تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 14 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):به خدا قسم سه چيز حق است: هيچ ثروتى بر اثر پرداخت صدقه و زكات كم نشد، در حق هيچ كس ستم...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804421131




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

ظريف: مذاكرات پيش مي‌رود اما دشوار و به كندي


واضح آرشیو وب فارسی:همشهری: ظريف: مذاكرات پيش مي‌رود اما دشوار و به كندي


به گزارش مهر، محمدجواد ظريف وزير امور خارجه كشورمان در نشست خبري مشترك با اما بونينو وزير امور خارجه ايتاليا در تهران گفت: روابط ايران و ايتاليا روابط ديرينه و مستحكمي است كه طي قرن‌ها در تاريخ پايدار مانده و مردم ايران خاطره بسيار خوبي از رابطه با ايتاليا دارند.

وي افزود: دستگاه‌هاي اقتصادي و صنعتي ايران داراي همكاري‌هاي گسترده‌اي با همتايان ايتاليايي بودند و همكاري ها همواره سازنده، مفيد و داراي منافع مشترك براي مردم دو كشور بوده است، بسيار خوشحاليم كه دولت ايتاليا شخص نخست وزير و همكارم خانم بنينو توجه ويژه اي به روابط دو كشور داشتند.

ظريف گفت: در ملاقات بين رئيس جمهور و نخست وزير ايتاليا در حاشيه اجلاس مجمع عمومي گفتگوهاي بسيار خوبي بين دو طرف صورت گرفت و تفاهم هاي خوبي داشتند.

وزير امور خارجه كشورمان افزود: در سفر كوتاهي كه قبل از مذاكرات به رم داشتم گفتگوهاي خوبي با خانم بنينو داشتيم و خوشحالم كه اكنون ميزبان ايشان هستم.

وي با اشاره به سفر دو روزه وزير خارجه ايتاليا بيان كرد: ايشان از شب گذشته بحث‌هاي خوبي با مقامات جمهوري اسلامي داشتند گفتگوها با خانم ابتكار در بحث محيط زيست و خانم ملاوردي در بحث زنان زمينه همكاري خوبي بين دو كشور در زمينه محيط زيست و انرژي‌هاي سبز و همكاري در حوزه زنان ايجاد كرد.

ظريف با اشاره به گفتگوها با همتاي ايتاليايي اش بيان كرد: گفتگوهاي امروز مجموعه گسترده‌اي از همكاري هاي سياسي، اقتصادي، فرهنگي، منطقه‌اي و بين المللي را شامل شد، زمينه هاي همكاري در حوزه اقتصادي مخصوصا بعد از تحولات مثبت در ژنو بين ايران و 1+5 صورت گرفته است.

ظريف گفت: همكاري هاي فرهنگي، دانشگاهي، منطقه‌اي و توجه بر نقاط مشترك در ديدگاه‌ها كل بحران سوريه، افغانستان و آينده منطقه داشتيم و همينطور درباره مذاكرات هسته‌اي گفتگو كرديم و تاكيد داشتيم كه همه طرف‌ها بايد تصوير جامعي از آينده روابط ايران و غرب داشته باشند.

وي گفت: ديدگاه‌ها نزديكند و خوشحالم در مورد بسياري از موضوعات بحث‌ها به زمينه جدي همكاري و توافق رسيديم اميدوارم ادامه گفتگوها به نفع دولت ايران و ايتاليا و روابط ايران و اروپا و صلح و ثبات و امنيت در منطقه و جامعه بين‌المللي باشد و منافع همه را در بر داشته باشد.

وزير امور خارجه كشورمان در ادامه اين نشست در پاسخ به سوال يك خبرنگار ايتاليايي درباره مذاكرات كارشناسي در ژنو و اينكه چه انتظاري از مذاكرات داريد و درباره تحريم‌هاي آمريكا و اروپا چه نظري داريد؟، گفت: اعتقاد دارم توافق ما براي دستيابي به برنامه اقدام مشترك در 24 نوامبر امسال در ژنو يك تحول بسيار مهم است كه بايد در قالب تصميم كلان آينده روابط ايران و اروپا به آن نگاه شود.

ظريف افزود: بايد به اين برنامه براي دستيابي به يك آينده متفاوت و ايجاد زمينه‌هاي لازم براي اينكه بي اعتمادي دهه گذشته تبديل به اعتماد متفاوت شود، استفاده كرد. ايران و 1+5 آنچه را كه توسط وزيران خارجه مورد توافق قرار گرفت بايد با جديت، دقت و حسن نيت اجرايي كنند، وظيفه همكاران ما كه هفته گذشته در وين و اين هفته در ژنو مذاكره مي‌كنند دستيابي به راهكار اجرايي و دقت‌هاي لازم است كه سوءتفاهمي پيش نيايد.

وي گفت: مذاكرات راحتي نيست بايد ريزه كاري‌ها مورد توجه قرار گيرد، روند به كندي جلو مي‌رود و اميدواريم با تعهد، حسن نيت و مهمتر از آن توجه به تصوير كلان كه يك تصميم سياسي از سوي مسئولان ايران و 1+5 است، كار را پيش ببريم و مانع از ورود به موضوعاتي شوند كه مساله ساز مي‌شود.

ظريف گفت: كار با دشواري جلو مي‌رود اميدواريم به نتيجه روشن برسيم زودتر و ديرتر فرقي نمي كند.

وزير امور خارجه در پاسخ به سوال ديگري در اين باره كه ايران در بحران سوريه چه اقداماتي را مي‌تواند انجام دهد، بيان كرد: بحران سوريه راه حل نظامي ندارد تنها راه حل سياسي است و تنها راه حل سياسي كه در سوريه به نتيجه مي‌رسد مبتني بر واقع‌بيني و جدي بودن براي پايان دادن به خشونت و افراط و حضور مردم سوريه در سرنوشت خود است.

وي گفت: مردم سوريه بايد آينده خود را تعيين كنند ديگران تنها مي‌توانند به مردم سوريه كمك كنند.

ظريف تصريح كرد: جمهوري اسلامي ايران اعلام آمادگي كرده در تلاش‌هاي مختلف براي راه حل سياسي در سوريه حضور موثر و سازنده داشته باشد و اعتقاد داريم ديدگاهي كه مانع از ايفاي اين نقش مثبت ايران شود، مبني بر واقع‌بيني نيست و كمكي به حل مشكل سوريه نمي‌كند؛ چراكه تلاش مي‌كند از يك ديدگاه يكسويه موضوع را مورد بررسي قرار دهد.

وزير امور خارجه كشورمان بيان كرد: ما اميدواريم كه تلاش‌هاي سياسي براي رسيدن به راه حل در سوريه به نتيجه برسد، اميدواريم تلاش‌ها بر اساس واقع نگري باشد و در هر تلاش واقع بينانه‌اي كه احترام براي حضور ايران وجود داشته باشد، حضور خواهيم يافت.

وي در پاسخ به سوالي درباره گفتگوي تلفني با كاترين اشتون گفت: من با خانم اشتون در تماس هستم، تماس تلفني كه قرار بوده امروز صورت گيرد، هنوز انجام نشده، ولي طبيعت مذاكره اين است كه در سطوح مختلف مذاكرات ادامه داشته باشد.

ظريف ادامه داد: در سطح كارشناسي همكاران ما در ژنو در حال مذاكره هستند. آقاي عراقچي نيز با افراد همسطح خود در هيات مذاكره‌كننده اروپا و 1+5 در ارتباط است و بنده نيز به همين ترتيب در تماس با خانم اشتون و وزراي خارجه هستم.

وزير امور خارجه كشورمان با اشاره به اينكه طبيعي است كه مذاكرات به اين شكل ادامه يابد، تصريح كرد: زمانيكه نياز به مداخله سازنده ما براي رسيدن به نتيجه باشد، مداخله خواهيم كرد.

ظريف بيان كرد: تماس تلفني با خانم اشتون قرار است بعد از ظهر امروز باشد و حتما اين تماس به آگاهي شما خواهد رسيد.

يکشنبه 1 دي 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: همشهری]
[مشاهده در: www.hamshahrionline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 54]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن