تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 8 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر كس از مرد يا زن مسلمانى غيبت كند، خداوند تا چهل شبانه روز نماز و روزه او را نپذ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1818883428




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

شهرستان نهبندان رتبه برتر كمك هاي مردمي به ستاد بازسازي عتبات عاليات را دارد


واضح آرشیو وب فارسی:مهر: شهرستان نهبندان رتبه برتر كمك هاي مردمي به ستاد بازسازي عتبات عاليات را دارد
بيرجند - خبرگزاري مهر: امام جمعه شهرستان نهبندان گفت: مردم نهبندان علي رغم اينكه درآمد كافي ندارند و جزء شهرستان هاي محروم است اما در رتبه برتر كمك به عتبات عاليات است.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام عباسعلي خزاعي يكشنبه شب در ديدار مردم نهبندان با آيت الله نوري همداني ضمن تسليت ايام اربعين اظهار كرد: شهرستان نهبندان با دو حوزه علميه و 140 طلبه خواهر و برادر در فاصله 100 كيلومتر با كشور افغانستان شهري فرهنگي است.

وي با بيان اينكه شهرستان نهبندان يك شهري ولائي و ولايت مدار است واز دوران انقلاب در خط امام و رهبري بوده و خواهد بود، افزود:در دوران دفاع مقدس كه بخش كوچك از خراسان بزرگ بوده 135 شهيد و 100جانباز وآزاده تقديم انقلاب كرده است.

امام جمعه نهبندان با اشاره فقر و محروميت اين شهرستان بيان كرد: شهرستان نهبندان از سفر مقام معظم رهبري به اين شهر مورد توجه مسئولين قرار گرفته اما فقر محروميت ادامه دارد و مردم هيچ منبع درآمد زايي ندارند.

وي افزود: مردم نهبندان افرادي نوع دوست و خير هستند و باتوجه به اينكه هيچ درآمدي ندارند در كمك به مردم سومالي و كمك به بازسازي عتبات عاليات و در صدقه دادن رتبه برتر كشور و استاني را دارند.

خزاعي اظهار داشت: در شهرستان نهبندان با 60 هزار نفر جمعيت كه بيشتر آن شيعه هستند وحدت واتحاد بين شيعه وسني وجود دارد و در كنار هم زندگي مي كنند.

وي با اشاره به موضوع امنيت در استان افزود: شهرستان نهبندان يكي از شهرهاي مرزي استان است و داراي مرز مشترك با افغانستان كه با لطف خدا و كمك نيروي نظامي و انتظامي و امنيتي ازامنيت مطلوبي برخوردار است.

شهرستان نهبندان با كمبود روحاني مواجه است

امام جمعه نهبندان به مشكل فرهنگي و عقيدتي در اين شهرستان اشاره وعنوان كرد: با توجه به اينكه نهبندان با داشتن حوزه علميه فعال و دانشگاه هاي فعال در شرقي ترين نقطه كشور در حال طرقي است اما از لحاظ مسائل عقيدتي با كمبودهايي به خاطر نزديكي با كشور افغانستان و نيروهاي كه در افغانستان هستند روبرو است كه مي بايست مورد توجه مسئولين فرهنگي كشور قرار گيرد.

وي يكي ديگر از مشكلات فرهنگي نهبندان را كمبود روحاني دانست و بيان كرد: انتظار مي رود كه حوزه هاي علميه فكر اساسي براي اين مشكل در شهرستان ها بردارند.

حجت الاسلام خزاعي به نبود مسجد وخانه عالم درتمام روستاهاي نهبندان اشاره و افزود: مشكل گاز رساني به نهبندان و نبود آب آشاميدني از ديگر مشكلات اين شهرستان محروم است.

لازم به ذكر است در مراسم ديدار حضرت آيت الله نوري همداني در شهرستان نهبندان بسيار استقبال خوبي شده بود و علاوه بر مسئولان استان خراسان جنوبي، امام جمعه، فرماندار، فرمانده انتظامي، فرمانده سپاه پاسداران، مدير حوزه علميه و نمايندگان عقيدتي سياسي در مراكز نظامي ودانشگاهي و جمعي از مسئولين شهرستان زابل استان سيستان و بلوچستان نيز حضور داشتند.

كد خبر: 2200932

تاريخ مخابره : ۱۳۹۲/۱۰/۲ - ۰۹:۴۲

دوشنبه 2 دي 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 70]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن