تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 9 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):به راستى حكمتى كه در قلب منافق جا مى گيرد، در سينه اش بى قرارى مى كند تا از آن بي...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

سود سوز آور

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

مبلمان اداری

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1802709881




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

هدف مذاكرات، تصميم گيري درباره راهكارها و ضابطه هاي اجرايي مربوط به توافقنامه ژنو است/ پيشرفت كُند توافقنامه به علت برخي تفاسير متفاوت


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران جوان: هدف مذاكرات، تصميم گيري درباره راهكارها و ضابطه هاي اجرايي مربوط به توافقنامه ژنو است/ پيشرفت كُند توافقنامه به علت برخي تفاسير متفاوت
معاون وزير امور خارجه گفت: هدف از مذاكرات را تصميم گيري درباره راهكارها و ضابطه هاي اجرايي مربوط به توافقنامه ژنو است و به رغم مذاكراتي كه قبلا در وين داشتيم و اكنون در ژنو داريم پيشرفت ما به علت برخي تفاسيري كه از مفاد توافق صورت گرفته خيلي سريع نبوده است.
به گزارش حوزه سياست خارجي باشگاه خبرنگاران، معاون وزير امور خارجه گفت: مذاكرات فني و كارشناسي جمهوري اسلامي ايران و 1+5 يك هفته پس از تعطيلات كريسمس از سر گرفته مي شود.

سيد عباس عراقچي افزود: مذاكرات كارشناسي ايران و 1+ 5 اكنون در ژنو جريان دارد؛ مذاكرات بسيار فشرده و طولاني است كه به مدت چهار روز از پنج شنبه آغاز شده است.

وي گفت: اين مذاكرات تا ساعت چهار صبح ادامه داشت و دوباره از ساعت 10 و 30 دقيقه از سر گرفته شد.

عراقچي هدف از اين مذاكرات را تصميم گيري درباره راهكارها و ضابطه هاي اجرايي مربوط به توافقنامه ژنو دانست و افزود: به رغم مذاكراتي كه قبلا در وين داشتيم و اكنون در ژنو داريم پيشرفت ما به علت برخي تفاسير و برداشت هايي كه از مفاد توافق صورت گرفته خيلي سريع نبوده است.

وي گفت: اين تفاسير و برداشت ها از نظر ما درست نيست و بايد دقت بيشتري صورت گيرد، به اين علت در بسياري موضوعات توانسته ايم پيشرفت هايي داشته باشيم اما در برخي موضوعات كماكان اختلاف نظر ميان طرفين باقي است.

عضو ارشد تيم مذاكره كننده هسته اي كشورمان افزود: تماس هاي در سطوح بالاتر و گفتگو ميان بنده و خانم اشميت به تماس تلفني خانم اشتون با آقاي دكتر ظريف منجر شد كه حدود 45 دقيقه طول كشيد و برخي موارد اختلافي مرور شد.

وي ادامه داد: در اين تماس تلفني تصميم گرفته شد كه اين مذاكرات ادامه يابد اما با توجه به تعطيلات كريسمس كه اين هفته در پيش است توقفي را خواهيم داشت و بعد در فاصله يك هفته دوباره اين مذاكرات از سرگرفته خواهد شد.

معاون وزير امور خارجه گفت: اين توقف فرصت خوبي براي ارزيابي دوباره مسايل و مشورت هاي بيشتر در تهران است تا در دور بعدي با جمع بندي بهتري در مذاكرات حاضر شويم.

عراقچي افزود: ممكن است تصميم بگيريم در دور بعدي، سطح مذاكرات را مقداري بالاتر ببريم يا حداقل آغاز مذاكرات در سطح بالاتري باشد تا برخي مسائل كه نياز به تصميم سياسي دارد در آن سطح بهتر تصميم گيري شود و ما در نهايت بتوانيم درباره نحوه اجراي توافق نامه ژنو به جمع بندي برسيم.

وي گفت: همچنين در ادامه مذاكرات بايد تاريخي را براي آغاز گام نخست توافق نامه ژنو تعيين كنيم.

عراقچي افزود: در اين مذاكرات كارشناسان فني ما به سرپرستي آقاي بعيدي نژاد، مدير كل سياسي وزارت امور خارجه حضور دارند و گروهي از كارشناسان بخش هاي مربوط به مسائل تحريم و هسته‌اي وي را همراهي مي‌كنند.

وي گفت: ممكن است دور بعدي مذاكرات در سطح معاونان وزير يا حداقل بنده و خانم اشميت آغاز شود تا برخي مسائل كه نياز به تصميم گيري و جمع بندي سياسي دارد در همان جلسه تصميم گيري شود.

عراقچي افزود: شكل و جزييات دور بعدي مذاكرات بايد بيشتر بررسي كرد اما آنچه مسلم است دور دوم مذاكرات كارشناسي با توجه به تعطيلات سال نو ميلادي خاتمه خواهد يافت و يك هفته بعد از سر گرفته خواهد شد.

معاون وزير امور خارجه گفت: سفر بازرسان آژانس بين المللي انرژي اتمي به كشورمان در چارچوب توافق با آژانس انجام شد.

سيد عباس عراقچي در مصاحبه با خبرنگار واحد مركزي خبر افزود: توافق ژنو هنوز اجرايي نشده و فلسفه مذاكرات جاري براي مشخص كردن ساز و كار اجراي اين توافق است.

وي گفت: بازرسي بازرسان آژانس در روزهاي گذشته مربوط به توافق نامه ديگري ميان ايران و آژانس است كه در پي سفر اخير آمانو به تهران امضا شد.

عراقچي افزود: مسائلي مربوط به گذشته و حال ميان ما و آژانس وجود داشت كه ارزيابي اين مسائل فراتر از وظايف آژانس و فراتر از تعهدات ما طبق معاهده ان پي تي و توافق نامه پادماني ميان ما و آژانس است، اما براي رفع اين مسائل به تعيين چارچوبي نياز داشتيم تا بر اساس آن ميان ما و آژانس همكاري صورت گيرد.

عضو ارشد تيم مذاكره كننده هسته اي گفت: اين توافق در پي چند دور مذاكره با آژانس ميان آقايان آمانو و صالحي امضا شد كه آن نيز چند گام دارد كه براي اجراي گام نخست اقداماتي در نظر گرفته شد.

وي افزود: سفر بازرسان آژانس به ايران و بازرسي از كارخانه آب سنگين اراك در اين چارچوب انجام شد و اين موضوع مسيري جداگانه است.

عراقچي ابراز اميدواري كرد: مسائل باقي مانده ميان ما و آژانس با حركت جديد مبتني بر حسن تفاهم و مسائل سياسي ميان ما و 1+5 نيز با حسن نيت حل و فصل شود و پيشرفت مناسبي در حل و فصل نهايي موضوع هسته اي داشته باشيم.

انتهاي پيام/

يکشنبه 1 دي 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران جوان]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 88]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن