تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 12 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):بدانيد كه هر كس در راه حق از دنيا برود، به بهشت و هر كس در راه باطل از دنيا برود، ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820142812




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

دشمنان به نخبه كشي روي آورده اند


واضح آرشیو وب فارسی:مهر: دشمنان به نخبه كشي روي آورده اند
ورامين - خبرگزاري مهر: رئيس اداره آموزش و پرورش ورامين با اشاره به جايگاه نخبگان در پيشرفت و توسعه كشور گفت: حمايت از نخبگان علمي وظيفه همه مسئولان است.

به گزارش خبرنگار مهر، بعداز ظهر يكشنبه مجتبي عرب عامري در جمع نخبگان دانش آموز شهرستان ورامين در مجتمع فرزانگان با اشاره به جايگاه نخبگان در پيشرفت و توسعه نظام اسلامي اظهار داشت: نخبگان به عنوان موتور محرك پيشرفت كشور محسوب مي شوند و دشمنان نيز با شناسايي اين نقطه قوت، در صدد نخبه كشي در جامعه اسلامي هستند.

رئيس اداره آموزش و پرورش ورامين افزود: قبل از پيروزي انقلاب اسلامي تمامي نخبگان از كشور خارج مي شدند و به مردم كشورهاي ديگر خدمت مي رساندند اما پس از انقلاب شكوهمند اسلامي ايران، روند فرار مغزها كاهش چشمگيري يافت اما هنوز اين معضل در جامعه ما وجود دارد.

وي با بيان اينكه دانش آموزان در جشنواره ها ابداعات و ابتكاراتي دارند كه به ثبت مي رسد، عنوان كرد: عدم تبديل ايده ها به اجرا و كاربردي كردن آنها از اصلي ترين مشكلات است، چرا كه اگر در راستاي حمايت از دانش آموزان دير حركت كنيم، فرار مغزها شكل خواهد گرفت.

دانش آموزان نخبه از سنين پايين در مدارس شناسايي شوند

عرب عامري اضافه كرد: البته بسياري از نخبگان كشور نيز خدمت به هموطنان خود را بر هر امتياز و امكاناتي ترجيح مي دهند و امروز مشاهده مي شود كه همين نخبگان در زمينه هاي پزشكي، هسته اي و مهندسي، توانسته اند قله هاي بزرگي را در جهان فتح كنند.

اين مسئول عنوان كرد: بايد دانش آموزان نخبه از سنين پايين در مدارس شناسايي شوند و بر اساس هوش و استعدادهاي فردي، توسط معلمان و مديران مدارس هدايت شده تا بتوانند در آينده براي كشور مثمر ثمر باشند.

وي بيان داشت: به گقته مقام معظم رهبري، رسيدن يك جامعه به سرافرازي، رفاه، غنا، پيشرفت علمي، شجاعت، خردمندي، آزادگي و عقلانيت، در گرو آموزش و تربيت صحيح كودكان و نوجوانان است و بخش عمده اي از اين وظيفه بسيار مهم نيز برعهده معلمان است.

عرب عامري تأكيد كرد: هر ساله دانش آموزان مقاطع مختلف كه نمرات بالايي دارند زير نظر اداره كل آموزش و پرورش استان تهران آزمون ورودي به مدارس استعدادهاي درخشان را مي دهند كه با توجه به اعلام نياز مدارس، دانش آموزان برتر در اين آزمون ها به مدارس استعدادهاي درخشان راه پيدا كرده و مي توانند بنا بر ضوابط و قوانين موجود در اين مدارس ادامه تحصيل دهند.

رئيس اداره آموزش و پرورش ورامين گفت: خوشبختانه طي چند سال گذشته شاهد افتتاح مدارس استعدادهاي درخشان در سطح شهرستان هاي قرچك و پاكدشت بوده ايم، ولي دانش آموزان اين آموزشگاه با توجه به شناختي كه نسبت به فضا و كادر اين آموزشگاه داشتند علاقه مند به ادامه تحصيل در اين مدرسه بوده و از راه هاي دور همچون پاكدشت و قرچك به اين مدرسه مي آيند.

وي با بيان اينكه اين دانش آموزان نياز به حمايت همه جانبه دارند تا راه براي پيشرفت و موفقيتشان همچنان باز بماند بيان داشت: حمايت هاي مسئولان از اين دانش آموزان قطعا آينده درخشاني را براي اين عزيزان و خانواده هايشان رقم خواهد زد.

رسالت دانش آموزان تحصيل در كنار تهذيب است

اين مسئول افزود: امروز حمايت از نخبگان علمي كشور وظيفه همه مسئولان و مديران اجرايي نظام اسلامي است و اداره آموزش و پرورش ورامين به عنوان متولي آموزش و تربيت دانش آموزان، تمام توان خود را جهت حمايت از نخبگان دانش آموز به كار خواهد گرفت.

عرب عامري يادآور شد: امروز رسالت دانش آموزان تحصيل در كنار تهذيب است و اگر دانش آموزان و جوانان ايراني بتوانند در مسير علمي مبتني بر فرهنگ اسلامي حركت كنند، هيچ قدرتي نمي تواند بر اين سرزمين چشم طمع داشته باشد.

وي افزود: اگر در گذشته جنگ ها به صورت نظامي دنبال مي شد اما اكنون، قدرت و دانش علمي حرف اول را در معادلات جهاني مي زند و تمام كشورهايي كه اكنون به عنوان قدرت در دنيا شناخته مي شوند، توانسته اند در زمينه هاي علمي پيشرفت هاي قابل توجهي كسب كنند.

اين مسئول فرهنگي با تقدير از دانش آموزان وراميني كه در المپيادهاي علمي و جشنوارهاي مختلف صاحب رتبه هاي برتر شدند، اظهار داشت: با تلاش فرهنگيان و دانش آموزان منطقه ورامين، اين شهرستان همواره در المپيادهاي علمي و جشنواره هايي نظير خوارزمي صاحب رتبه شده است كه جاي خوشحالي و مسرت دارد.

كد خبر: 2200892

تاريخ مخابره : ۱۳۹۲/۱۰/۱ - ۲۱:۵۱

يکشنبه 1 دي 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 37]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن