تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 8 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):همه گناهان گذشته كسى كه از روى ايمان و براى رسيدن به ثواب الهى معتكف شود، آمرزي...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1818891798




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

مشاور روحاني: پاي دولت روي مين احمدي‌نژاد است/دفتر ميرحسين موسوي را 15ساله واگذار كردند


واضح آرشیو وب فارسی:عصر ایران: مشاور روحاني: پاي دولت روي مين احمدي‌نژاد است/دفتر ميرحسين موسوي را 15ساله واگذار كردند
روزنو: حسام الدين آشنا، مشاور فرهنگي حسن روحاني رئيس جمهور ايران گفته است كه در دوره هشت ساله رياست جمهوري محمود احمدي نژاد، "قدم هاي بسيار بلندي در گذار معكوس دولت داري در ايران به سمت دولت قاجاري برداشته" شده است.
به گفته آشنا "در اين دوره تلاش زيادي شده بود تا تصميمات متمركز در حلقه بسيار كوچكي گرفته شود... گاهي سو تدبير تصادفي اتفاق مي افتد و گاهي به صورت ساختاري و حساب شده پيش مي رود اين اتفاق بسيار بيشتر از هشت سال مي توانست كشور را عقب ببرد."

مشاور رئيس جمهور ايران و سرپرست مركز بررسي هاي استراتژيك رياست جمهوري اين موضوع را به مجله انديشه پويا كه در تهران منتشر مي شود، گفته است.

آشنا از برخي از اتفاقاتي كه در دولت محمود احمدي نژاد رخ داده با عنوان "مين‌گذاري در اداره كشور" نام برده و گفته "برخي از مين‌ها كشف شد برخي هم در آستانه انفجار است و فقط كافي است كه پايمان را از روي آن برداريم."

او در توضيح اين توصيف گفته است كه "در موضوع يارانه ها پاي ما الان روي مين است نه مي توانيم ادامه دهيم و نه مي توانيم قطع كنيم آيا به مردم مي توان گفت كه اشتباه شده است؟ مسكن مهر هم همين طور است."

آشنا گفته دولت قبل "در هفته آخر كاري خود نمايشگاه بين المللي را بدون طي مراحل قانوني به صداو سيما واگذار كرد. صداوسيما هشت سال نمايشگاه بين المللي را مي‌خواست، به او ندادند و يك باره در هفته آخر كاري دولت آن را به صداو سيما دادند. اين مشخص است كه در دولت بعدي نمايشگاه را به صداو سيما نخواهند داد و اين يعني گذاشتن مين در رابطه صداوسيما و دولت جديد."

واگذاري شركت ۱۲ هزار و ۵۰۰ ميليارد توماني به آستان قدس
مشاور رئيس جمهور ايران گفته در يك مورد ديگر دولت آقاي احمدي نژاد، "شركتي را كه ۱۲ هزار و ۵۰۰ ميليارد تومان قيمت دارد به آستان قدس واگذار كرده كه باز هم مشخص است دولت بعدي آن را ابطال مي كند و اين مي شود مين گذاري در رابطه آستان قدس و دولت تازه. در آخرين هفته دولت، دفتري را كه مهندس [ميرحسين] موسوي در آن كار مي كرده به صورت ۱۵ ساله به يك شخص بسيار محترم حقيقي ولي با عنوان حقوقي واگذار شده، دولت بعد آن دفتر را بگيرد يا نگيرد؟ و خيلي موارد ديگر."

حسام الدين آشنا به موضوع هلوكاست و انكار كشتار يهوديان توسط محمود احمدي نژاد هم اشاره كرده و گفته "قبل از هركسي مرحوم دكتر مجيد شريف كه جزو مقتولين مظلوم قتل هاي مشكوك بود كتاب آقاي روژه گارودي را ترجمه كرده بود يعني افراد منتسب به نهضت آزادي موضوع افسانه پنداشتن هولوكاست را اولين بار در جامعه ما ترجمه كرد پس از مساله كشف آقاي احمدي نژاد نبود. تبديل كردن هلوكاست به يك گفتمان و تحميل هزينه اي سنگين براي كشور نتيجه اش قفل كردن كل روابط خارجي ايران با غرب بود... و من اصلا نمي توانم بروز چنين اتفاقي در سياست خارجي خودمان را تصادفي بدانم."

"مهدوي كني، رفتن من را به جلسات احمدي نژاد منع كرد"

حسام الدين آشنا به گفته خودش مدت كوتاهي در دوره شهرداري آقاي احمدي نژاد در جلسات مشورتي كه او تشكيل داده بوده شركت مي كرده است اما مي گويد كه محمدرضا مهدوي كني (رئيس فعلي مجلس خبرگان) او را از رفتن به جلسات منع كرد.

آشنا مي گويد "خودم هم در همان جلسات در سال ۸۲ فهميده بودم كه آقاي احمدي نژاد با اصراري كه در درگيري با دولت داشت قصد دارد به رياست جمهوري انتخاب شود."

مشاور رئيس جمهور فعلي ايران مي گويد وقتي آقاي احمدي نژاد در سال ۱۳۸۴ به رياست جمهوري انتخاب شد "يك بار براي ديدن ايشان رفتم. آقاي حدادعادل [رئيس مجلس وقت] اتاقش در مجلس شوراي اسلامي را به ايشان داده بود و خودش رفته بود بهارستان و رئيس جمهور منتخب در مجلس مي نشست. از آقاي احمدي نژاد شنيدم كه مي گفت من وامدار هيچ كس در رياست جمهوري نيستم و فقط وامدار زيارت عاشورا و دعاهاي ندبه هستم. راجع به وزارت اطلاعات و وزارت ارشاد با ايشان صحبت كردم... در حدود يك ربعي كه من صحبت مي كردم ايشان زير شيشه ميز را درست مي‌كرد."

حسام الدين آشنا مي گويد "آقاي احمدي نژادي كه من سال ۱۳۸۴ ديدم با آقاي احمدي نژادي كه انتهاي سال ۸۲ ترك كردم يك تفاوت داشت و آن افزايش بي حد و حصر اعتماد به نفس او بود."

او مي گويد اسفنديار رحيم مشايي، نزديك ترين فرد در دولت آقاي احمدي نژاد به رئيس جمهور پيشين، در دوره اي كه آنها در شهرداري تهران بودند "يك تئوري بيشتر نداشت [آقاي رحيم مشايي] مي‌گفت كار اساسي نكنيد چون خرج كار اساسي زياد است و به جاي آن كاري كنيد كه مردم خوششان بيايد. در واقع تخصص ايشان فيل هوا كردن بود... از خودش شنيدم كه گفت درست كردن يك بزرگراه خيلي خرج دارد و يك ماه بعد هم كسي به ياد ندارد كه چه كسي آن را ساخته است. اين تفكر براي ذهن تبليغاتي درجه يك است اما براي كشورداري مشكل ايجاد مي كند، كه كرد."

مشاور رئيس جمهور ايران گفته دولت روحاني دولت پاسداران آشتي و اميد است، پاسداران يك تحمل موقت كه مي تواند به قهر دائم يا به آشتي پايدار تبديل شود."

سه شنبه 3 دي 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: عصر ایران]
[مشاهده در: www.asriran.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 98]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن