تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 10 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):در حقيقت خداوند جهاد را واجب گردانيد و آن را بزرگداشت و مايه پيروزى و ياور خود قرارش ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819615855




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

استقبال دوگانه از دو نمايشگاه/ حذف شدن دود يكي از دودكش هاي نيروگاه شازند


واضح آرشیو وب فارسی:مهر: استقبال دوگانه از دو نمايشگاه/ حذف شدن دود يكي از دودكش هاي نيروگاه شازند
اراك - خبرگزاري مهر: آخرين هفته پاييزي مردم استان مركزي با گشايش دو نمايشگاه يلدا و پژوهش و فن آوري همراه بود. فرصتي براي تهيه مايحتاج بلندترين شب و بازديد مردم از دستاوردهاي پژوهشي كه با استقبال دوگانه اي كه از اين دو نمايشگاه انجام شد نشان داد بلندترين شب سال هنوز قداست خود را حفظ كرده است، هرچند كه در كنار اين شور و هياهو، استفاده دوباره نيروگاه شازند از سوخت مازوت روزهاي آلوده اي را براي اهالي اراك رقم زد و از سوي ديگر منجر به تعطيلي بخش هايي از واحدهاي توليدي نيروگاه شد.

به گزارش خبرنگار مهر، نمايشگاه شب يلدا در محل نمايشگاه دائمي بين المللي غرب ايران با هدف تنظيم بازار و پيشگيري از افزايش قيمت ها درآستانه شب يلدا و فراهم آوردن تسهيلات ويژه درتامين مايحتاج عمومي مردم بر پا شده است.

علي محصولي مدير عامل شركت نمايشگاههاي بين المللي غرب كشور با بيان اينكه در اين نمايشگاه 140 غرفه داير است، افزود: شيريني و شكلات، آجيل ، موادخوراكي و پروتئيني،صنايع دستي و هدايا از جمله اقلام عرضه شده در اين نمايشگاه است و بازديدكنندگان مي توانند كالاهاي خود را با تخفيف پنج تا 15 درصدي از غرفه هاي آن تهيه كنند.

استقبال سرد از برگزاري نمايشگاه دستاوردهاي پژوهشي و فن آوري

در اوايل هقته گذشته نمايشگاه دستاوردهاي پژوهشي و فن آوري استان مركزي در حالي افتتاح شد كه مدير اجرايي ستاد برگزاري هفته پژوهش و فن آوري استان مركزي از عدم استقبال صنايع از آن خبر داد .

علي نيازي با بيان اينكه، اين نمايشگاه قرار بود در دو بخش دانشگاهي و صنعت برگزار شود كه بخش صنعت از اين نمايشگاه استقبال نكرد، افزود: نمايشگاه دستاوردهاي پژوهشي و فناوري روز يكشنبه در سالن دوهزار نفري شهداي پنجم مرداد اراك بدون حضور صنايع استان داير شده است.

وي با بيان اينكه اين نمايشگاه متشكل از 40 غرفه است اظهارداشت: نمايشگاه هفته پژوهش محل عرضه دستاوردهاي پژوهشي و توانمندي‌هاي علمي به مردم و كاربردي كردن پژوهش‌ها در راستاي برطرف نمودن نيازهاي جامعه است.

نيازي بيان كرد: همزمان نمايشگاه كتاب نيز با حضور ناشران و مولفان استاني و كشوري براي استفاده بهتر دانشجويان و اساتيد در اين مكان برقرار خوهد بود. اين نمايشگاه تا 28 آذر داير بود.

استفاده دوباره نيروگاه شازند از سوخت مازوت/ تعطيلي بخش هايي از توليد

هوا كه سردتر مي شود نفس مردم اراك بيشتر مي گيرد، وارونگي هوا و پايداري آلودگي هاي موجود در هواي اراك در چند روز گذشته با زياد شدن سوخت مازوت در نيروگاه حرارتي شازند، بر شدت اين معضل افزوده است.

اواسط هفته بود كه مدير كل محيط زيست استان مركزي از استفاده بيش از حد مجاز دوباره نيروگاه شازند از سوخت مازوت خبر داد. امير انصاري افزود: از اوايل هفته نيروگاه شازند مصرف مازوت خود را بالا برده كه اين تغيير سوخت بر خلاف وعده ها و مصوبات گذشته است.

مديركل محيط زيست استان مركزي با ابراز نگراني از وضعيت آلودگي هوا در اراك ظهر روز دوشنبه در جمع خبرنگاران گفت: در چند روز گذشته با كاهش دما نيروگاه حرارتي شازند مصرف سوخت مازوت خور را بيشتر كرده است كه خلاف مصوبه اي است كه در اين زمينه قرار بود اجرايي كند.

انصاري با بيان اينكه هم اكنون نيروگاه روزانه پنج ميليون ليتر مازوت مي سوزاند، اظهار كرد: ما نامه اي در اين خصوص به استاندار و نمايندگان مجلس نوشته ايم و از آنها خواسته ايم كه به طور جدي اين موضوع را پيگيري كنند.
وي ادامه داد: به صراحت اعلام مي كنم اگر وضعيت هواي اراك به شرايط اضطرار برسد، ما واحدهاي صنعتي آلاينده را تعطيل خواهيم كرد و به شدت دنبال اين موضوع هستيم زيرا سلامتي مردم بسيار مهم تر است.

از سوي ديگر در روزهايي اخير اعلام شد با حضور يكي از مسئولين كشوري محيط زيست و ديدارهاي نمايندگان با وزير نيرو، بخش هايي از واحدخاي توليدي در نيروگاه تعطيل شد و اكنون يكي از دودكش هاي نيروگاه كار مي كند و دود ناشي از استفاده مازوت از آن بيرون مي آيد.

10 هزار واحد مسكن مهر در استان مركزي آماده بهره برداري است

يكي از اخبار خوشي كه در هفته گذشته توسط مديركل راه و شهرسازي استان مركزي اعلام شد. غلامرضا خرمي گفت: بيش از 10 هزار واحد مسكن مهر در استان آماده بهره برداري است.

وي روز يكشنبه هفته سپري شده در همايش شوراي حمل و نقل به مناسبت هفته حمل و نقل و روز راهدار افزود: 10 هزار واحد مسكن مهر در استان با اعتبار هفت هزار و 220 ميليارد ريال آماده بهره برداري است.

خرمي اظهارداشت: همچنين 61 طرح راهسازي، راهداري و شهرسازي با سرمايه 560 ميليارد ريال به زودي بهره برداري مي شود.

تجليل از پژوهشگران برتر دانشگاه علوم پزشكي اراك

همزمان با دومين روز از هفته پژوهش در مراسمي از 22 پژوهشگر برتر دانشگاه علوم پزشكي اراك با اهداي لوح تجليل شد.

معاون آموزش و تحقيقات دانشگاه علوم پزشكي اراك در اين مراسم گفت: بر اساس ارزيابي وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكي رتبه پژوهشي اين دانشگاه امسال در بين دانشگاه هاي علوم پزشكي كشور ارتقا يافته است.

دكتر سعيد چنگيزي آشتياني افزود: اين دانشگاه سال گذشته در جايگاه شانزدهم پژوهش دانشگاه هاي علوم پزشكي كشور قرار داشت كه با تلاش هاي انجام شده به مقام چهاردهم ارتقا يافته است.

وي بيان كرد: امسال 190 عنوان موضوعي پژوهش در حوزه سلامت دانشگاه علوم پزشكي اراك در حال انجام است.

معاون آموزش و تحقيقات دانشگاه علوم پزشكي اراك با اشاره به تعداد مقالات توليدي و رشد آن در سال 91 نسبت به سال 90 نيز بيان كرد: در زمينه مقالات داخلي سال 90 تعداد 126 مقاله داشتيم كه طي 8 ماهه اول سالجاري اين تعداد به 75 مقاله رسيده است.

بارش دوباره برف در اراك/شادي ها دوبرابر شد

آخرين روزهاي هفته در استان مركزي ، روزهاي سفيدي بود، بارش سنگين برف در شهرهاي استان مركزي در حالي دو روز مانده به زمستان دوباره آغاز شد تا زمستان امسال با نعمت الهي رنگ سفيدي به خود بگيرد و شادي ها را مضاعف كند.

شادي مردم از اين رو كه بركت از آسمان به زمين مي آيد تا كشاورزي رونق بگيرد و بهاري پرطراوت بسازد.

سرپرست شعبه مركز مديريت راههاي اداره كل حمل و نقل و پايانه هاي استان مركزي گفت: بارش برف در محورهاي اراك - بروجرد ( محدوده گردنه زاليان و پل دوآب) و ازنا شازند ادامه دارد. حامد عابدي از رانندگان خواست با توجه به بارش برف در اين محورها با احتياط بيشتري رانندگي كنند.

راهدارخانه هاي سيار در خدمت كاربران جاده اي هستند

مدير كل راه وشهرسازي استان مركزي نيز با بيان اينكه از بيستم آبان راهدارخانه هاي سيار در خدمت كاربران جاده اي هستند به خبرنگار مهر گفت: به منظور آمادگي هرچه بيشتر درحوزه راهداري ، كليه راهدارخانه هاي ثابت وسيار با آمادگي وتجهيز كامل درخدمت هم استانيهاي عزيز و مسافران عبوري از محورهاي استان هستند.

غلامرضا خرمي در ادامه با اشاره به آغاز فصل سرما و يخبندان گفت: هم اكنون 500 نيروي انساني با 300 دستگاه ماشين آلات در راههاي اصلي و گردنه هاي صعب العبور استان آماده خدمات رساني به مسافران هستند.

وي اظهارداشت: همچنين نمكپاشي محورهاي استان به صورت مستمر در دستور كار مديريت راهداري قرار دارد .

رونمايي از كتاب " درنا مهمان تالاب ميقان" و طرح لزوم توجه به زيستگاه اين پرنده

اولين نشست خبري جشنواره ملي عكس ميقان در هفته گذشته برگزار شد.

نماينده ايران در سازمان برنامه محيط زيست ملل متحد ظهر دوشنبه در اولين نشست جشنواره ملي عكس تالاب ميقان در اراك برگزاري جشنواره ملي عكس تالاب ميقان را راهكار عملي در كنار تمام شعارها در خصوص معضل زيست محيطي اراك دانست و گفت: مشكل كنوني محيط زيست اين است كه تمام دست اندركاران به دنبال طرح مسئله هستند و كسي راه حل ارائه نمي دهد.

حسين ظهوري افزود: در نگاه به مسائل زيست محيطي بايد ديدي كلان داشت و توجه كرد كه يك زيستگاه و يك تالاب مي تواند جايگاه گونه هاي مختلف گياهي و حيواني باشد كه تك تكشان حائز اهميت هستند.

وي با بيان اينكه تالاب ميقان مجموعه زيبا با اكوسيستم پيچيده است اظهار كرد: دُرنا در راس گونه هاي جانوري مهمان معرفي و در حاشيه خزندگان و پستانداران اين تالاب نيز بايد معرفي شوند.

ظهوري با اشاره به استفاده از ظرفيت زيست زمستاني درناها در ميقان گفت: بايد مسير حركت دُرناها را را شناسايي كرد تا از كشورهايي كه در مسير حركت درنا هستند براي برگزاري چنين جشنواره هايي كمك گرفت.

وي افزود: ديگر زمان انتقاد پايان يافته و بايد دست از شعارهاي زيبا برداشت و دست سازمان محيط زيست را براي رفع مشكل گرفت.

در اين نشست از كتاب " درنا مهمان تالاب ميقان" رونمايي شد كه حاوي معرفي درنا و ويژگي هاي اين پرنده در معرض آسيب و همچنين ركورد شكني استان در ميهمان پذيري درناهاي مهاجر است.

سفر مسئولين سازمان تبليغات كشور به استان مركزي

مديركل امور فرهنگي، رسانه و فناوري هاي نوين سازمان تبليغات اسلامي كشور گفت: سازمان تبليغات اسلامي بايد نقش انديشكده را در حوزه فرهنگي كشور ايفا كند.

حجت الاسلام سيد ناصر الدين نوري زاده با بيان اين مطلب در جمع خبرنگاران اراك افزود: سازمان تبليغات اسلامي بايد با تهيه نسخه فرهنگي براي ساير نهادهاي فرهنگي جايگاه واقعي خود را در بين نهادهاي فرهنگي كشور تبيين كند.

وي با اشاره به نقش سازمان تبليغات اسلامي كشور در حوزه ترويج فرهنگ ديني گفت: سازمان تبليغات اسلامي بايد با شناخت ظرفيت ها و فرصت هاي موجود در هر استان به كمك رسانه هاي آن استان نسبت به برنامه ريزي در خصوص توسعه فرهنگي اقدام نمايد.

مديركل امور فرهنگي، رسانه و فناوريهاي نوين سازمان تبليغات اسلامي كشور ادامه داد: با اقدامات صورت گرفته از سوي سازمان تبليغات اسلامي در راستاي شناسايي فرصت ها و ظرفيت هاي كشور بهره گيري از مدلهاي نوين تبليغ، تربيت ديني و سبك زندگي اسلامي اقدامات قابل توجهي صورت گرفته است.

ساماندهي بيش از 80 هزار هيئت مذهبي در كشور

حجت الاسلام نوري زاده با بيان اينكه سازمان تبليغات اسلامي كشور در تلاش است با ايجاد همنوايي در حوزه هاي مختلف اجتماعي، بانوان، جوانان، اوقات فراغت، گفتمان هاي ديني، فناوريهاي نو و رسانه از ظرفيت هاي مجازي، نشريات و نوشته ها در حوزه تبليغ ديني بهره كافي را ببرد گفت: فرمايشات مقام معظم رهبري در 19 آذرماه امسال بايد به عنوان راهبرد اصلي انجام امور فرهنگي قرار گيرد و با اجرايي كردن اين منويات كشور را در مسير رشد فرهنگي رهنمون سازيم.

وي تبيين اجراي سياست جامع در حوزه فرهنگي را براي كشور ضروري دانست و افزود: تقويت نظام فرهنگي كشور نيازمند وحدت رويه دستگاه هاي اجرايي فرهنگي كشور اس كه اگر محقق ننشود در اجراي برنامه ها موفق نخواهيم بود.

مديركل امور فرهنگي، رسانه و فناوريهاي نوين سازمان تبليغات اسلامي كشور از مسئولين فرهنگي سازمان تبليغات اسلامي به عنوان سربازان جبهه فرهنگي كشور ياد كرد و گفت: در شرايطي كه دشمن با تمام قوا با نظام جمهوري اسلامي ايران وارد جنگ نرم شده است فعالين عرصه فرهنگي كشور بايد خود را سربازان جبهه فرهنگي دانسته و به وظايف خود در اين بخش جامه عمل بپوشانند.

ديگر اخبار استان

پايان مهلت شركت در جشنواره تئاتر " خيابان انقلاب"، تجليل از خادمان اردوهاي راهيان نور، برگزاري جشن هاي كتابخانه اي يلداي قصه گويي در مراكز كانون پرورش فكري استان از ديگر اخبار اين هفته استان بوده است.

كد خبر: 2199291

تاريخ مخابره : ۱۳۹۲/۹/۲۹ - ۱۲:۵۸

جمعه 29 آذر 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 65]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن