تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 9 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام حسن عسکری (ع):نشانه‏هاى مؤمن پنج چيز است: ... و بلند گفتن بسم اللّه‏ الرحمن الرحيم.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819339649




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

رحماني‌فضلي:مديران كارآمدحفظ مي‌شوند


واضح آرشیو وب فارسی:بازتاب آنلاین: رحماني‌فضلي:مديران كارآمدحفظ مي‌شوند
عبدالرضا رحماني فضلي وزير كشورعصر شنبه در مراسم توديع و معارفه استاندار سابق و جديد قم، اعتدال را گفتمان دولت يازدهم دانست و گفت: حجت الاسلام و المسلمين روحاني به اعتدال اعتقاد دارد و منش ايشان نشان دهنده اعتدال است
به گزارش بازتاب آنلاين ، عبدالرضا رحماني فضلي وزير كشور دولت يازدهم عصر شنبه در مراسم توديع و معارفه استاندار سابق و جديد قم، اعتدال را گفتمان دولت يازدهم دانست و گفت: حجت الاسلام و المسلمين روحاني به اعتدال اعتقاد دارد و منش ايشان نشان دهنده اعتدال است.

وي گفت: رئيس جمهور نماد اعتدال است و ما اعتدال طريقت مي‌دانيم چرا كه شرع و عرف و فطرت انسان با موضوع اعتدال همخواني دارد يعني اعتدال حسن ذاتي دارد.

وزير كشور ابراز اميدواري كرد كه استاندار جديد بتواند گفتمان اعتدال را در عمل در استان قم پياده كند.

رحماني فضلي گفت: مهم نيست افراد داراي چه تفكري هستند، مهم اين است اين تفكرات كه در حوزه سياسي تعريف مي شود از نوع خشونت هاي جاهلانه و عصبيت ها و افراطي گري ها نباشد.

وي عدالت را به عنوان يكي از مفاهيمي دانست كه حكومت اسلامي و جمهوري اسلامي داعيه آن را در عرصه بين المللي دارد.

وزير كشور افزود: البته نقطه ثقل مباحث سوسياليست، عدالت بوده اما عدالت آنها منجر به رضايت عمومي مردم در جامعه نشده و اكنون آثاري از عدالت سوسياليستي در جامعه وجود ندارد.

رحماني فضلي تاكيد كرد: نگاه ما به عدالت جداي از مفاهيم مادي است و منشاء آن وحدانيت، توحيد و قدرت لايزال الهي است كه اراده او موجب هستي تمام هستي است.

وي عدالت را يكي از دغدغه‌هاي دولت يازدهم دانست و افزود: استان قم حاكم و والي به نام حجت الاسلام صالحي منش دارد و با توجه به اينكه ايشان يك عالم ديني هستند توقع بيشتري از وي مي‌رود كه عدالت را در محدوده خود پياده كند.

وزير كشور گفت: در عدالت بحث قانون مهم است و ايشان به عنوان نماينده عالي دولت در استان قم بايد براي اجراي قانون اهتمام جدي داشته باشند.

مديون مردم هستيم

رحماني فضلي با بيان اينكه ما بعد از رهبري امام(ره) و مقام معظم رهبري مديون مردم هستيم، اظهار كرد: در استقرار حكومت اسلامي هر جا به مردم تكيه كرديم موفق بوديم و هر جا از مردم فاصله گرفتيم توفيقي نداشتيم.

وي گفت: هر كسي به گونه اي با مردم ارتباط دارد ولي ما در اجرا چون بيشترين مسائل و مشكلات مردم با ما مطرح مي‌شود و بيشترين مطالبه را مردم از ما دارند بنابراين بيشترين مسئوليت را داريم.

وزير كشور تاكيد كرد: بايد هم نظرات مردم را بفهميم و هم آنها را در تصميم سازي‌ها مشاركت دهيم. بنابراين انتظار مي‌رود استاندار جديد قم فرآيندي را براي تصميم سازي و تصميم گيري انتخاب كنند كه نظرات مردم دريافت و توسط خود آنها اجرا شود.

وي در خصوص استفاده از نيروها و مسئولان اجرايي در استان گفت: استاندار در اجراي كارها بايد از نيروهايي استفاده كند كه اعتدال گرا، دلسوز و پاكدست باشند و بدون تحمل هر نوع فشاري كه سلب اختيار از ايشان مي كند تصميم گيري كند و كساني را انتخاب كند كه باري از دوش ايشان بردارند.

رحماني فضلي اظهار كرد: نيروهاي موجود كه موفق و مسئوليت پذير هستند ومردم به آنها نياز دارند در پست هاي مديريتي حفظ مي شوند.

وي كارآمدي را مهمترين چالش و اصلي ترين موضوعي دانست كه رويارويي كشور ما را با دشمنان رقم مي زند و دشمنان به عنوان نقطه فشار و پاشنه آشيل آن را براي ما محاسبه مي كنند.

وزير كشور گفت: تحريم ها و تهديدهايي كه در چند سال اخير در عرصه هاي مختلف داشتيم به خاطر اين بود كه جمهوري اسلامي ايران را از پاي درآورند. قبل از انتخابات رياست جمهوري آنها تحليل و تفسير مي كردند كه با توجه به فشارهاي وارده و اختلافاتي كه در سطح حاكميت بين قوا و گروه هاي سياسي ايجاد شده و نارضايتي مردم از تحريم ها انتخابات مي تواند نقطه عطفي براي آشوب باشد ولي خداوند لطف كرد و انتخابات 24 خرداد آرام و باشكوه برگزار شد.

وي به مذاكرات اخير كشورهاي 1+5 و جمهوري اسلامي ايران اشاره كرد و افزود: آنها تحليل هايي ارائه مي كردند كه دولت جديد وقتي كار را در اختيار گرفته، مي فهمد چقدر كار سخت است و توان شكنندگي دولت بالا مي رود و من به عنوان وزير كشور معتقد بودم كه در روز 13 آبان مردم يكپارچه موزون و با شدت شعار مرگ بر آمريكا سر دهند.

به گفته وزير كشور بعد از راهپيمايي 13 آبان چرخش غربي ها در امور سياست بين الملل مشاهده شده است.

رحماني فضلي افزود: با همه تحليل هايي كه درباره اصل مذاكره مي شود ما بايد تمام تلاشمان را بر اين باور كنيم كه هيچ وقت به آمريكا اعتماد نداريم و نبايد فريب آمريكا را بخوريم. بايد بدانيم با يك دشمن و شر مواجه هستيم كه با دقت و پشتيباني هاي رهبري و لطف خدا و همراهي مردم وارد عرصه شويم.

رحماني فضلي با بيان اينكه در شرايط كنوني كارآمدي مورد رضايت نيست، استفاده از ظرفيت هاي مردمي را بهترين راهكار براي جلب منابع عظيم دانست و گفت: اگر به مردم اعتماد كنيم و كارها را به آنها واگذار كنيم و از اين نترسيم كه مردم سود ببرند بسياري از مشكلات حل مي شود.

وي افزود: اميدوارم استاندار جديد راههاي سرمايه گذاري و تجهيز منابع را در قم احيا كند. چرا كه با اتكا به بودجه هاي عمومي به هيچ جايي نخواهيم رسيد.

وزير كشور بهره وري را عنصر ديگر در كارآمدي دانست و گفت: وضع بهره وري در كشور مفيد نيست . بهره وري سرمايه نمي خواهد بلكه بايد از منابع استفاده درست شود و مي توان با استفاده از مكانيزم هاي مختلف استان قم را در رشد بهره وري در كشور نمونه كرد.

رحماني فضلي با اشاره به بالا بودن مصرف منابع در كشور اظهار كرد: با طراحي و مكانيزم هاي مختلفي مي توانيم مصرف را تا 20 درصد كاهش دهيم، اگر اين محقق شد يعني 20 درصد پس انداز، 20 درصد سرمايه گذاري يا يك پنجم رشد اقتصادي محقق شده است.

وي با اشاره به طرح انتقال آب از سرشاخه هاي دز به قم، تصريح كرد: حيف است آب وارد قم شود ولي در مصرفش مديريت نشود. بايد به فكر ساماندهي مديريت مصرف آب باشيم.

وزير كشور تاكيد كرد: انتظار از مديران و مردم قم است كه الگوي مناسبي در حوزه اعتقادي تعريف كنند و ما را مفتخر كنند كه در همه مسائل الگو هستند و با حفظ وحدت و انسجام و همراهي بتوانيم قدم هاي مفيد و موثري در راستاي اسلام و مردم برداريم.

نظر شما:
------------

شنبه 30 آذر 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: بازتاب آنلاین]
[مشاهده در: www.baztabonline.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 36]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن