تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 18 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):هر كس در مقابل ثروتمند به خاطر ثروتش تواضع كند دو سوم دينش از بين برود.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1805652482




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

تجمع بزرگ عزادار حسيني در سراسر لرستان برگزار شد


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: تجمع بزرگ عزادار حسيني در سراسر لرستان برگزار شد
همزمان با چهلمين روز شهادت امام حسين (ع) و شهداي دشت كربلا، مردم لرستان عزاداري كردند.


به گزارش خبرگزاري فارس در خرم‌آباد، همزمان با اربعين شهادت سرور و سالار شهيدان راهپيمايي باشكوه عزاداران حسيني(ع) با حضور گسترده و پرشور مردم مومن و ولايي استان لرستان در خرم‌آباد برگزار شد.

صبح امروز همزمان با اربعين شهادت سرور و سالار شهيدان مراسم راهپيمايي باشكوه عزاداران حسيني(ع) با حضور حجت‌الاسلام سيد احمدميرعمادي نماينده ولي فقيه در لرستان و امام جمعه خرم‌آباد، مديران دستگاه‌هاي اجرايي، روحانيون و اقشار مختلف مردم اين ديار از مقابل بيت نماينده ولي فقيه در استان تا حوزه علميه كماليه خرم‌آباد برگزار شد.

در اين راهپيمايي باشكوه كه در قالب آيين سوگواري اربعين شهادت امام حسين (ع) برگزار شد، اقشار مختلف مردم، هيئت‌هاي مذهبي، عزاداران حسيني، ائمه جماعات مساجد و خانواده‌هاي معظم شهدا و مسئولان اجرايي مسير حركت را با عزاداري و سينه زني طي كردند.

اين مراسم باشكوه و اقدام معنوي با هدف تعظيم شعائر الهي و احياي بيشتر يكي از سنت‌هاي برجسته حسيني برگزار به صورت نمادين همچون مراسم راهپيمايي بزرگ عزاداران حسيني در كربلاي معلي برگزار شد.

*در اربعين حسيني لرستان غرق در ماتم و عزا شد

همزمان با اربعين شهادت سرور و سالار شهيدان مراسم عزاداري حسيني(ع) با حضور گسترده و پرشور مردم مومن و ولايي استان لرستان در سراسر لرستان برگزار شد.

بر اساس گزارش‌هاي رسيده از سراسر لرستان اين مراسم با حضور ائمه جمعه و هيئت‌هاي مذهبي به شيوه سنتي در شهرستان‌هاي بروجرد، پلدختر، كوهدشت، دورود، ازنا، اليگودرز، سلسله، دلفان و ... برگزار شد.

*اربعين حسيني در بروجرد

آيين‌هاي ويژه عزاداري اربعين سيد و سالار شهيدان امام حسين (ع) و ياران باوفايش با حضور امام جمعه شهرستان بروجرد با شكوه خاصي برگزار شد.

مردم مومن و ولايتمدار بروجرد در سالروز اربعين حسيني مسير حرم امامزاده ابوالحسن تا امامزاده جعفر (ع) را با حضور هيئت هاي مذهبي عزاداري كردند.

عزاداران اربعين حسيني با سينه‌زني و زنجيرزني و مداحان با نوحه خواني و مداحي در اربعين سيد و سالار شهيدان (ع) اشك ماتم ريختند.

در اين مراسم شيفتگان و عاشقان اباعبدالله الحسين(ع) در فضايي مملو از حزن و اندوه در چهلمين روز پس از واقعه عاشورا و شهادت سالار و سرور شهيدان به عزاداري پرداختند.

در مراسم عزاداري اربعين حسيني كه امام جمعه بروجرد، سرپرست فرمانداري ويژه بروجرد و جمعي از مسئولان و اقشار مختلف مردم حضور داشتند.

آيين‌هاي ويژه عزاداري اربعين امام حسين(ع) در بخش‌ها و روستاهاي شهرستان بروجرد نيز برگزار شد.

*تجمع بزرگ عزادار حسيني در سراسر پلدختر

همزمان با چهلمين روز شهادت امام حسين (ع) و شهداي دشت كربلا، مردم ولايتمدار پلدختر از هر سوي و از خيابان‌هاي اصلي شهر به صورت دستجات سينه زني و زنجير زني به سمت ميدان شهيد بهشتي شهر پلدختر حركت كرده و در اين مكان وسيع تجمع كردند.

قشرهاي مختلف مردم عزادار از پير وجوان و زن و مرد خارج از دستجات و هيئت‌هاي مذهبي، خودجوش و پرشور از نقاط مختلف شهر خود را به ميدان امام رسانده و بر خيل ديگر عزاداران پيوستند.

امروز مردم ولايتمدار و هيئت‌هاي عزاداري متشكل از دسته جات سينه‌زن و زنجيرزن با تجمع در ميدان شهيد بهشتي شهر پلدختر به عزاداري پرداختند و در سوگ شهادت امام حسين(ع) و ياران با وفايش به سوگواري پرداختند و عشق و ارادت خود را به خاندان اهل بيت عصمت و طهارت (ع) ابراز داشتند.

در اين اجتماع بزرگ، عاشقان و دوستداران اهل بيت عصمت و طهارت(ع) در اين آيين به نوحه خواني، سينه زني وزنجير زني پرداخته وبا فرياد يا حسين عشق و ارادت خود را به سيد وسالار شهيدان و شهداي دشت كربلا نشان دادند.

امام جمعه پلدختر در مراسم اربعين حسيني در اجتماع مردم سوگوار پلدختر گفت: حماسه خونبار كربلا و اربعين كاروان سيدالشهدا (ع) مكتبي تعليمي و تربيتي است كه هميشه زنده و جاودان خواهد ماند.

حجت الاسلام علي محمد لروند اربعين را مظهر عزت و عظمت حسيني دانست و افزود: شجاعت و ولايتمداري ملت ايران برگرفته از نهضت عاشورا است.

وي گفت: پياده‌روي 20 ميليون عزادار حسيني در كربلا بدون ترس از ترور و كشته شدن نشانه ارادت عاشقان به قيام امام حسين (ع) و داراي پيام عشق و علاقه و اردت به سيد و سالار شهيدان است.

لروند مهم‌ترين هدف در بزرگداشت اربعين حسيني را تداوم راه امام حسين(ع ) دانست و گفت: پيام امروز امام حسين (ع) ماندن در كنار رهبري است.

وي افزود: حضور باشكوه مردم در مراسم اربعين حسيني نشانه عشق و علاقه آنها به ائمه اطهار(ع) است و اميدواريم اين برنامه‌ها استمراريابد.

امام جمعه پلدخترگفت: از هيئت مذهبي در روز اربعين حسيني با تجمع متمركز در ميدان شهيد بهشتي برگزاري پرشور و باشكوه مراسم اربعين حسيني را مهيا كردند كه از آنان تشكر مي‌كنم.

انتهاي پيام/2304/ح40

دوشنبه 2 دي 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 84]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن