تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 14 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):توبه زيباست، ولى از جوان زيباتر .
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804317011




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

حرم تا جمكران، بين الحرمين جاماندگان قافله كربلا شد/ عرض تسليت عاشقان حسين(ع) به قطب عالم امكان


واضح آرشیو وب فارسی:مهر: حرم تا جمكران، بين الحرمين جاماندگان قافله كربلا شد/ عرض تسليت عاشقان حسين(ع) به قطب عالم امكان
همزمان با سالروز اربعين حسيني، اقشار مختلف مردم قم به ياد پياده روي عاشقان سيدالشهدا(ع) از نجف تا كربلا، مسير حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه(س) تا مسجد مقدس جمكران را پياده روي كردند.

به گزارش خبرنگار مهر، در مراسم معنوي و با شكوه پياده روي و عزاداري به سمت مسجد مقدس جمكران كه از ساعت ۱۴ بيستمين روز از ماه صفر و بعد از قرائت زيارت اربعين در حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه(س) آغاز شد، دلباختگان اباعبدالله الحسين(ع) بعد از طي مسيري هفت كيلومتري از مسير بلوار پيامبر اعظم(ص) براي عرض تسليت اين روز جانسوز به حضرت صاحب الامر(عج) خود را به مسجد مقدس جمكران رساندند.

موج جمعيت عزادار سيدالشهدا(ع)؛ ساعاتي قبل از برگزاري مراسم راهپيمايي خود را به حرم مطهر كريمه اهل بيت(س) و ابتداي بلوار پيامبر اعظم(ص) رساندند و با حالي محزون و چشم‌هايي اشك بار، فرج منتقم خون خدا را فرياد زدند.

حضور جمعيت عاشق در اين مراسم به اندازه‌اي بود كه بعد از حدود دو ساعت از شروع راهپيمايي ابتداي جمعيت در نزديكي‌هاي مسجد مقدس جمكران بود، اما خيل جمعيت هنوز حركت خود را از حرم مطهر فاطمه معصومه(س) آغاز نكرده بودند.

اقشار مختلف مردم قم، عصر اربعين سالار شهيدان در هواي سوزناك و سرد اين روزهاي قم، با سربندهاي يا حسين(ع) يازهرا(س)، يا زينب(س)، كلنا عباسك يا زينب(س) و با در دست داشتن پرچم‌هايي با رنگ‌هاي سرخ، سبز و مشكي كه بر روي آن‌ها لبيك يا حسين(ع) و لبيك يا مهدي(عج) نقش بسته بود آمدند تا تسلي دهنده قلب قطب عالم امكان حضرت وليعصر(عج) باشند.

در روزهاي گذشته بسياري از عاشقان سيدالشهدا(ع) از شهر مقدس قم راهي كربلاي معلي شدند تا در روز اربعين حسيني زائر اباعبدالله الحسين(ع) باشند، اما جامانده‌هاي اين قافله در اين روز به اين نيت در اين مراسم راهپيمايي باشكوه حرم تا جمكران شركت كردند تا سالهاي آينده برايشان مقدر شود كه مسير نجف تا كربلا را با پاي پياده بپيمايند و ضريح منور امام حسين(ع) كه در قم ساخته شد را آغوش بگيرند.

برگزاري مراسم پياده روي از حرم تا جمكران براي اولين بار

حضور عاشقان سيدالشهدا(ع) در مراسم پياده روي روز اربعين از حرم تا جمكران كه براي اولين بار برگزار مي‌شد به اندازه‌اي چشمگير و باشكوه بود كه شبكه‌هاي مختلف سراسري از جمله شبكه يك، دو، سه، شبكه قرآن، شبكه پنج، شبكه شما و سيماي مركز قم مبادرت به پخش مستقيم اين راهپيمايي كردند.

خادمان حرم كريمه اهل بيت(ع) و مسجد مقدس جمكران نيز در ابتداي صف راهپيمايان قرار داشتند و سياهپوشان اربعين حسيني از زن و مرد و پير و جوان و نوجوان نيز با چهره‌هايي محزون در حالي كه زير لب ذكر يا حسين(ع) يا حسين(ع) داشتند با حضور عاشورايي خود، عشق بي‌انتهاي خود را به سيد و سرور شهيدان به تصوير كشيدند.

خيل عزاداران حسيني با حضور در مسجد مقدس جمكران كه شبستان اصلي اين مسجد را پر كرده بودند، زيارت ناحيه مقدسه كه اشكواره صاحب الزمان(عج) بر جد غريبش است را قرائت كردند و مداحان اهل بيت(ع) نيز در مصيبت جانگداز سيدالشهدا(ع) مرثيه سرايي و نوحه خواني كردند.

در اين مراسم حجت الاسلام و المسلمين سيد محمد سعيدي توليت آستان كريمه اهل بيت(س)، آيت الله حسيني بوشهري مدير حوزه‌هاي علميه سراسر كشور، حجت الاسلام والمسلمين محمد حسن رحيميان توليت مقدس جمكران و آيت الله مقتدايي عضو ارشد جامعه مدرسين، حجت الاسلام صالحي منش استاندار قم حضور داشتند كه به گفته تعدادي از حاضرين در اين مراسم، سابقه نداشته تاكنون چنين جمعيت انبوهي در قم تجمع و به سمت مسجد مقدس جمكران راهپيمايي كنند.

پيوست فرهنگي بلوار پيامبر اعظم(ص) در اين حركت به نمايش در آمد

توليت آستان كريمه اهل بيت(س)، در اين مراسم در مسجد مقدس جمكران با تقدير از همه كساني كه براي برپايي اين راهپيمايي تلاش كردند گفت: امسال اين حركت با شكوه به همت بزرگان و مسئولان استان با مشورت و هماهنگي بين حرم حضرت معصومه(س) و مسجد جمكران تدارك ديده شد و ملت مسلمان، غيرتمند و ولايي قم و زائران ديگر در اين حركت باشكوه و اجتماع بي‌نظير حضور يافتند.

وي تصريح كرد: پيوست فرهنگي بلوار پيامبر اعظم(ص) در اين حركت به نمايش در آمد كه از همين جا از استاندار جديد كه تازه خدمت خود را در اين استان آغاز كردند درخواست مي‌كنيم برنامه‌هاي ويژه‌اي براي تكميل بلوار پيامبر اعظم(ص) داشته باشند.

امام جمعه قم افزود: اين راهپيمايي‌ها در بلوار پيامبر اعظم(ع) بايد در طول سال و در مراسم‌هاي مختلف از جمله ۲۸ صفر برگزار شود تا اين بلوار به اذن خداوند به بين الحرمين ديگري تبديل شود.

وي در ادامه با تسليت اربعين حسيني گفت: امروز چهل روز از شهادت امام حسين(ع)، ياران و اصحاب سيدالشهدا(ع) گذشت و خاندان حضرت چهل روز پيش با دلشكستگي كربلا را ترك كردند و امروز در حالي از بند اسارت رهايي يافتند كه هزاران غل و زنجير را بر دست بني اميه زدند.

حجت الاسلام سعيدي ادامه داد: دوران اسارت خاندان اهل بيت(ع) تمام شد اما اسارت دشمنان سيد الشهدا(ع) آغاز شده است.

وي بيان داشت: امروز مي‌بينيم در همه ايران و كشورهاي اسلامي ديگر كه شيعيان حضور دارند به خصوص كربلا با وجود خطرات دشمنان اما عاشقان حسين(ع) براي عزاداري وارد ميدان مي‌شوند.

بايد قدر نعمت امنيت و ولايت را دانست

توليت آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه(س)، با اشاره به خطرات تكفيري‌ها در كشورهاي اسلامي و به خصوص در عراق اظهار داشت: بايد قدر نعمت امنيت و ولايت را دانست چرا كه امروز تكفيري‌ها حاضرند دوستداران امام حسين(ع) را بكشند و از اين اقدام هراسي ندارند.

حجت الاسلام سعيدي در خاتمه گفت: امروز در كشوري زندگي مي‌كنيم كه شهيدان و ايثارگران زيادي خود را وقف خدا كردند تا اين انقلاب و نهضت زنده بماند و همه بايد تلاش كنيم تا امر به معروف و نهي از منكر زنده نگه داشته شود.

بلوار پيامبر اعظم(ص) مسير هفت كيلومتري است كه بدون مانعي حرم مطهر حضرت معصومه(س) را به مسجد مقدس جمكران پيوند مي‌دهد كه اين بلوار بعد از ۱۸ سال در تيرماه سال جاري با حضور رئيس جمهور سابق به بهره برداري رسيد كه برنامه پياده روي روز اربعين در اين بلوار نيز از هفته‌هاي گذشته توسط آيت الله حسيني بوشهري مدير حوزه‌هاي علميه و همچنين تعدادي از بزرگان قم پيشنهاد شد كه با تشكيل ستادي مشترك از مسئولان حرم مطهر كريمه اهل بيت(ع)، مسجد مقدس جمكران، استانداري و شهرداري قم و نيز دستگاه‌هاي مختلف اجرايي استان برنامه ريزي‌ها براي برگزاري اين مراسم آغاز شد.

براي برگشت زائران نيز ۷۰ دستگاه اتوبوس، ۱۰۰ دستگاه تاكسي ون و ۱۰۰ دستگاه تاكسي در نظر گرفته شده بود كه عزاداران را به صورت رايگان انتقال دادند.

.................................
گزارش: مهدي بخشي سوركي
عكس: حجت الله عطايي

كد خبر: 2201118

تاريخ مخابره : ۱۳۹۲/۱۰/۲ - ۱۸:۱۴

دوشنبه 2 دي 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 126]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن