تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 14 تیر 1403    احادیث و روایات:  ghhhhhh
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804335105




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

اوكراين، گرجستاني جديد


واضح آرشیو وب فارسی:جمهوري اسلامي: اوكراين، گرجستاني جديد
"سناتور جان مك‌كين جمهوري‌خواه و ساير سياستمداران غربي درحال تبديل كردن تظاهرات اعتراضي اوكراين به صحنه نبردي دموكراتيك در كنار مرزهاي روسيه هستند. اما آيا آنها آماده‌اند تا مسائل را از درون مشاهده كنند؟"
به گزارش خبرگزاري دانشجويان ايران، پايگاه خبري بازفيد در تحليلي مي‌نويسد: "تظاهرات اعتراضي گسترده عليه تصميم ويكتور يانوكوويچ، رئيس جمهوري اوكراين در امتناع از امضاي توافقنامه ميان اين كشور با اتحاديه اروپا، باعث شده تا اين كشور به صحنه نبردي ميان روسيه كه خواهان دستيابي به تسلط اقتصادي بر كي‌يف است و سياستمداران آمريكايي و اروپايي كه اوكراين را به عنوان تازه‌ترين عرصه ايده‌هاي دمكراتيك غرب مي‌دانند، بدل شود. تقريبا هر شكل و فرمي از بدترين كابوس‌هاي پارانوئيدي كرملين به وقوع پيوسته و به واقعيت بدل شده است كه از جمله آنها مي‌توان به ميخاييل ساكاشويلي، رئيس جمهوري سابق گرجستان اشاره كرد؛ كسي كه مقام‌هاي روس او را فردي مجنون و‌ نامحبوب و عامل وزارت امور خارجه آمريكا توصيف مي‌كنند و هم اكنون سناتور مك كين جمهوري‌خواه، كسيكه نزديكترين سياستمدار غربي به ساكاشويلي بود، همواره و به صورت مرتب ولاديمير پوتين، رئيس جمهوري روسيه را يك فرد ستمگر مي‌خواند.
حالا از ميان مسائلي كه آمريكا مي‌تواند با استفاده و مطرح كردن آنها باعث آشفتگي و سردرگمي روسيه شود، استقرار سپر دفاع موشكي ناتو در اروپاست كه قرار است در مرز شرقي دونتسك مستقر شود.
دولت‌هاي غربي از مطرح كردن بي‌پروا و به صورت مستقيم استعفاي يانوكوويچ كه از سوي معترضان اوكرايني مطرح شده، خودداري كرده‌اند. اما افرادي چون سناتور مك كين، تاكيد مي‌كنند كه اين حق مردم اوكراين است كه به دنبال آزادي و استقلال خود باشند و اين موارد را بايد با استفاده از سوق يافتن به سوي اروپا و تقبيح موضع دخالت روسيه در روند داخلي كشورشان به دست آورند. اوكراين به كشوري بدل شده كه ساكنان آن در مورد مسائل سياسي در جهان به شدت با يكديگر دچار جدايي و تفرقه شده‌اند؛ كشوري كه تنها نيمي از مردم آن از الحاق اين "گرجستان نوين" به اتحاديه اروپا حمايت مي‌كنند. اين رويكرد بنابر عقيده جورج بوش، رئيس جمهوري سابق آمريكا "شعاع نوري به سوي آزادي" است؛ عبارتي كه سياستمداران غربي براي طعنه‌زدن به پوتين استفاده مي‌كنند. اوكراين براي روسيه طعمه خوبي است چراكه مسكو همواره در متهم كردن غرب به استفاده از معيارهاي دوگانه راغب است.
سرگئي لاوروف، وزير امور خارجه روسيه در مصاحبه‌اي كه با تلويزيون دولتي اين كشور صورت داد، گفت: تصور كنيد كه من روزي به آلمان سفر كنم و در ميان معترضان قدم بزنم؛ معترضاني كه از احزابي حمايت مي‌كنند كه از برلين مي‌خواهند تا روابط خود را در قبال اتحاديه اروپا تغيير دهد. فكر مي‌كنم كه پارلمان اروپا،‌ ناتو، شوراي اروپايي و سازمان همكاري و امنيت در اروپا بايد قطعنامه‌اي را عليه روسيه كه با اين كار در امور داخلي آلمان مداخله كرده است، تصويب كنند.
درحاليكه غرب و روسيه يانوكوويچ را در موضعي بسيار مشكل قرار داده‌اند و معترضان اوكرايني به دنبال استعفا و بركناري او هستند،‌ مقام‌هاي اروپايي به نظر مي‌رسد كه به دنبال اعمال فشار بر رئيس جمهوري اوكراين هستند. كمي پس از آنكه سناتور مك‌كين يكشنبه گذشته سخنراني كرد، استفان فول، كميسيونر توسعه اتحاديه اروپا، در حساب كاربري خود در توييتر نوشت كه اروپا مذاكرات با كي‌يف را براي امضاي توافقنامه همكاري به حالت تعليق درآورده است.
خطري كه اين مساله دارد، بروز درگيري با روسيه است درحاليكه مسكو يانوكوويچ را به سوي كرملين سوق مي‌دهد. اگرچه تعداد كمي در اوكراين معتقدند كه رئيس جمهوري اين كشور به جاي تمايل براي دستيابي به گاز با قيمت كمتر، وام و معاهده تجاري با روسيه داراي وابستگي به پوتين است، تلاش اتحاديه اروپا براي بلوف ناميدن اقدامات يانوكوويچ پس از آن مطرح شد كه او براي امضاي يكسري توافقات اقتصادي به مسكو سفر كرد. شخصيت‌هاي اپوزيسيون اوكراين بيم آن را دارند كه او نقشه راهي را امضا كند كه اوكراين را در مسيري به سوي پيوستن به اتحاديه گمركي با چند كشور سابق اتحاديه جماهير شوروي سابق سوق دهد؛ اقدامي كه باعث مي‌شود تا كي‌يف ديگر تمايلي براي پيوستن به اتحاديه اروپا نداشته باشد و اين نقشه راه همان اتحاديه اوراسياست كه پوتين آن را يك وزنه و تعادل براي اروپا مي‌داند.
آرسني ياتسنيوك، رهبر مخالفان اوكراين كه پيشتر وزير امور خارجه و اقتصاد اين كشور بوده در جريان راهپيمايي اخير گفت: اگر توافقنامه اتحاديه گمركي امضا شود، بهتر است يانوكوويچ در مسكو بماند و به كي‌يف بازنگردد. اگر اوكراين را بفروشد خودش مي‌داند!
و خطرناك‌ترين مساله اين است كه سياستمداران غربي از اينكه به معترضان اوكرايني اميدواري غلط و جعلي بدهند، لذت مي‌برند. و درميان خطرها بايد به اين توجه كرد كه سناتور مك‌كين و همكارش سناتور كريس مورفي درسخنانشان خطاب به جمعيت انبوه معترضان گفته بودند: "اگر شما موفق شويد، سناي آمريكا در كنار شما خواهد بود و در هر قدمي كه بر مي‌داريد، با شما مي‌ايستد." كه اين اظهارات باعث مي‌شود اوكرايني‌ها فكر كنند آنها حمايت غرب را دارند و اصلا به اين فكر نكنند كه اگر اعتراضات شكست بخورد چه پيش خواهد آمد.
هم اكنون، اوكراين به عرصه‌اي خوب و فرصتي مغتنم براي سياستمداراني بدل شده كه مي‌خواهند مشت خود را به پوتين در حياط خلوت روسيه نشان دهند؛ همانطور كه گرجستان در سال‌هاي نخست حكومت و رياست جمهوري ساكاشويلي اين كار را كرد. اما تنها تعداد اندكي از افرادي كه فطرت و ذات رئيس جمهوري روسيه را مورد آزمايش قرار داده‌اند،‌ جايگزيني بهتر براي آن يافته‌اند. آنهايي كه مايلند اوكراين را به دامان غرب بيندازند علاوه بر بدهي‌هاي كمرشكن و صحنه‌ سياسي فاجعه‌بار براي اوكراين، بايد براي اين كار زماني طولاني فشار بياورند.
اثبات حقيقي تعهدات آنها تنها زماني رخ مي‌دهد كه فرصت‌هاي ظاهري موجود، ديگر نباشند."

دوشنبه 2 دي 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جمهوري اسلامي]
[مشاهده در: www.jomhourieslami.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 34]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن