تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 13 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):بزرگ ترين مصيبت ها، نادانى است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804056576




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

خاك كربلا امروز ميزبان مهماناني است كه با خود دلي زخمي آوردند


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران جوان: خاك كربلا امروز ميزبان مهماناني است كه با خود دلي زخمي آوردند
خاك كربلا بار ديگر ميزبان است، اما اينبار ميزبان مهماناني كه 40 روز اسيري ديده‌اند و حال با دلي خسته و پشت‌هاي خميده و بدون همراه بودن سه ساله‌شان بازگشته‌اند. ز جا برخيز اي صد پاره تر از گل! تماشا كن/ كه از جسم شهيدانت، دلي زخمي تر آوردم
به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران قم، بعد از خرابه شام، پس از بيتابي‌هاي رقيه و آرام گرفتنش براي هميشه، بعد از سپردن پيكر كوچك و زخمي‌اش به دست خاك و پس از روزها خارجي خطاب شدن، زينب به شوق آمده است. شوقي همراه با نگراني، شوق ديدار دوباره برادر و نگراني از نشناختن او و شناخته نشدن خودش. شايد زماني كه با پاي پياده رهي را كه بايد حسين(ع) مي‌پيمودش باز مي‌گردد در دل نجوا كنان با برادرش درد و دل مي‌كند:

سلام سايه سرم! سلام همسفرم! سلام بر تو اي داغ جوان ديده! سلام بر تو اي داغ برادر ديده! سلام بر تو اي پيرهن پاره! واي كه چه بر تو گذشت، واي كه چه بر من گذشت!

سلام بر تو اي همراه و همدم سال‌هاي بي مادري و بي پدري! اي كوه استقامت و آزادگي! چند منزل مانده تا دوباره ببينمت! چند منزل مانده تا امانت هايت را به همراه بياورم! چند منزل مانده تا به كويت رسم و آنچه را چهل روز در دل نگه داشتم برايت باز گويم!

برايت باز گويم قصه تازيانه و بي حرمتي را ! برايت باز گويم ماجراي گوشه خرابه را ! رقيه را ! سر بريده را ! برايت باز گويم كه چگونه تشت طلا دلم را برد و زبانم را به حرف آورد تا كاخ يزيد را بر سرش خراب كنم! برايت بگويم كه چطور مي‌توان در مقابل ناسزا و سنگباران كوفيان دوام آورد! ببين مرا حسين جان ! نگو كيستي كه به زيارتم آمده‌اي! نگو پس كجاست دخترم! نگو چه شد خواهرم! اين منم! زينب تو! اين منم خواهر تو! اين منم همره تو!

مي‌دانم چهل روز است كه دل در دلت نيست! مي‌دانم چهل روز است كه بي‌تابي! من نيز ديگر تاب ندارم! بگذار تا به تصوير كشم آنچه توصيف ناشدني است! بگذار تا از مردماني گويم كه بويي از انسانيت نبرده اند! مردمي كه ديدن كودكان تشنه و زخمي تفريحشان بود! مردمي كه بر اسيران و خاندان رسول الله طمع كردند! مردماني كه گويا در عمرشان اسمي از علي (ع) نشنيده اند! كوفياني كه مسجدشان با خون پدرمان تطهير شد و فراموش كردند!

آري شوق دارم تا دوباره ببينمت! مرا اميدي نبود به اين ديدار! مرا اميدي نبود به زيارت عزيزان! چرا من گويم؟ توخود مي داني! تو خود از قامت و گيس هاي سفيدم مي خواني! تو خود آن شب شنيدي! آن شب گوشه خرابه از زبان معصوم رقيه مان شنيدي! ديگر چرا روضه؟ ديگر چرا شيون؟ امروز روز شادي من است! امروز روز آزادي من است! امروز روز مهماني من است! ببخش لباس هاي خاكي ام را! ببخش پريشان حالي ام را! ببخش دست هاي خالي ام را!

ميزباني ام كن نه آنگونه كه كوفيان كردند! ميزباني ام كن تا شكوهت را هضم كنم! ميزباني ام كن تا درد برادر و فرزندان و عزيزان را هضم كنم! ميزباني ام كن تا جايي كه دنيا هضم كند آنچه بايد شنيده شود! زميني كه اينگونه مرا به خود مي‌كشد تطهير شده است، آنقدر پاك و مطهر كه عالم را پاك كند، قلب زينت را دوباره جلا دهد! زميني كه قتلگاه تو شد و شد قطعه اي از بهشت! شد فخر عالم.

خاكي كه اينگونه مرا به خود مي كشد اشك ها ديده! خون ها بر آن چكيده! آه‌ها بر آن دميده و از امروز تا ابد مايه فخر زينت است، پس شوقم را بپذير! مهمانت را اگرچه نشناخته‌اي بپذير و اينجا را حرم مهماني دل ها كن!

هدف اصلي از عزاداري براي سيدالشهدا بايد تبيين اهداف قيام عاشورا باشد

عضو هيئت علمي پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامي با بيان اينكه قيام عاشورا مكتب فكري و انديشه اي امام حسين(ع) است، گفت: آرمان هاي اسلام با ريختن خون شهداي كربلا اثبات شده است.

حجت الاسلام محمدصادق يوسفي مقدم در گفتگو با خبرنگار مهر، افزود: براساس فلسفه موجودي عاشورا و فلسفه اصيل عزاداري براي سيدالشهدا(ع) بايد از يك سو تلاش كنيم كه مراسم هاي عزاداري آن حضرت به بهترين شكل برگزار شود و از سوي ديگر مسائل آموزنده و درس آموز مورد توجه قرار گيرد.

وي ادامه داد: در غير اين صورت آنچه حقيقتا مورد نظر اباعبدالله(ع) بوده است را جامه عمل نپوشانديم، اينكه شيعيان براي امام خود عزاداري به پا كنند و اشك بريزند امر بسيار پسنديده اي است اما اين مجالس بايد با هدف تبيين معارف اهل بيت(ع) تشكيل شود.

حجت الاسلام يوسفي مقدم با بيان اينكه فلسفه اصلي اين مجالس بايد تبيين معارف اهل بيت(ع) باشد، گفت: در اين مراسم ها بايد اهداف قيام عاشورا و شناخت مكتب امام حسين (ع) مد نظر باشد.

عضو هيئت علمي پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامي با اشاره به اينكه امروز رزمندگان اسلام توانسته اند چهره نظام و مكتب اهل بيت(ع) را به دنيا معرفي كنند، گفت: اين چهره چند ويژگي مهم دارد كه اولين آن عقل گرايي است، درواقع يكي از بهترين خصايص شيعه عقل گرايي است و خصيصه مهم ديگر عدالت طلبي است.

وي تاكيد كرد: توجه به اين دونكته بسيار مهم است و نبايد با رفتارهايي خلاف اين مسائل چهره دين و مكتب اهل بيت(ع) را مخدوش كنيم./س

دوشنبه 2 دي 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران جوان]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 35]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن