان داد.

نگاهي به ميزباني‌هاي رقابت‌هاي ليگ بر‌تر در سال‌هاي اخير، نشان مي‌دهد كه سازمان ليگ بار‌ها و بار‌ها درباره ‌ورزشگاه‌هاي‌ با امكانات نامناسب با مماشات برخورد كرده و براي جذاب شدن رقابت‌ها، تيم‌هاي شهرستاني را از ميزباني در شهر خود محروم نكرده بود. گهر درود، يكي از تيم‌هايي بود كه به دليل امكانات ورزشگاهش، قرار بود از ميزباني در ليگ محروم شود؛ اما پس از اينكه سازمان ليگ اين جرأت را پيدا كرد تا بازي‌هاي اين تيم در ورزشگاه شهرش برگزار شود، ديديم كه چه ميزان بر جذابيت رقابت‌هاي ليگ افزوده شد و تماشاگران پرشور اين تيم چه جو فرهنگي جديدي در فضاي فوتبالي ايران به راه انداختند.

اما تصاويري كه مسئولان اين تيم براي برنامه نود شب گذشته فرستادند، نشان مي‌دهد كه وضعيت ورزشگاه شهيد بهنام محمدي مسجد سليمان چندان هم بغرنج نيست و اگر از ورزشگاه گهر درود و شهرداري ياسوج ـ كه پيش از اين ميزباني ليگ و جام حذفي را تجربه كرده‌اند ـ بيشتر نداشته باشد كم ‌ندارد.

نكته جالب اينجاست كه نفت در همين ورزشگاه ميزبان رقابت‌هاي ليگ يك بوده و حتي اگر در همين مرحله به يك تيم دسته يكي هم برخورد مي‌كرد، مي‌توانست در شهر خودش ميزبان باشد، ولي به دليل ميزباني از يك تيم ليگ برتري در اين مرحله، بايد بنا بر قوانين AFC با اين تيم برخورد كرد.

هوشنگ نصير‌زاده در گفت‌وگويي با رسانه‌هاي محلي خوزستان گفت: «چون اكنون حريف يك تيم حرفه‌اي ليگ برتري است، رعايت اين موارد الزامي است، وگرنه در صورت مسابقه با تيم دسته يك يا دسته دو، چنانچه در جريان مسابقات جام حذفي در مناطق مختلف ديده‌ايم، چنين مشكلي وجود ندارد‌»؛ نكته‌اي كه نشان از‌‌ همان برخورد با تساهل و تسامح با يك قانون دارد.

به هر حال اگر نفت در اين ورزشگاه تا كنون ميزباني رقابت‌هاي ليگ يك را داشته و با توجه به استقبال تماشاگران، اين تيم در همه آن رقابت‌ها، ‌تماشاگران بيشماري داشته، پس مي‌تواند در اين ديدار جام حذفي هم از تراكتورسازي تبريز ميزباني كند و اگر ‌نظر مسئولان سازمان ليگ اينچنين نيست، بايد ‌ميزباني رقابت‌هاي ليگ يك هم از اين تيم گرفته شود.

از زمان ‌گرفتن اين تصميم، مسئولان تيم نفت و مردم مسجدسليمان اعتراض‌هاي فراواني كرده‌اند تا بتوانند ميزباني را در شهر خودشان ‌بگيرند. آن‌ها همچنين براي ميزباني شايسته از تراكتورسازي، تدابير شديدي انديشيده بودند و مي‌خواستند به نحو شايسته‌اي از اين تيم پرطرفدار ليگ برتري ميزباني كنند كه با اين تصميم سازمان ليگ، اين شور نشاط كه مدتي بود شهر مسجد سليمان را فراگرفته بود، فرو نشست كه اميد است با بازبيني دوباره مسئولان سازمان ليگ اين شهر بتواند ميزباني شايسته‌اي در جام‌حذفي را بر عهده بگيرد.

نكته مغفول ديگر اين ماجرا اين است كه بد نيست، مسئولان فوتبال بدانند اين حق شهري نيست كه نخستين ورزشگاه فوتبال تاريخ ايران در آن ساخته شده و فوتبال با طعم اين شهر به ايران سرايت كرده است. بيش از يك صد سال از ورود فوتبال به ايران مي‌گذرد و اگر در همين مدت مسئولان به توسعه زيرساخت‌هاي فوتبال ايران اهتمام مي‌ورزيدند، يكصد سال پس از ورود فوتبال در ايران اين شهر هم مي‌توانست استاديوم بزرگ و شايسته‌اي داشته باشد كه براي يك ميزباني ساده تمام شهر بسيج نشوند.

دانلود

سه شنبه 3 دي 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: تابناک]
[مشاهده در: www.tabnak.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 94]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن