تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 12 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع): فضاى هر ظرفى در اثر محتواى خود تنگ‏تر مى‏شود مگر ظرف دانش كه با تحصيل علوم، فضاى آن...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820230296




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

خنده‌هايي كه به جاي شادي،‌ روحتان را آزار مي‌دهد


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران جوان: خنده‌هايي كه به جاي شادي،‌ روحتان را آزار مي‌دهد
خنده علاوه بر فوايد فراوان و شگفت آور مي‌تواند مضر و مخرب نيز باشد و براي پيشگيري از اين عوارض بايد براي خنديدن دليل داشته باشيم.


دكتر حسين ابراهيم مقدم،‌ روانشناس،‌ با بيان اين كه خنده موجب آرامش فرد و اطرافيان مي‌شود گفت: لبخند در زندگي ما از اهميت به سزايي برخوردار است لبخند و خنده هيچ عارضه جانبي معنوي ندارد و حتي اگر نتواند به خودي خود بيماري و فشارهاي روحي را علاج كند،‌ حداقل مي‌‌تواند لحظات نگراني به وجود آمده از بيماري را برطرف سازد.

وي افزود:‌ لبخند علاوه بر معكوس كردن مسير بيماري و تأمين سلامت،‌ مهمترين يخ‌شكن در گردهمايي‌هاي اجتماعي است و البته اين نكته را بايد درنظر داشت كه خنده آنگاه مؤثر و درمان بخش است كه به موقع باشد و به شخصيت ديگران آسيب نرساند. خنده‌ي بي‌مورد و تمسخرآميز انسان را غافل مي‌كند و پرده سياهي بر روي عوامل شادي‌آفرين ديگر مي‌كشد.

وي تصريح كرد:‌ در اثر خنده،‌ ديافراگم،‌ عضله قوي‌اي كه در زير شش‌ها قرار دارند،‌ بالاو پائيين مي‌رود و شش‌ها را پر از هوا مي‌كند و سپس اين هوا را از آنجا خارج كرده و به سمت سيستم صوتي جهت توليد صدا مي‌فرستد و در اين تبادلات خون مملو از اكسيژن شده و قلب،‌ خون تميزتري را دريافت مي‌كند و شاداب‌تر مي‌شود و همچنين خنده بهتر،‌ ماساژ براي اندام‌‌هاي داخلي است.

وي خاطرنشان كرد: البته خنده‌ي زياد آثار منفي نيز در پي خواهد داشت از جمله: دلمردگي،‌ اكثر افرادي كه تلاش مي‌كنند زياد بخندند در خلوت خود باعث دل‌مردگي آنان خواهد شد و اين افراد بايد براي خنده‌ي خود دليل پيدا كنند و خنده‌ي بي‌دليل و بيش از حد حتي ممكن است فرد را افسرده و بي‌روح كند .

انتهاي پيام/

دوشنبه 2 دي 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران جوان]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 94]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن