تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 11 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):كسى كه بهره‏اى از دانش ندارد معنا ندارد كه ديگران او را سعادتمند بدانند.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819881494




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

قلب هاي سوخته به حريم رضوي گره خورد/ اربعين سرنوشت بندگي و آزادگي را رقم مي زند


واضح آرشیو وب فارسی:مهر: قلب هاي سوخته به حريم رضوي گره خورد/ اربعين سرنوشت بندگي و آزادگي را رقم مي زند
مشهد - خبرگزاري مهر: حرم امام رضا(ع) در شب اربعين سرور و سالار شهيدان به عزاي كاروان كربلا نشست و ميليون ها زائر اشك خون ريختند و قلب هاي سوخته را دخيل پنجره فولاد كردند.

به گزارش خبرنگار مهر، حرم مطهر امام رضا(ع) در شب اربعين امام حسين(ع) مملو از عزاداراني بود كه از گوشه و كنار كشور به پابوسي و عرض تسليت به ساحت مقدس ايشان مشرف شده بودند.

تلاوت زيارت امين الله، زيارت عاشورا و مرثيه سرايي اهل بيت در مسجد گوهرشاد و رواق امام خميني(ره) برگزار شد.

در مراسم شب اربعين شهيد نينوا، حجت الاسلام حسين حائري و حجت الاسلام مرتضي صالحي به بيان سيره و زندگي اهل بيت(ع) پرداختند.

در ادامه همچنين مراسم ويژه براي زائران اردو زبان و عرب زبان در در رواق دارالرحمه برگزار شد.

در شب اربعين سينه هاي سرخ و سوگوار در ماتم حسين(ع)، همچون اسپند در آتش اشك سوختند.

مشهد الرضا معركه گردان عزاي سرور و سالار شهيدان شده است، عرفه مناجات "ياحسين" طنين انداز گنبد منور آقا مي شود و مي تواني در اين لحظه ها هزاران هزار دست را تماشا كني كه به دست شفاعت و شهادت حسين گره خورده است.

پيشاني بازار، مغازه و گذرگاههاي پايتخت معنوي ايران بر تن پارچه اي از ذكر ياحسين كرده است، مشهد در شب اربعين، كربلاي اشك و ماتم شده است.

امشب زن ها با چادرهاي مشكي به عزاي چهلمين شب آمده اند، همه در حرم رضوي آشيان كرده اند تا سرنوشت بندگي و آزادگي را از حسين بخواهند.

سكينه محمدي، كه از تبريز به مشهد آمده است به خبرنگار مهر مي گويد: حضور در سوزناك ترين روضه محرم و صفر امسال در شب اربعين حسيني آن هم در حرم امام رضا بهترين تحفه اي بود كه نصيبم شد و من رو سياه از جانب تمام خانواده ام نائب الزياره شدم و اشك و ماتمم را امشب با آقا امام رضا تقسيم كردم.

محمدي كه در دستش پارچه سبز رنگي داشت و به سوي پنجره فولاد مي رفت بيان مي كند: نذر كرده بودم اگر محرم و صفر امسال به پابوس آقاي غريب بيايم، همين جا نذري ام كه عدس پلو است را بپزم و خدا رh شكر توانستم با يكي از حسينيه هاي اطراف خيابان سراب صحبت كنم و نذري را در روز اربعين آنجا بين عزاداران پخش كنم.

همچنين در اين بين مجاور بارگاه منور رضوي، مريم حسيني مي افزايد: اربعين هنگامه كمال خون است و ما مشهديها مصيبت اهل بيت را در حرم امام رضا(ع) با قلبي آكنده از سوز و مصيبت برگزار مي كنيم.

صحن ها، رواق هاي حرم در حزن و اندوه كاروان افتخار و وارثان خون كربلا غرق اشك و ماتم است، اربعين حديت خون و پيروزي زينب است كه هنوز بعد از چهل روز خاك كربلا مهر نماز نشسته ايشان شده است.

در هلهله زنان نوغان نيز، خطبه ماتم هاي سرخ و عاشورايي از جنس اشك و سينه بر سر و صورت در چهلمين شب پيروزي حق و باطل برپا شده است.

أَلسَّلامُ عَلَى الْحُسَيْنِ الَّذي سَمَحَتْ نَفْسُهُ بِمُهْجَتِهِ

........................

فاطمه سعادتيان نيك

كد خبر: 2200913

تاريخ مخابره : ۱۳۹۲/۱۰/۲ - ۰۹:۳۳

دوشنبه 2 دي 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 43]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن