تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 9 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):بهترين سخن، آن است كه قابل فهم و روشن و كوتاه باشد و خستگى نياورد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819189255




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

معاون سابق رئيس جمهور سودان جنوبي: سالوا كر ديگر رئيس قانوني سودان جنوبي نيست


واضح آرشیو وب فارسی:واحد مرکزي خبر: معاون سابق رئيس جمهور سودان جنوبي: سالوا كر ديگر رئيس قانوني سودان جنوبي نيست
تهران/ واحد مركزي خبر/ سياسي 1392/09/27
معاون سابق سالوا كر رئيس جمهور سودان جنوبي اتهامات مقامات اين كشور را در خصوص تلاش براي كودتا رد كرد و گفت وي ديگر رئيس جمهور قانوني كشور نيست.
ريك مشار در گفتگو با پايگاه اينترنتي مستقل «سودان تريبون» كه امروز (چهارشنبه) انتشار يافت در واكنش به اظهارات مقامات سودان جنوبي كه وي را به تلاش براي كودتا متهم كرده‌اند گفت:« كودتايي وجود ندارد،‌آنچه در جوبا روي داده، سوءتفاهم بين اعضاي گارد رياست جمهوري است و تلاش براي كودتا نيست، من با كسي كه قصد كودتا داشته باشد ارتباطي ندارم و اصلا چنين كسي را نمي‌شناسم.»
ماشر تاكيد كرد هيچيك از مسئولان اين حزب ارتباطي با اين كودتاي فرضي
ندارند. وي گفت:« آنچه ما مي‌خواهيم تغييرات دمكراتيك در حزب است اما سالوا كر مي‌ِ‌خواهد با استفاده از فرضيه تلاش براي كودتا از دست ما راحت شود و كنترل دولت و حزب را به دست گيرد.
به گفته ماشر سالوا كر به طور مكرر قانون اساسي را نقض كرده است و ديگر رئيس جمهوري قانوني نيست.
وي بدون اشاره به مقاصد خود تصريح كرد:« ما ديگر نمي‌خواهيم او رئيس جمهور سودان جنوبي باشد.»
به گزارش خبرگزاري فرانسه از نايروبي، اين گفتگو كه درجايي نامعلوم صورت گرفته است، اولين اظهار نظر مشار از يكشنبه شب، زمان آغاز نبردهاي جناح‌هاي رقيب مسلح در جوبا،است.
به گفته مقامات سودان جنوبي مشار و چهار تن ديگر از سياستمداران اين كشور تحت تعقيب و فراري هستند. دولت سودان جنوبي روز سه‌شنبه از بازداشت ده تن از مسئولان بلند پايه اين كشور خبر داد كه هشت تن آنها از وزيران سابقي هستند كه ماه ژوئيه به همراه ريك ماشر به دست سالوا كِر، رئيس جمهور، از سمت‌هاي خود بركنار شدند.
ماشر كه هنوز به طور رسمي معاون حزب حاكم جنبش آزاديبخش مردم سودان است، با سالوا كر رهبر حزب به طور علني مخالفت كرده است. جنبش آزاديبخش مردم سودان شاخه سياسي شورشيان جنوب سودان است كه از سال 1983 تا 2005 در گير جنگي داخلي با نيروهاي دولتي سودان بود.
106/126

چهارشنبه 27 آذر 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: واحد مرکزي خبر]
[مشاهده در: www.iribnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 111]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن