تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 9 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):اى مردم همانا نمازگزار هنگام نماز با پروردگار بزرگ و بلند مرتبه اش مناجات مى كند، ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819216804




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

نماينده اهواز: دست‌هايي مي‌خواهند غيرمدبرانه حكم مرگ كارون را صادر كنند


واضح آرشیو وب فارسی:عصر ایران: نماينده اهواز: دست‌هايي مي‌خواهند غيرمدبرانه حكم مرگ كارون را صادر كنند
نماينده مردم اهواز در مجلس گفت: دست‌هايي وجود دارد كه مي‌خواهند غيرمدبرانه حكم مرگ رودخانه كارون را صادر كنند.

به گزارش فارس، ناصر سوداني در سخنراني علمي انتقال آب كارون و چالش‌هاي آن كه ظهر امروز در واحد علوم و تحقيقات دانشگاه آزاد اسلامي اهواز برگزار شد اظهار كرد: انتقال آب كارون يك موضوع حياتي است كه متاسفانه دندان طمع، دست تطاول و چشم كوته‌بين عده‌اي در حال رقم زدن فاجعه‌اي بزرگ است.

وي ادامه داد: اين گردهمايي واكنش فريادگونه و عكس‌العمل مسئولانه از سوي مجامع علمي و پژوهشي دانشگاه است.

نماينده مردم اهواز در مجلس شوراي اسلامي خاطر نشان كرد: شركت در اين جلسات براي ما باعث مي‌شود با كوله‌باري از آلام از اين جلسه خارج شويم و با انگيزه بيشتري موضوع انتقال آب كارون را دنبال كنيم.

وي با اشاره به اينكه در كنار آب آباداني، عمران و تمدن ايجاد مي‌شود بيان كرد: آب در طول تاريخ مورد طمع بوده است و همگان آن را طلب مي‌كنند به دليل اينكه براي انسان، محيط، دام و گياه خاصيت و هرچيز زنده‌اي منشا آبي دارد.

سوداني با بيان اينكه در زماني كارون محل شناي كوسه‌ها و كشتيراني بود تصريح كرد: در 70 سال گذشته ميانگين آبي كه سالانه وارد رودخانه كارون مي‌شد معادل 30 ميليارد متر مكعب بود و در زمان قبل از انقلاب بررسي كردند و تصميم گرفتند به جاي اينكه اين آب به خارج از كشور برود بهتر است به استان‌هاي داخلي كه مشكل آب دارند منتقل شود.

نماينده مردم اهواز در مجلس شوراي اسلامي عنوان كرد: در راس مسئولان اجرايي كشور به خصوص وزارت نيرو، تصميم‌گيرندگان مرتبط با آب همگي از استان‌هاي فلات مركزي هستند جز در چهار سال گذشته كه با شرط يك خوزستاني را منصوب كردند.

وي در رابطه با اين شرط گفت: شرط آنها اين بود كه اين فرد، خوزستاني‌ها را متقاعد كند كه آب كارون انتقال داده شود.

سوداني با بيان اينكه يك اراده واقعي و جمعي براي انتقال آب كارون در كشور وجود دارد اظهار كرد: دستگاه‌هاي علمي و پژوهشي هم به كمك آن‌ها آمده‌اند و مي‌گويند آب در خوزستان اضافه است و بايد خارج شود.

نماينده مردم اهواز در مجلس شوراي اسلامي اذعان كرد: با نگاهي به طبيعت به اين نتيجه مي‌رسيم كه ذات باري تعالي ترتيبي اتخاذ كرده است و آب را در اين مسير قرار داده است و مانند خون در رگ به جريان انداخته است.

وي ادامه داد: حركت برخلاف اراده الهي و جريان طبيعت منتهي به شكست مي‌شود، ممكن است شما تلاش كنيد و عملياتي انجام دهيد اما چون نگاه همراه با طبيعت و فطرت در آن نيست منتهي به شكست مي‌شود.

وي خاطر نشان كرد: آب و كارون براي خوزستان به منزله ناموس است به اين معناست كه همه بايد از اين ناموس دفاع كنند اما دست‌هايي وجود دارد كه مي‌خواهند غيرمدبرانه حكم مرگ اين رودخانه را صادر كنند.

نماينده مردم اهواز در مجلس شوراي اسلامي با اشاره به اينكه باغ پسته بعضي جا‌ها به قيمت از بين رفتن زمين‌هاي كشاورزي خوزستان حاصلخيز شده است بيان كرد: در مرداد 84 ما از احمدي‌نژاد قول گرفتيم كه در ارتباط با كارون منصف باشد ولي متاسفانه خلاف قول خود عمل كرد.

وي در اين خصوص اضافه كرد: آن‌ها چون فهميدند با آشكار كردن فعاليت‌هاي خود، كار به جايي نمي‌برند پنهاني كار كردند و سدهاي انحرافي براي زمين‌هاي كشاورزي استان‌هاي مسير ايجاد كردند.

سوداني به شروطي كه نمايندگان خوزستان در كميسيون كشاورزي در دوره گذشته براي انتقال آب كارون گذاشتند اشاره كرد و گفت: ما شرط كرديم كه در صورتي مي‌توانند آب را منتقل كنند كه آب شرب سالم و بهداشتي مردم خوزستان تامين شود و طرح مقام معظم رهبري مبني بر كشت 80 هزار هكتار زمين‌‌هاي كشاورزي اجرا شود و سپس با توجه به پروژه‌هاي صنعتي و مهندسي رودخانه مازاد آب را از جايي غير از سرشاخه‌ها منتقل كنند.

وي افزود: اما متاسفانه ما را دور زدند به خصوص زماني كه زرگر وزير نيرو بود و حال با اين نگاه وارد استانداري اصفهان شده است.

نماينده مردم اهواز با بيان اينكه براي انتقال آب كارون در بودجه 93، رديف اعتباري در نظر گرفته‌اند اشاره كرد: بودجه 15 ميليارد توماني كه براي انتقال آب كارون در نظر گرفته‌اند مقدار كمي است كه حتي كفاف مطالعات را نمي‌دهد اما اگر ما كوتاه بياييم به اين معناست كه به اين موضوع صحه گذاشته‌ايم.

سوداني عنوان كرد: يكي از تدابير نمايندگان مجلس اين است كه به نمايندگي از مردم به قوه قضاييه شكايت كنند و تدبير ديگر استيضاح وزير نيرو است كه مانند استعفاي ما حلال مشكلات نيست.

نماينده مردم اهواز با دعوت مسئولان به نگاه ملي عنوان كرد: ما نمي‌گوييم انتقال آب نباشد اما در اين زمينه بايد نگاه ملي و همراه با انصاف و برخاسته از خدا ترسي داشته باشيد.

يکشنبه 1 دي 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: عصر ایران]
[مشاهده در: www.asriran.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 50]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن