تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 9 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):نيت مؤمن بهتر از عمل او، و نيت كافر بدتر از عمل اوست و هر كس مطابق نيت خود عمل ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819215516




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

ليگ متمركز پينگ پنگ بانوان واقعا برتر است!؟


واضح آرشیو وب فارسی:ايسنا: ليگ متمركز پينگ پنگ بانوان واقعا "برتر" است!؟
ليگ برتر پينگ پنگ بانوان به دليل مشكلات مالي و نبودن اسپانسر قرار است متمركز باشد اما در اين صورت تا چه اندازه اين رقابت ها مي تواند نام "ليگ برتر" را يدك بكشد؟

به گزارش خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، در حالي فدراسيون پينگ پنگ از برگزاري متمركز ليگ برتر پينگ پنگ بانوان ايران خبر مي دهد كه استقبال نكردن تيم ها از اين مسابقات به صورت رفت و برگشت و پايين بودن مبلغ قراردادهاي بانوان، دليل اصلي تغيير شكل برگزاري اين رقابت هاست اما اين سوال مطرح است كه برگزاري ليگ برتر آن هم تنها در سه روز مسابقه رفت و سه روز مسابقه برگشت مي تواند براي بانوان پينگ پنگ ايران مفيد باشد؟ آيا هدف از برگزاري اين رقابت ها تنها يدك كشيدن نام ليگ برتري است كه براي ملي پوشان شناخته شده برگزار مي شود؟ يا قرار است مسابقاتي باشد كه در برهه زماني چند ماه زمينه شناسايي چهره هاي جديد را ايجاد كند؟

اصلا اصرار اين كه ليگ متمركز كه تنها يك هفته به طول مي كشد را "ليگ برتر" نام گذاري كنيم چيست؟ آيا ليگ برتر چارچوب و قاعده اي ندارد؟ و قرار است چنين مسابقاتي را داشته باشيم كه بگوييم ليگ برتر برگزار كرده ايم؟! در شرايطي كه هنوز خبري از اردوي تيم ملي نيست و بانوان به ندرت به مسابقه بين المللي اعزام مي شوند ملي پوشان با خانواده هاي خود تمرين مي كنند اما آيا پينگ پنگ براي بانواني كه پدر يا برادر پينگ پنگي ندارند جايي ندارد؟

به فرض آن كه چاره‌اي جز برگزاري متمركز اين رقابت ها براي پينگ پنگ بانوان نيست و بودن اين رقابت ها بهتر از نبودنش است اما سوال اين است كه فدراسيون كدام مسابقه را جايگزين مسابقات ليگ مي كند؟ ليگي كه بايد برگزاري‌اش چندين ماه طول بكشد تا ورزشكاران زير نظر باشگاه هاي خود تمرينات منظمي داشتند و در فصل مسابقات به سر ببرند. البته بايد ديد كه آيا مسابقاتي كه ليگ برتر ناميده مي شود، از چنين مشخصه هايي برخوردار است ؟ اين كه مسابقات طولاني مدتي نباشد و تمرينات باشگاهي وجود نداشته باشد تنها بازيكنان چند روز مانده به رقابتي فراخوانده شوند، چقدر با ورزش حرفه اي همگون است و تا چه اندازه فرصت استعداديابي را براي اين بخش مهيا مي كند؟

كافي است نگاهي به تركيب چند ساله تيم ملي بانوان داشته باشيم تا متوجه شويم تنها چند بازيكن مشخص عضو تيم ملي هستند كه اتفاقا با توجه به نامهرباني هايي كه به ليگ بانوان مي شود ترجيح مي دهند مسابقه ليگ را با مشكلات كمتر و در چند روز به پايان برسانند. آن ها معتقدند وقتي قراردادهاي ليگ و شرايط مسابقات حرفه اي نيست بهتر است با همان ميزان قرارداد ليگ به صورت متمركز برگزار شود نه اين كه ماه ها درگير مسابقات ليگ باشند و در نهايت هم قراردادي ناچيز را بگيرند. حداقل اگر ليگ متمركز باشد، هم زمان كمتري مي گيرد و هم قراردادهايشان كمي منطقي تر به نظر مي رسد.

محجوبه عمراني، نفر دوم پينگ پنگ بانوان ايران در اين باره به خبرنگار ورزشي ايسنا مي گويد: با توجه به اين كه باشگاه ها توانايي ندارند قرارداد خوبي را با ما ببندند بهتر است با همان ميزان قرارداد، مسابقات به صورت متمركز برگزار شود چون به طور مثال نمي ارزد كه با قرارداد مثلا 4 ميليوني سه ماه درگير مسابقات رفت و برگشت باشيم اما اگر مسابقات متمركز باشد چنين مبلغي منطقي تر است.

وي درباره اين كه آيا برگزاري ليگ برتر بانوان به صورت متمركز كيفيت اين رقابت ها را پايين مي آورد يا خير؟ اضافه مي كند: درست است كه از لحاظ فني كيفيت مسابقات ليگ پايين مي آيد اما ما هم ازنظر مالي تامين نمي شويم. وقتي در پينگ پنگ بانوان حرفه اي كار نشود ما هم فني فكر نمي كنيم. از سوي ديگر ما هيچ پولي از پينگ پنگ در نمي آوريم و درآمد ما از ليگ است.

ملي پوش پينگ پنگ بانوان در پاسخ به اين كه آيا در كشورهاي ديگر هم ليگ برتر به صورت متمركز برگزار مي شود؟ مي گويد: فكر نمي كنم كه در كشورهاي ديگر مسابقات ليگ به صورت متمركز باشد اما وقتي اسپانسر و منابع مالي نيست ديگر چاره اي نمي ماند. من نمي دانم كه ريشه مشكلات از كجاست، يا چه كسي بايد اين مشكلات را برطرف كند اما معتقدم كه برگزاري مسابقات به صورت متمركز بهتر از برگزار نشدن اين رقابت هاست.

عمراني درباره اين كه فكر نمي كنيد غير از ملي پوشان شناخته شده همچون شما، ليگ براي بازيكنان جوان ديگري هم هست كه شايد تنها فرصت براي كشف استعدادشان باشد، گفت: وظيفه من نيست كه به اين موضوعات فكر كنم. ممكن است پيشنهاداتي داشته باشم اما بحث اين است كه نمي دانم مشكل اصلي جذب اسپانسر و ... چيست.

به گزارش ايسنا، پريسا صمدي ديگر ملي پوش ايران است كه در اين باره نظري مشابه عمراني دارد، مي گويد: زماني كه تيم ها براي برگزاري ليگ به حدنصاب نمي رسند راه ديگري غير آن كه مسابقات به صورت متمركز برگزار شود وجود ندارد. در ليگ برتر هم تنها چهار مسابقه رفت و چهار مسابقه برگشت را برگزار كرديم كه از نظر تعداد روزهاي مسابقه تفاوت چنداني با مسابقات متمركز ندارد.

وي ادامه مي دهد: متاسفانه حمايتي از بانوان صورت نمي گيرد و باشگاهي نمي خواهد سرمايه گذاري در پينگ پنگ بانوان داشته باشد، با اين شرايط بانوان بايد چكار كنند؟ معتقدم كه بايد در ورزش بانوان تحول عظيمي صورت گيرد تا اين مشكلات برطرف شود.

صمدي درباره وضعيت تمرينات خود مي گويد: من تمريناتم را در خانه انجام مي دهم و به صورت خانوادگي تمرين مي كنيم. در حال حاضر هم براي تشكيل اردوي تيم ملي خبري به ما نداده اند اما مي دانم قرار است مسابقات دهه فجر در تهران برگزار شود.

به گزارش ايسنا، پيش از اين هم منيژه ابري كه پس از استعفاي نايب رييس سابق بانوان فدراسيون پينگ‌پنگ به عنوان نماينده بانوان در كميته فني حضور دارد، اعلام كرده بود: امسال مي‌خواهيم ليگ پينگ‌پنگ بانوان را به صورت متمركز برگزار كنيم و به تيم‌ها گفته‌ايم كه اگر پول بازيكنان را بدهند، ما هم اين مسابقه‌ها را به صورت متمركز برگزار خواهيم كرد.

انتهاي پيام

شنبه 30 آذر 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايسنا]
[مشاهده در: www.isna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 52]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


ورزش

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن