تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 10 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):قرآنى كه بر پيامبر نازل شد... عزتى است كه هوادارانش شكست نمى خورند... .
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819665204




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

حاكميت فلسطين بر منابع طبيعي در سازمان ملل به رسميت شناخته شد


واضح آرشیو وب فارسی:ايران: حاكميت فلسطين بر منابع طبيعي در سازمان ملل به رسميت شناخته شد
در نشست اخير مجمع عمومي سازمان ملل، اعضاي اين نهاد پيش‌نويس قطعنامه‌اي تحت عنوان «حاكميت دائم ملت فلسطين بر منابع طبيعي اراضي اشغالي» از جمله قدس و بلندي‌هاي اشغالي جولان را تصويب كردند.
به نوشته روزنامه مصري اليوم السابع، در رأي‌گيري مجمع عمومي 168 كشور به اين قطعنامه رأي مثبت داده و شش كشور از جمله امريكا و كانادا با اين طرح مخالفت كردند. همچنين 9 كشور از جمله استراليا، كامرون، پاراگوئه و هندوراس نيز رأي ممتنع دادند.
در اين قطعنامه بر حقوق غيرقابل تصرف ملت فلسطين بر منابع طبيعي‌ خود از جمله سرزمين‌هاي اشغالي و آب‌ها تأكيد و حق ملت فلسطين در درخواست غرامت به خاطر سوء‌استفاده از منابع طبيعي فلسطين و هدر دادن آن يا در معرض خطر قراردادن اين منابع به هر شكلي از سوي اسرائيل به رسميت شناخته شده است.
در قطعنامه مذكور از رژيم صهيونيستي خواسته شده كه به تعهدات خود بر اساس قوانين بين‌المللي و قوانين حقوق بشر پايبند بوده و از منابع طبيعي سرزمين‌هاي اشغالي فلسطين از جمله قدس شرقي سوء‌استفاده نكرده يا اين منابع را در معرض خطر قرار ندهد.

منابع امنيتي مصر از احتمال ترور مرسي خبر دادند

منابع امنيتي مصر خبر دادند شماري از سازمان‌هاي اطلاعات خارجي براي جلوگيري از افشاگري‌هاي احتمالي محمد مرسي، رئيس جمهور بركنار شده مصر در تلاش هستند وي را پيش از حضور در دادگاه، ترور كنند.
به گزارش روزنامه مصري اليوم، وزارت كشور مصر پس از انتشار گزارش احتمالي ترور مرسي، ضمن تشديد تدابير امنيتي طي دستوراتي خواسته اوضاع جسماني محمد مرسي به شكلي دقيق و روزانه در زندان مورد بررسي قرار گرفته و گزارش روزانه از وضعيت وي ارائه شود.
اين اقدام وزارت كشور مصر در پي آن بود كه مشخص شد برخي سازمان‌هاي اطلاعات خارجي قصد دارند مرسي را از داخل زندان «برج العرب» در قاهره ربوده و پيش از حضور وي در جلسه دادگاه به زندگي وي پايان دهند.
علاوه بر اين به تيم پزشكان زندان «بر‌ج‌العرب» نيز دستور داده شده تمامي غذاها و خوراكي‌هاي مرسي را مورد آزمايش قرار داده و از صحت اين مواد غذايي اطمينان حاصل كنند.
ديروز نيز «حسن سمير» قاضي تحقيقات دستور داد مرسي و 132 نفر از رهبران اخوان، حزب‌الله و حماس را در خصوص قضيه فرار از زندان وادي نطرون، يورش به زندان‌ها، ربايش و قتل سربازان و افسران پليس در رفح به دادگاه جنايي ارجاع دهند. در ميان اين متهمان 68 نفر منتسب به جنبش حماس و حزب‌الله هستند. در پي اعلام اين خبر، محمد الدماطي، عضو هيأت دفاع از محمد مرسي رئيس جمهور عزل شده مصر اعلام كرد كه وي براي دفاع از خود يك يا چند وكيل تعيين مي‌كند اما دادگاه را به رسميت نمي‌شناسد. دماطي درباره تصميم اخوان المسلمين مبني بر بين‌المللي كردن قضيه مرسي از طريق دادگاه كيفري بين‌المللي، تصريح كرد: درباره اين موضوع تصميمي گرفته نشده است مگر اين‌كه احساس كنيم دستگاه قضايي داخلي حق وي را اعطا نمي‌كند.
40 كشته و زخمي در تظاهرات حاميان اخوان
به دنبال درگيري نيروهاي امنيتي مصر با تظاهركنندگان حامي اخوان‌المسلمين، دو تن كشته و ده‌ها تن ديگر زخمي شدند.
اين در حالي است كه نيروهاي امنيتي مصر حدود 100 شهروند مصري را نيز به اتهام برگزاري تظاهرات بدون مجوز و اتهاماتي از جمله اغتشاشگري بازداشت كردند. بنا بر گزارش وزارت كشور مصر دو شهروند مصري در شرق قاهره و در استان سوئز كشته شدند. وزارت كشور مصر همچنين اعلام كرد، در درگيري‌هايي كه در استان سوئز به وقوع پيوست 5 افسر و سه سرباز مصري زخمي شدند.
تظاهرات عصر روز جمعه به دعوت ائتلاف «حمايت از مشروعيت» و تحت عنوان «قانون اساسي ما قانون سال 2012 است»، برگزار شد.

يکشنبه 1 دي 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايران]
[مشاهده در: www.iran-newspaper.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 77]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن