تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 11 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):روزه براى من است و من پاداش آن را مى‏دهم.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803226280




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

نيروگاه شازند در انتظار توسعه يا تعليق/ فرماندار: عليه نيروگاه اعلام جرم مي‌كنيم


واضح آرشیو وب فارسی:مهر: نيروگاه شازند در انتظار توسعه يا تعليق/ فرماندار: عليه نيروگاه اعلام جرم مي‌كنيم
اراك - خبرگزاري مهر: در حاليكه مردم شهر و گروه‌هاي مردم نهاد اراك هر روز فرياد اعتراض بر آلودگي هواي ناشي از سوخت مازوت در نيروگاه شازند را سر مي‌دهند گروهي بي خيال اين اعتراض‌ها، به فكر طرح توسعه پالايشگاه هستند. پالايشگاهي كه به گفته فرماندار اراك از ابتدا در منطقه مناسبي تاسيس نشده است.

به گزارش خبرنگار مهر، فرماندار اراك ظهر يكشنبه در جلسه كاهش آلودگي هواي اراك كه در محل فرمانداري اين شهرستان با حضور مسئولين و نمايندگان دستگاه‌ها و صنايع مرتبط با دو دستور كار «طرح هزار هكتار فضاي سبز ويژه شهر اراك و تعيين نوع سوخت نيروگاه شازند» برگزار شد خبر از عدم صدور مجوز براي طرح توسعه نيروگاه داد و افزود: مجوزي براي طرح توسعه نيروگاه شازند به دلايل زيست محيطي صادر نخواهد شد.

مسلم پور قاسميان ضمن مخالفت با طرح توسعه نيروگاه ادامه داد: نيروگاه شازند به دليل نداشتن مجوز سازمان محيط زيست و عدم رفع مشكلات مربوط به سوخت، اجازه اجراي عمليات مرحله دوم توسعه را نخواهد داشت و به جد در مقابل هر گونه توسعه آن ايستادگي مي كنيم.

وي از تعليق فعاليت سه واحد از نيروگاه شازند به دليل استفاده از سوخت مازوت خبر داد و تصريح كرد: سه واحد نيروگاه شازند تعطيل شده و اين نيروگاه تنها با يك واحد فعال است كه در كنار اين، تعطيلي اين واحدها خطراتي مانند يخ‌زدگي واحدها، نيروگاه را تهديد مي‌كند.

پورقاسميان با بيان اينكه استفاده از سوخت گاز به جاي مازوت از مصوبات است، افزود: در فصل سرد سال بايد 50 درصد سوخت مصرفي نيروگاه از گاز طبيعي تامين شود كه در روزهاي اخير با افزايش مصرف خانگي و افت فشار شبكه، گاز نيروگاه قطع و مازوت جايگزين آن شده است.

در صورت عدم اجراي مصوبه قانوني، عليه نيروگاه اعلام جرم مي‌كنيم

وي با بيان اينكه در حال حاضر فعاليت واحدهاي اين نيروگاه متوقف شده است، اظهارداشت: در جلسه‌اي كه با نماينده مردم اراك انجام شد، وي اعلام كرد اگر ظرف 24 ساعت سوخت گاز نيروگاه تأمين نشود به دليل اجرا نشدن مصوبات قانوني عليه نيروگاه اعلام جرم خواهيم كرد و اين موضوع را از طريق مجامع قضايي پيگير خواهيم شد.

پورقاسميان با اشاره به اينكه موضوع سوخت نيروگاه با سلامت مردم در ارتباط است، تصريح كرد: تأمين سلامت مردم بايد در اولويت طرح توسعه و انجام تمام فعاليتهاي صنعتي باشد لذا شركت گاز بايد سه ميليون ليتر گاز روزانه مورد نياز مجموعه نيروگاه را تأمين كند.

وي با بيان اينكه مردم با تجمعات خود نارضايتي خود را از آلودگي هوا به گوش مسئولان رساندند و از آنها پيگيري مطالباتشان را انتظار دارند، اضافه كرد: در چند سال اخير به رغم تصويب طرح جامع كاهش آلودگي شهر اراك، هيچ اتفاق خاصي در خصوص كيفيت هواي اين شهر نيفتاده و مردم از مشكلات زيادي رنج مي برند.

فرماندار اراك افزود: به منظور كمك به كاهش آلودگي هواي اراك اقداماتي در دستور كار است كه نمونه آن ايجاد 200 هكتار فضاي سبز شهري است كه با مشاركت صنايع، منابع طبيعي و محيط زيست اجرا خواهد شد.

پورقاسميان افزود: اين جنگل‌كاري به منظور كاهش گرد و خاك در منطقه چقا ايجاد خواهد شد كه زمين آن را راه و شهرسازي و درخت مورد نياز را منابع طبيعي تأمين مي‌كند.

مديرعامل شركت گاز استان مركزي نيز در اين جلسه اظهار داشت: تأمين گاز براي مصارف عمده مثل نيروگاه برعهده كشور است و تأمين آن صرفا برعهده استان نيست و استان تنها متولي سرويس‌رساني است.

مصرف گاز نيروگاه شازند در سال جاري دو برابر شده است

محسن كهوند با اشاره به اينكه مصرف گاز نيروگاه شازند در سال جاري دو برابر شده است، افزود: در سال گذشته 832 ميليون ليتر گاز براي نيروگاه تأمين شده است اما امسال اين رقم به يك ميليارد و 600 ميليون ليتر رسيده است كه اين امر نشان مي‌دهد كه ما همه تلاش خود را براي تأمين گاز به كار مي‌گيريم مگر اينكه امر در سطح كشور با مشكل مواجه شود.

وي تصريح كرد: ايران از جمله كشورهايي است كه مصرف گاز در آن از كشورهايي همچون چين بيشتر است و روزانه 432 ميليون ليتر گاز در كشور مصرف مي‌شودكه بايد در اين خصوص فرهنگ‌سازي صورت گيرد تا مصرف گاز كاهش يابد و كشور در خصوص گاز با چالش مواجه نشود.

رئيس كميسيون خدمات شهري شوراي شهر اراك نيز در اين جلسه با اشاره به اختصاص 150 ميليون تومان براي به خدمت گرفتن مشاور و تعيين آلايندگي صنايع آلوده مانند پالايشگاه، پتروشيمي و نيروگاه و مطالعات در اين راستا اضافه كرد: طبق مصوبه دولت، اراك در زمره هشت شهر آلوده كشور است و ضرورت دارد كه به سرعت سهم آلايندگي عوامل آلوده‌كننده مشخص شود.

اگر امروز با حساسيت برخورد كنيم تا دوسال آينده مشكل رفع مي شود

اسماعيل تاج آباد عنوان كرد: بايد طي هفت سال گذشته مشكل حل مي‌شد اما اين مهم عملي نشده است. در زمستان به دليل وارونگي هوا اراك دچار آلودگي مي‌شود اما سوخت مازوت در نيروگاه، بار اضافه‌اي را به اين آلودگي تحميل مي‌كند. اگر امروز با حساسيت برخورد كنيم قطعا تا دوسال آينده اين مشكل رفع خواهد شد.

وي با اشاره به اينكه تاكنون در راستاي كاهش آلودگي هوا مصوبات زيادي داشته‌ايم اما در اجراي آنها تعلل صورت گرفته است و به نتيجه نرسيده‌ايم، افزود: امروز واجب است كه سوخت نيروگاه گاز باشد اما حداقل در شرايط نبود گاز بايد مازوت بدون گوگرد سوزانده شود.

نماينده نيروگاه شازند نيز درخصوص وضعيت فعلي نيروگاه گفت: نيروگاه شازند از پانزدهم اسفندماه سال گذشته تنها با سوخت گاز فعال بوده است اما اين روند تا 12 آذرماه ادامه داشت. از اين روز تا 22 آذر سوخت نيروگاه به صورت 50 درصد گاز و 50 درصد مازوت تأمين شد و از 22 آذرماه نيز سوخت نيروگاه تبديل به مازوت شده است و گاز مورد نياز براي كار نيروگاه تأمين نشده است.

محمدي ادامه داد: در حال حاضر نيروگاه شازند براي فعاليت يك واحد فعال خود 1.5 ميليون ليتر مازوت مصرف مي‌كند و اين مازوت نيز داراي دو تا سه درصد گوگرد است كه البته وظيفه گوگردزدايي مازوت برعهده پالايشگاه است.

فرماندار اراك در پايان اين جلسه از جديت مسئولين در پيگيري مطالبات مردم براي كاهش آلودگي هواي اراك خبر داد و گفت راهكارهاي رفع اين معضل همچنان در دست بررسي است. همچنين فعالان زيست محيطي و نمايندگان مجلس نيز معتقدند به عنوان مدافعان حقوق مردم نبايد دست از پيگيري ها بردارند. در اين ميان مردم همچنان چشم به راه تصميمات مسئولين هستند تا در هوايي قابل تحمل تنفس كنند.

كد خبر: 2200723

تاريخ مخابره : ۱۳۹۲/۱۰/۱ - ۱۶:۴۹

يکشنبه 1 دي 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 74]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن