تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 7 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):وقتى مردى به همسر خود نگاه كند و همسرش به او نگاه كند خداوند بديده رحمت به آنان نگ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

خرید یخچال خارجی

ویترین طلا

کاشت پای مصنوعی

مورگیج

میز جلو مبلی

سود سوز آور

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

مبلمان اداری

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1802357981




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

بابك زنجاني و شوخي با 2 ميليارد و 60 ميليون يورو، هفته‌اي دو بار!


واضح آرشیو وب فارسی:عصر ایران: بابك زنجاني و شوخي با 2 ميليارد و 60 ميليون يورو، هفته‌اي دو بار!
شوخي با 2 ميليارد و 60 ميليون يورو، در هفته دوبار!روز گذشته مجددا خبري از واريز بدهي بابك زنجاني به وزارت نفت منتشر شده است، كه با در نظر گرفتن موارد وارريز بدهي در دفعات قبل، اين براي سومين بار است كه بابك زنجاني بدهي خود به وزارت نفت را پرداخت ميكند. اما موضوع در اينجا است كه هيچ كدام از اين پرداخت ها مورد تاييد قرار نگرفته است.

به گزارش «تابناك» موضوع بدهي بابك زنجاني به وزارت نفت، علاوه بر رقم كلان خود حال حاشيه اي جالب توجه هم ايجاد كرده است و آن بازي نمايندگان مجلس، وزارت نفت و بانك مركزي بر سر تاييد و تكذيب واريز بدهي اين تاجر است.

در حالي كه در حدود يك هفته پيش محمد علي پورمختار عضو كميسيون اصل 90 مجلس به يكباره از پرداخت شدن و واريز بدهي بابك زنجاني به حساب بانك وزارت نفت خبر داد، بلافاصله يك مقام آگاه در بانك مركزي اين موضوع را تكذيب كرد و اعلام كرد كه پرداخت بدهي بابك زنجاني كذب محض است.

در همين حال بود كه وزارت نفت نيز در اين گير و دار ترجيح داد در اين مورد سكوت كند و هيچ اشاره و توضيحي ارائه ندهد. از آن سوي مير كاظمي رئيس كميسيون انرژي اعلام كرد كه تاييد واريز مبلغ به عهده ديوان محاسبات است و گفت: ديوان محاسبات بايد اطلاعات لازم را از بانك مركزي اخذ كرده و طي بررسي واريز مبلغ فوق را تأييد كند؛ البته از ديوان خواسته‌ايم كه هر چه سريعتر اين موضوع را بررسي و به كميسيون اطلاع دهند.

البته گويا نتيجه اطلاع رساني ديوان محاسبات اين بوده است كه گويا هيچ مبلغي به حساب خزانه و بانك مركزي واريز نشده است!

اين غائله به جاي خود ماند تا اينكه روز گذشته مجددا سخن از پرداخت شدن بدهي بابك زنجاني به وزارت نفت به ميان آمد و اينبار، مصطفي افضلي‌فرد، نماينده مردم اردبيل بود كه از پرداخت بدهي بابك زنجاني خبر داد و گفت: براساس اطلاعات بانك مركزي بابك زنجاني بدهي 2 ميليارد و 60 ميليون يورويي خود را پرداخت كرده است و اين مبلغ دريافت شده است.

وي تاكيد كرده بود كه مرجعي كه گفته آن در اين باره سنديت دارد مقامات بانك مركزي هستند و بر اساس اعلام مقامات مربوطه، اين بدهي بابك زنجاني وصول شده است.

جالب آنكه رو گذشته مجددا يك مقام آگاه در بانك مركزي كه مجددا نخواسته نامش فاش شود، گفته است:اظهارات آقاي افضلي‌فرد به هيچ عنوان صحت ندارد چراكه بابك زنجاني حتي يك ريال هم به سيستم بانكي واريز نكرده است.

اينبار تكذيبيه تنها مربوط به بانك مركزي هم نبود و گويا منبعي آگاه در وزارت خارجه نيز به تكذيب پرداخت بدهي بابك زنجاني پرداخته است.

اين همه اولين نكته و سوالي را كه به ذهن ميرساند اين است كه چگونه ممكن است در موضوعي به اين اهميت و در خصوص بدهي اي با اين رقم كلان كه ورود آن به كشور ميتواند تاثير مهمي بر اقتصاد داشته باشد، يك چنين اظهارات متناقض و متضادي از سوي مقامات كشور و نمايندگان بيان ميشود كه هر مخاطب عام و خاصي را به خنده مي اندازد!

آيا 2 ميليارد و 60 ميليون يورو پول حاصل از فروش نفت كشور، به اين اندازه كوچك است كه در واريز شدن يا نشدن آن به حساب وزارت نفت، مسئولان دچار اشتباه ميشوند و اين همه تاييد و تكذيب لازم است؟

سوال اساسي تر در اينجا است كه چگونه ميشود نماينده اي بنا به گفته خود، تاييديه بانك مركزي را به عنوان شاهدي براي پرداخت بدهي بابك زنجاني ذكر ميكند، اما مقامات بانك مركزي اين موضوع را تكذيب ميكنند، و در آن سوي وزارت نفت سكوت اختيار ميكند تا مبادا وارد اين ماجرا شود؟ اساسا چرا مقاماتي كه در بانك مركزي اين موضوع را تكذيب كرده اند، از افشاي نام خود پرهيز كرده اند؟

طبق قانون بدهي بابك زنجاني به وزارت نفت بايد به حساب اين وزارتخانه نزد بانك مركزي واريز شود و آنگونه كه عنوان ميشود، تاييد واريز مبلغ به حسابهاي خزانه به عهده بانك مركزي و اخيرا با درخواست مجلس، ديوان محاسبات است.

با اين تفاسير بايد پرسيد كه موضوع و مشكل اساسي در پرداخت بدهي بابك زنجاني به وزارت نفت چيست كه اينگونه پر سر و صدا و عجيب و غريب شده است؟ اينكه نمايندگان بيايند و خبر از واريز مبلغ بدهي بابك زنجاني بدهند، اما بانك مركزي بلافاصله تكذيب كند!

مسلما موضوع تحريم بانكي كشور ميتواند يكي از معضلات بر سر پرداخت اين بدهي با اين رقم كلان باشد، اما مسئله اينجا است كه اين پول يا در نهايت واريز ميشود و يا نميشود. در نتيجه ضد و نقيض گويي در خصوص آن كاملا مبهم و سوال برانگيز است.

اين در حالي است كه پيش از اين مير كاظمي اظهار كرده بود كه در صورتي كه پرداخت بدهي زنجاني به وزارت نفت تاييد شود، به تحقيق و تفحص كميسيون انرژي مجلس درباره عدم پرداخت مبالغ فروش ميعانات گازي و فرآورده‌ها پايان ميدهند.

دوشنبه 2 دي 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: عصر ایران]
[مشاهده در: www.asriran.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 52]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن