تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 11 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):چه چيز مانع مى شود كه هر گاه بر يكى از شما غم و اندوه دنيايى رسيد، وضو بگيرد و به...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803226451




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

رقابت دو شبكه تلويزيوني «فتنه‌گر» عرب‌زبان بر سر آشاميدن خون مسلمانان


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران جوان: رقابت دو شبكه تلويزيوني «فتنه‌گر» عرب‌زبان بر سر آشاميدن خون مسلمانان
شبكه‌هاي تلويزيوني العربيه و الجزيره حق ندارند حتي يك خبر از ظلم و ستمي كه در حق مردم مظلوم بحرين مي‌شود پخش كنند. براستي چرا؟
سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران گزارش مي‌دهد، كساني كه دو شبكه تلويزيوني عربي زبان ( البته هيچ ارتباطي با اعراب ندارند ) الجزيره و العربيه را پيگيري مي‌كنند بيننده دو رسانه جهت‌دار و مغرض كه به منافع گردانندگان و موسسان آن‌ها خدمت مي‌كنند، هستند. اين دو شبكه ماهواره اي فعال در واقع و به طور مستقيم مجري طرح و پروژه «خاورميانه جديد» كه آمريكا و غرب درباره آن زياد سخن مي گويند هستند. هر دو بر يك ساز مي نوازند و آن تحريك جامعه عربي و ايجاد شكاف ها و اختلافات عميق در جامعه عربي است.

شبكه الجزيره وابسته به دولت قطر در روز اول نوامبر سال 1996 تاسيس شد و شعار آن « ديدگاه و ديدگاهي ديگر » بود. شهروند عربي براي نخستين بار ديد كه سران تروريست صهيونيستي در تلويزيون هاي عربي حاضر مي شوند و تحت شعار كاذب ( ديدگاهي ديگر ) ، اقدامات ظالمانه خود را در حق شهروندان و كودكان بي گناه فلسطيني توجيه مي كنند. زماني كه شبكه تلويزيوني العربيه وابسته به عربستان سعودي راه اندازي شد شهروند عربي براي نخستين بار ديد شخصي كه هدف اصابت گلوله نظاميان رژيم صهيونيستي قرار مي گيرد و جان مي دهد « شهيد » ناميده نمي شود بلكه از وي به عنوان « مقتول » ( كشته ) نام مي برند. نكته قابل تامل اين است كه اين دو شبكه تلويزيوني ، پخش خود را بر اساس تمركز بر دفاع از دموكراسي و حقوق بشر در كشورهاي عربي آغاز كردند در حالي كه هر دو تاي اين كشورها از سوي رژيم‌هاي پادشاهي و اميري و موروثي اداره مي‌شوند و بويي از دموكراسي و قانون اساسي نبرده‌اند.

زماني كه آمريكا و متحدان آن عراق را در سال 2003 اشغال كردند، حمله جنگنده هاي آمريكايي و غربي و نيروهاي اشغالگر خارجي به عراق از پايگاه هايي در عربستان ، قطر ، كويت و بحرين صورت مي گرفت. يعني در واقع اين كشورها و سران سرسپرده آن در نابودي عراق ، كشتار كودكان ، زنان و سالخوردگان بي گناه عراقي دست داشتند. در بحبوحه همين جنگ بود كه دو شبكه العربيه و الجزيره در شمار شبكه هاي تلويزيوني حامي قوي نيروهاي اشغالگر قرار گرفتند و بيانيه‌هاي نظامي آنان را به طور دقيق و مو به مو براي مخاطبان پخش مي كردند در حالي كه مردم مظلوم عراق تحت حملات وحشيانه و مرگبار نظاميان آمريكايي و وابسته به رژيم صهيونيستي جان مي‌دادند و در خون و آتش دست و پا مي زدند ولي رسانه‌هاي مغرض عربي هيچ تصاويري از آن پخش نمي‌كردند. شبكه‌هاي تلويزيوني العربيه و الجزيره حق ندارند حتي يك خبر از ظلم و ستمي كه در حق مردم مظلوم بحرين مي شود پخش كنند. چرا؟ پاسخ روشن است زيرا بحرين مانند عربستان و قطر پايگاه‌هاي آمريكايي را در درون خود جاي داده است و در واقع يك پايگاه آمريكايي و جيره‌خوار آن است نه چيز ديگر.

دو شبكه تلويزيوني العربيه و الجزيره در جريان تحولات اخير عربي در انتقال حوادث و حقايق، بي طرفانه عمل نكردند اين در حالي است كه بر اساس منشور كاري رسانه اي شرافتمندانه بايد از جانبداري از گروه و طرف خاصي پرهيز كنند و حقايق را بگويند هرچه كه باشد. ولي اين رسانه هاي سمت و سوي هدفمندي را اتخاذ و مغرضانه عمل كردند. آن ها در منحرف كردن افكار عمومي از حقايق تحولات عربي كه در واقع يك « بيداري اسلامي » بود از هيچ تلاشي فروگذاري نكردند و از آن ها به عنوان « بهار عربي » نام بردند. در واقع الجزيره تميم و العربيه آل سعود شيوه ناسالم و تبليغات كثيف رسانه اي را عليه ملت هاي عربي در پيش گرفتند. اصول ، اخلاق و ارزش هاي انساني را ناديده گرفتند. به وجدان ، هيچ اعتنايي نكردند كه البته اگر غير از اين بود محل سوال مي شد زيرا حاكمان كشورهايي مانند قطر و عربستان خود فاقد وجدان بيدار و ارزش هاي انساني اخلاقي هستند پس چگونه مي توانند به آن ارشاد كنند.

شبكه‌هاي العربيه و الجزيره به جاي اين كه شاهد لحظه به لحظه و انتقال دهنده حقايق جهان اسلام و عربي باشند به ابزاري در دست جنايتكاران و قاتلان تبديل شده اند. ملت عربي تاكنون تصاوير دروغين و جعلي و غير واقعي و گزارش هاي رسانه اي ساختگي و غير واقعي زيادي از اين دو شبكه ديده است. شبكه هايي كه مملو از شر و دروغ است. همواره در جهت تحقق اهداف شوم صهيونيست ها و غربي ها كار كرده اند. تمام هم و غم آن ها مشوه كردن و تخريب جامعه عربي و ضربه زدن به ثبات آن است.

دو شبكه تلويزيوني العربيه و الجزيره در جريان تحولات مصر ، ليبي ، تونس ، عراق ، يمن ، سوريه و كشورهاي ديگر چه تصاوير دروغين زيادي و اخبار غير واقعي به مخاطب منتقل كردند. شبكه هاي تلويزيوني العربيه و الجزيره به منبري آزادي براي ترويست ها تبديل شده اند. اين دو شبكه صحنه هاي مربوط به كشتار مردان و زنان و كودكان بي گناه در كشورهاي مختلف از سوي گروه هاي تكفيري و تروريستي را تحت عنوان قهرماني ها و دليري هاي انقلابيون پخش مي كنند. عجيب است كه برخي رسانه ها براي تحقق اهداف مشخصي همه چيز را مباح مي دانند و هيچ خط قرمزي را رعايت نمي كنند. شبكه هاي ماهواره اي العربيه و الجزيره از خونريزي ها در كشورهاي عربي به نام دفاع از دموكراسي و ازادي دفاع تمام قد كردند و در واقع اين دو مورد به ابزار كشتار مردم بي گناه در مناطق بسياري در كشورهاي عربي تبديل شده است. چه بسيار جوامعي كه نابود شدند. هدف اصلي توطئه عليه برخي از كشورهاي عربي ، عقب نگه داشتن آنان ، تضعيف توانمندي نظامي و اقتصادي آنان و در نهايت سلطه بر منابع غني منطقه است.در واقع آمريكا دلش به حال مردم منطقه نسوخته است تا بخواهد براي تحقق مطالبات آنان كاري كند بلكه هدف اول و آخر توطئه هاي پياپي غربي ها عليه ملت هاي منطقه كه تحت عنوان زيباي « حمايت از غير نظاميان ، حمايت از حقوق بشر ، ازادي و دموكراسي » صورت مي گيرد غارت منابع غني منطقه است.

اكنون كه داريم درباره شبكه‌هاي فتنه و تحريك سخن مي‌گوييم بايد كه تامل بيشتري درباره عملكرد دو شبكه الجزيره و العربيه داشته باشيم. اين دو در صدر فهرست شبكه هاي تلويزيوني شريك در ريخته شدن خون عربي قرار دارند زيرا به منبري ازاد براي تروريسم و بازويي براي بازاريابي آن تبديل شده اند. امروزه هيچ كسي منكر نقش منفي برخي از رسانه هاي عربي و در راس آْن ها العربيه و الجزيره عليه مردم عربي نيست. اين كه اين شبكه ها حقايق را وارونه جلوه مي دهند و اخبار دروغ و مخالف واقع پخش مي كنند. چنان به دروغگويي و نشر اكاذيب مبادرت مي ورزند تا اوضاع در برخي از كشورهاي عربي را بحراني تر و وخيم تر سازند. اين دو شبكه به اين حد نيز اكتفا نمي كنند و در بسياري مواقع به درخواست گروه هاي تروريستي گوش مي كنند و از اين بابت هيچ احساس شرم و حيايي ندارند. در بسياري از مواقع شبكه هاي العربيه و الجزيره چند ساعت قبل از اين كه گروه هاي تروريستي دست به اقدامي بزنند از آن اطلاع دارند و براي آن تصاوير كاذبي را آماده مي كنند تا به محض وقوع اتفاق اين تصاوير را به گونه اي حرفه اي كه انگار حقيقت است براي مخاطب پخش مي كنند. اين نشان دهنده ارتباط مستقيم بين عوامل تروريستي و رسانه هاي العربيه و الجزيره است.

حالي سوالي كه مطرح مي شود اين است چه تفاوتي بين رسانه هاي تبليغاتي تروريستي و عمليات تروريستي وجود دارد.؟ من معتقدم كه هيچ فرقي بين اين دو وجود ندارد و دست رسانه هاي العربيه و الجزيره و مقامات مسئول در آن ها و حاميان شان به خون هزاران هزار انسان و كودك بي گناه آغشته است. رسانه ها با منحرف كردن افكار عمومي ، تروريست ها را به ادامه جنايت در حق كودكان و زنان و سالخوردگان جسورتر مي كنند و بدون ترديد مسئوليت اين رسانه ها و گناه آن ها بسيار بزرگتر از عوامل تروريستي است زيرا يك وجهه شرعي و قانوني به اين اقدامات مي دهند حال آن كه هر گونه كشتار غير قانوني از اساس باطل است. آري دو شبكه ماهواره اي الجزيره و العربيه از رسالت و ماموريت اصلي حرفه اي خود خارج شده اند. گوينده خبر در اين دو شبكه تقريبا كار يك كارشناس و عالم به همه چيز را انجام مي دهد. سوالات جهت داري مطرح مي كند و احتمالات را به گونه اي كه دوست دارد و خوشايند آن است پيش بيني مي كند. شبكه هاي ماهواره اي العربيه و الجزيره از همان آغاز تاسيس تاكنون همواره گزينشي عمل كرده اند و ابزاري در دست غربي ها و صهيونيست ها براي تحقق اهداف مد نظرشان بوده اند. كشورهاي غربي و در راس آن ها آمريكا كه ديگر نمي توانند از طريق نظامي و فيزيكي به منابع سرشار زيرزميني و رو زميني ملت هاي مسلمان دست يابند به راهكار جديدي متوسل شده اند و آن توسل به گزينه نرم است. آنان با سوء استفاده از همين شبكه هاي داخلي عربي در ميان ملت هاي مسلمان تفرقه و شكاف زيادي ايجاد مي كنند و از خلا امنيتي موجود در جهت منافع خود استفاده مي كنند. خود را به عنوان منجي ملت ها جا مي زنند و بدون هيچ هزينه اي به اهداف مد نظرشان مي رسند. هيچ ترديدي وجود ندارد كه شبكه هاي تلويزيوني العربيه و الجزيره با رژيم صهيونيستي در ارتباط هستند. اين رژيم بارها و بارها توانسته است نقشه هاي شوم خود را با توسل به اين شبكه‌ها پياده كند.

طبعا يكي از مشكلات اساسي در نحوه تعامل ما با اين شبكه هاي ماهواره اي فتنه انگيز نهفته است و ناچاريم سوالاتي را مطرح كنيم:

1- آيا اين شبكه‌هاي فتنه‌گر كه همواره به خونريزي و خرابكاري و خشونت ترغيب مي كنند و از رسالت رسانه اي خود دور شده اند و واقعيت ها را وارونه جلوه مي دهد حق دارند دفاتر و مراكز و خبرنگاراني در كشورهاي عربي داشته باشند يا اين كه ما بايد شعار « ارحلي » از كشور ما برو بيرون را سر بدهيم.

2- تا چه زماني ما بايد با اين شبكه هاي ماهواره اي كه در فتنه‌انگيزي در ميان كشورهاي عربي و مسلمانان نقش موثري دارند به عنوان رسانه هاي عربي و بنگاه هاي خبري تعامل كنيم در حالي كه مي دانيم و مطمئنيم كه آن ها به هيچ وجه هيچ خدمتي به عرب و اسلام نمي كنند و به سياست هاي رسمي و قوانين كشورهايي كه در آن حضور دارند پايبند نيستند و ما به يقين مي دانيم كه دستشان به خون انسان هاي بي گناه در بسياري از كشورهاي عربي و اسلامي آغشته است.

3- اگر دولت‌هايي در پس فعاليت اين شبكه‌هاي ماهواره‌اي قرار دارند و از آن ها حمايت مي كنند خب اين حق ماست كه بر اساس همان منطقه شبكه هاي العربيه و الجزيره با اين دولت ها و حكومت ها تعامل كنيم و تبليغات رسانه اي را عليه آنان آغاز كنيم. حال اگر اين گونه نشد حداقل با رسانه هاي نا هنجار و ناپاكي كه پدر و مادر ندارند ( هر چند كه ما مي دانيم صهيونيست‌ها پدر و آمريكا مادر اين رسانه ها هستند ) مقابله به مثل كنيم.

4- از وكلاي عربي كه به دنبال اقامه دعوا عليه شبكه هاي ماهواره‌اي فتنه‌گر هستند حمايت كنيم و مسئولان آن‌ها را به پرداخت غرامت مجبور سازيم. برخي از كارشناسان و نويسندگان مسايل سياسي مبالغه نكرده‌اند كه از شبكه‌هاي ماهواره‌اي العربيه و الجزيره به عنوان « پايگاه هاي اطلاع رساني مارينز » نام برده اند. شبكه هايي كه هر كسي بخواهد در مسير هيمنه و سلطه آمريكا بر امت عربي و اسلامي و سيادت و حاكميت بي رقيب اسراييل بر منطقه مانع‌تراشي كند از پيش رو بر مي‌دارند. بنابراين بايد به صراحت اعلام كرد كه دو شبكه تلويزيوني العربيه و الجزيره و فعاليت هاي آن ها به خطر واقعي براي ملت هاي عربي و امت اسلامي تبديل شده اند و ملت ها بايد هوشيار باشند و قاطعانه در مقابل آن ها بايستند. اين دو شبكه را تحريم كنند.

مترجم: سيد محمد مسعودي علوي

منابع:

http://www.mepanorama.com/391565/%D9%82%D9%86%D9%88%D8%A7%D8%AA-%D8%A7%D9%84%D8%AC%D8%B2%D9%8A%D8%B1%D8%A9-%D9%88%D8%A7%D9%84%D8%B9%D8%B1%D8%A8%D9%8A%D8%A9-%D9%88%D8%A7%D9%84%D8%AA%D8%B3%D8%A7%D8%A8%D9%82-

%D9%84%D8%B3%D9%81%D9%83/

http://alwaienews.com/0ar108754idattach.htm

http://www.fespress.net/categories2.html

http://www.inewsarabia.com/438/%D9%82%D9%86%D9%88%D8%A7%D8%AA-%D8%A7%D9%84%D8%AC%D8%B2%D9%8A%D8%B1%D8%A9-%D9%88%D8%A7%D9%84%D8%B9%D8%B1%D8%A8%D9%8A%D8%A9-%E2%80%A6-%D9%88%D8%A7%D9%84%D8%AA%D8%B3%D8%A7%D8%A8%D9%82-%D9%84%D8%B3%D9%81%D9%83-%D8%A7%D9%84%D8%AF%D9%91%D9%85-%D8%A7%D9%84%D8%B9%D8%B1%D8%A8%D9%8A--%D8%9F.htm

انتهاي پيام/

سه شنبه 3 دي 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران جوان]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 30]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن