تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 8 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):سكوت مؤمن تفكر و سكوت منافق غفلت است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819072112




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

معاون پيشين سالوا كر براي گفتگو با دولت سودان جنوبي اعلام آمادگي كرد


واضح آرشیو وب فارسی:واحد مرکزي خبر: معاون پيشين سالوا كر براي گفتگو با دولت سودان جنوبي اعلام آمادگي كرد
ُُُُُُُُُُُُُُُُُُُُُُُُُُُُُُُُُُُُُُُُُُُُُُُُُُُُُُُُُُُُُُُُُُُُُُُُُُُُُُُُتـهـران / واحـد مـركـزي خـبـر / سـياسـي 1392/10/02
سركرده شورشيان مخالف دولت سودان جنوبي روز دوشنبه اعلام كرد آمادگي دارد تا به منظور پايان دادن به درگيري ها با دولت اين كشور وارد گفتگو شود.
«ريك ماچار» معاون پيشين رئيس جمهور سودان جنوبي در اين باره گفت «سالوا كر» رئيس جمهور اين كشور بايد پيش از هر گونه گفتگو، متحدان سياسي او را از زندان آزاد كند.
بـه گـزارش خبرگـزاري رويترز از جوبا، «ماچار» افزود وي روز دوشنبه با وزير امور خارجه اتيوپي در خصوص تلاش براي پايان دادن به درگيري ها گفتگو كرده است. وزير امور خارجه اتيوپي رهبري يك گروه ميانجي آفريقايي را به عهده دارد كه تلاش مي كنند به درگيري هاي يك هفته اخير در سودان جنوبي پايان دهند. اين درگيري ها به كشته شدن صدها تن و آواره شدن هزاران تن منتهي شده است.
«ماچار» در اين باره گفت: «من به سالوا كر پيغام دادم كه همرزمان من را كه در بازداشت به سر مي برند آزاد كند و به آنها اجازه دهد تا به آديس آبابا بروند، سپس مي توانيم گفتگوها را به صورت مستقيم آغاز كنيم. آنها (همرزمان من) كساني هستند كه در گفتگو شركت خواهند كرد.»
«ماچار» همچنين روز شنبه با «سوزان رايس» مشاور امنيت ملي رئيس جمهور امريكا و «هيلد جانسون» فرستاده سازمان ملل در خصوص تلاش براي پايان درگيري ها گفتگو كرد.
وي ماه ژوئيه گذشته از سمت خود به عنوان معاون رئيس جمهور سودان جنوبي بركنار شد.
ُُُُُُُُُُُُُُُُُُُُُُُُُُُُُُُُُُُُُُُُُُُُُُُُُُُ145 / 172

دوشنبه 2 دي 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: واحد مرکزي خبر]
[مشاهده در: www.iribnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 54]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن