تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 9 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هرگاه انسان چهل ساله شود و خوبيش بيشتر از بديش نشود، شيطان بر پيشانى او بوسه م...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819176861




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

كدام استان بيشترين بودجه را دارد؟


واضح آرشیو وب فارسی:عصر ایران: كدام استان بيشترين بودجه را دارد؟
معاون برنامه ريزي و نظارت راهبردي رييس جمهوري گفت: با وجود محدوديت منابع، دولت براي جبران كاستي هاي منطقه بيشترين رقم رشد بودجه اي استان ها را به استان مرزي سيستان و بلوچستان اختصاص مي دهد.

به گزارش ايرنا ˈمحمد باقر نوبختˈ شنبه شب در نشست شوراي برنامه ريزي و توسعه سيستان و بلوچستان افزود: اين استان به سبب عقب ماندگي ها و نابرابري ها در تخصيص اعتبارات در گذشته مورد توجه ويژه دولت تدبير و اميد قرار دارد و در همين راستا تا حد مقدور اعتبارات امسال اين استان تخصيص خواهد يافت و بيشترين رقم اختصاصي رشد در ميان استان هاي كشور براي آن در نظر گرفته مي شود.

وي افزود: همچنين در سال 93 از بودجه سه هزار ميلياد توماني رديف در اختيار، چهار هزار و 500 ميليارد ريال براي آبرساني روستايي، پنج هزار ميليارد ريال براي بهسازي جاده ها و 15 هزار ميليارد ريال براي راه آهن سيستان و بلوچستان در نظر گرفته خواهد شد.

نوبخت ادامه داد: همچنين از محل 20 ميليارد دلار ارزي و 100 هزار ميليارد ريال در اختيار معاون برنامه ريزي رياست جمهوري از محل صندوق توسعه ملي براي تقويت بخش خصوصي سيستان و بلوچستان و رفع نيازهاي آن استفاده خواهد شد.

وي اظهار داشت: علاوه بر اين بيش از 35 ميليارد دلار طلب ايران از محل فروش نفت به كشورهاي خارجي است كه از اين محل به عنوان تسهيلات خارجي اعتباراتي براي اجراي برخي طرح ها اختصاص خواهد يافت كه تاكنون پيگيريهاي لازم براي 15 ميليارد دلار آن انجام شده و طرح راه آهن سيستان و بلوچستان نيز در رديف اين اعتبارات قرار مي گيرد.

معاون برنامه ريزي رييس جمهوري خاطرنشان كرد: 20 ميليارد دلار ديگر نيز در اختيار اين معاونت است كه بر خود فرض مي دانيم از اين اعتبار براي ادامه طرحهاي راه آهن، بزرگراهها و حتي آبرساني روستاها و شهرها به استان سيستان و بلوچستان اختصاص دهيم.

وي گفت: كمك براي تامين اعتبار تكميل قطعه يك بزرگراه زابل - زاهدان و مذاكره با وزير نفت در خصوص شتاب بخشي در ادامه طرح گازرساني به شهرهاي سيستان و بلوچستان از ديگر ره آوردهاي اين سفر است.

وي با اشاره به بازديد خود از حوزه آبريز هيرمند و درياچه خشكيده هامون تصريح كرد: مهار آبهاي مرزي از اولويت هاي معاونت برنامه ريزي و نظارت راهبردي رييس جمهوري است.

نوبخت اظهار كرد: به منظور پيگيري و حل مشكلات سيستان و بلوچستان از اين پس يك خط ويژه براي ارتباط مستقيم استاندار و نماينده تعيين شده از سوي نمايندگان مردم اين استان در مجلس شوراي اسلامي با معاون برنامه ريزي رياست جمهوري ايجاد مي شود.

وي در ادامه با اشاره به اين كه در سال جاري منابع پيش بيني شده در بودجه به تناسب انتظارات محقق نشد، گفت: به همين سبب دولت مجبور شد از مجلس درخواست اصلاح قانون بودجه سال 92 را بكند و با همين وضعيت لايحه بودجه سال 93 نيز تنها بودجه اي است كه 3/7 درصد رشد منفي دارد.

وي ادامه داد: دولت بايد با تدبير ويژه بگونه اي عمل كند كه با همين بودجه بيشترين استفاده را به مردم برساند.

معاون برنامه ريزي رييس جمهوري اظهار داشت: با وجودي كه بودجه عمومي سال 93 كشور 3/7 (هفت و سه دهم درصد) كاهش دارد اما بودجه دستگاههاي اجرايي براي ضريب حقوقي 18 درصد افزايش يافته است.

نوبخت افزود: بودجه دستگاه هاي اجرايي كشور از 126 ميليارد تومان سال 92 به 150 ميليارد تومان در سال 93 افزايش يافت اين در حاليست كه بودجه عمراني دستگاه ها از 56 هزار ميليارد تومان سال 92 به 37 هزار ميليارد تومان در سال 93 تقليل يافته است.

وي سهم سيستان و بلوچستان از بودجه كل كشور را 29/5 ( پنج و بيست و نه دهم) درصد ذكر كرد و گفت: فشار وارد شده به بودجه كشور بر بودجه عمراني سيستان و بلوچستان نيز تاثير گذاشته است.

معاون برنامه ريزي و نظارت راهبردي رييس جمهوري گفت: 37 هزار ميليارد تومان اعتبار براي طرحهاي عمراني اختصاص يافته كه با اين اعتبار 246 طرح نيمه تمام در سطح كشور تا پايان سال 93 به اتمام مي رسد.

نوبخت شمار طرح هاي عمراني موجود سراسر كشور را دو هزار و 906 طرح ذكر كرد و افزود: اين تعداد طرح بايد با 37 هزار ميليارد تومان ادامه مي يافت اما بر اساس تصميم دولت اين طرح ها به سه گروه صفر تا 20 درصد پيشرفت فيزيكي، 20 تا 80 درصد و 80 درصد به بالا تقسيم شد.

وي ادامه داد: چنانچه اعتبار يادشده بين تمامي طرح ها تقسيم مي شد پيشرفتي بدست نمي آمد به همين سبب مقرر شد طرحهايي كه عمليات ساخت آنها از 80 درصد به بالا است بطور كامل تكميل شود كه پس از بررسي هاي لازم 186 طرح در اين گروه قرار داشت و تعدادي نيز از گروه 20 تا 80 درصد درنظر گرفته شد و در مجموع تكميل و بهره برداري 246 طرح به تصويب رسيد.

وي بيان كرد: استان سيستان و بلوچستان از اين تعداد طرح سهم خوبي دارد و تعدادي از طرح هاي آن تا پايان سال 93 به اتمام مي رسد.

وي با بيان اين كه دولت توجه ويژه اي به سيستان و بلوچستان دارد، گفت: در بازديدي كه از اين استان داشتم نگاهم به اين منطقه استراتژيك و سرشار از منابع اما غيربرخوردار، تغيير كرد و به طور يقين بايد توجه هر چه بيشتر و مضاعفي به اين خطه مرزي شود.

يکشنبه 1 دي 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: عصر ایران]
[مشاهده در: www.asriran.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 42]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن