تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 8 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):آنچه دوست ندارى درباره‏ات گفته شود، درباره ديگران مگوى. 
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819001880




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

سرمربي تيم ملي پينگ پنگ بانوان: ليگ متمركز تاثيرگذار نيست


واضح آرشیو وب فارسی:ايسنا: سرمربي تيم ملي پينگ پنگ بانوان: ليگ متمركز تاثيرگذار نيست
سرمربي تيم ملي پينگ پنگ بانوان در رده نوجوانان و جوانان معتقد است،‌ برگزاري ليگ در طول 6 روز هيچ تاثيري براي بانوان نخواهد داشت مگر آنكه بخواهيم بگوييم "كاچي به از هيچي" است!

ويدا عبدي در گفت‌وگو با خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، درباره برگزاري ليگ پينگ‌پنگ بانوان به صورت متمركز گفت: سوال من اين است كه ليگ متمركز يعني چه و چه مفهوم و معنايي مي‌تواند داشته باشد؟! در حالي كه يك ليگ به اين منظور برگزار مي‌شود كه بانوان هر هفته به شهرهاي مختلف بروند و با شرايط آب و هوايي متفاوت آشنا شوند چون اين موضوع در پينگ‌پنگ بسيار مهم است. اينكه ليگ به صورت رفت و برگشت برگزار مي‌شود براي آن‌ است كه بازيكنان با فشار سفر آشنا شوند و هر هفته در تمرين باشند تا براي مسابقه‌هاي مختلف آمادگي‌شان حفظ شود.

عبدي با بيان اين كه متاسفانه چون از بانوان مانند مردان حمايت نمي‌شود كمبودهاي بسياري در بخش پينگ‌پنگ بانوان وجود دارد، اضافه كرد: من حدود 15 سال عضو تيم ملي بودم و آن سال‌ها مسابقه‌هاي قهرماني كشور برگزار مي‌شد حتي در اين مسابقات به بازيكنان ساك كامل لباس، رويه راكت و... داده مي‌شد اما حالا خبري از اين چيزها نيست و مسابقه‌هاي قهرماني كشور هم برگزار نمي‌شود.

وي با بيان اينكه مسابقه‌هاي بانوان به شكل اُپن و انفرادي است، گفت: براي اين مسابقه‌ها تمام هزينه‌ها با خانواده‌هاست و تنها خوابگاه از سوي فدراسيون به بازيكن داده مي‌شود. حتي پدر و مادري كه بچه خود را از شهر ديگري براي اين رقابت‌ها آورد، هيچ جايي براي ماندن ندارد. از سوي ديگر بازيكنان روح تيمي درمسابقات را ندارند. چون تجربه حضور در مسابقه‌هاي تيمي را نداشته اند.

عبدي با انتقاد از ارنج بازي‌هاي ليگ گفت: حتي ليگ بانوان با ارنج استاندارد برگزار نمي‌شود به طور مثال در ليگ نوجوانان و جوانان مسابقه‌ها به شكل دو مسابقه انفرادي و يك مسابقه تيمي (روش كوربيون) برگزار شد در حالي كه ليگ بايد 4 مسابقه انفرادي و دو مسابقه تيمي داشته باشد اما نگاه كنيد كه ليگ امسال با چه ارنجي برگزار شد؟!

وي خاطرنشان كرد: يك بازيكن نوجوانان در بهترين شرايط 200 هزار تومان از باشگاه خود مي‌گيرد در حالي كه هزينه يك رويه راكت 250 هزار تومان است و دختران ما در بهترين شرايطي در رده بزرگسالان 2 تا سه ميليون مي‌گيرند اما قرارداد پسران چندين برابر اين رقم‌هاست. چرا بايد بازيكنان ما به خاطر موضوعات مالي به ليگ عراق بروند؟!

سرمربي تيم ملي پينگ پنگ نوجوانان و جوانان با تاكيد بر اين كه ليگ براي تمرين منظم بازيكنان است گفت: حتي اگر بازيكني خانواده پينگ‌پنگي داشته باشد و پدر يا برادرش ساعت‌ها با او تمرين كنند باز هم نمي‌تواند تاثير بسيار خوبي داشته باشد چون آن بازيكن تنها با يك روش تمرين آشنا مي‌شود و با دست‌هاي مختلف روبه‌رو نمي‌شود حتي در شرايط استرسي مسابقه قرار نمي‌گيرد. متاسفانه در حال حاضر بازيكنان ما از پينگ‌پنگ‌بازان بسيار ضعيف شكست مي‌خورند در حالي كه از نظر تكنيكي هيچ چيزي كم ندارند اما چون در شرايط مسابقه قرار نگرفته‌اند دچار استرس مي‌شوند و نتيجه را واگذار مي‌كنند.

وي با تاكيد بر مشكلات موجود در عرصه ورزش بانوان خاطرنشان كرد: زماني كه مسابقه‌هاي مختلف برون مرزي يا حتي جشنواره‌هاي داخلي براي بانوان برگزار نمي‌شود حداقل ليگ را درست برگزار كنند چنين مسابقه‌هايي به بازيكنان روحيه مي‌دهد. ليگ بايد به صورت غير متمركز برگزار شود و قرارداد بازيكنان هم در حد معمول باشد. ما چندين بار از مسئولان فدراسيون خواسته‌ايم كه از مربيان تيم ملي بانوان نظرخواهي كنند اما هيچ گاه اين اتفاق نيفتاده است.

عبدي گفت: تصميمات درباره بانوان در كميته فني گرفته مي‌شود كه بيشتر اعضاي آن مرد هستند و تنها يك زن در اين جلسه حضور دارد اين درحالي است كه ما در پشت درهاي بسته تمرين مي‌كنيم و آقايان از وضعيت تمرين و مشكلات ما باخبر نيستند!

وي اضافه كرد: متاسفانه وضعيت به شكلي است كه وقتي با مادران بازيكنان صحبت مي‌كنيم مي‌گويند اميدواريم اين ورزش از سر فرزندان‌مان بيفتد. اين جمله خانواده‌هاي ماست كه جاي تاسف دارد چرا بايد شرايط آنقدر سخت باشد كه خانواده‌ها چنين صحبت‌هايي را عنوان كنند. مي‌گويند اگر بانوان وضعيت خوبي ندارند براي آن است كه نتيجه چنداني نگرفته‌اند سوال اين است كه آقايان چه كار كرده‌اند؟ مردان ما در بخش جوانان و نوجوانان نهم آسيا شدند و دختران دهم، پس تفاوت چنداني وجود ندارد.

سرمربي تيم ملي پينگ پنگ نوجوانان و جوانان در عين حال تصريح كرد: البته ما اين كمبودها را تنها از فدراسيون نمي‌بينيم و برخي مسائل به وزارت ورزش و جوانان و كميته ملي المپيك بازمي‌گردد.

انتهاي پيام

سه شنبه 3 دي 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايسنا]
[مشاهده در: www.isna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 151]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


ورزش

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن