تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 10 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):هرگز زمين باقى نمى‏ماند مگر آن كه در آن دانشمندى وجود دارد كه حق را از باطل مى‏ش...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819498926




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

براي مبتلايان به ديابت؛ قرص انسولين اختراع شد


واضح آرشیو وب فارسی:آفرينش: براي مبتلايان به ديابت؛ قرص انسولين اختراع شد
دانشمندان در يك پيشرفت بزرگ با اختراع قرص انسولين براي مبتلايان به ديابت موفق به انجام كاري شدند كه علم پزشكي از سال 1930 براي رسيدن به آن تلاش كرده بود. به گزارش خبرگزاري مهر، از آنجا كه انسولين كشف مهمي است كه حدود يك قرن پيش صورت گرفت، بيماران ديابتي بسياري از تزريق انسولين به عنوان داروي نجات زندگي خود استفاده كرده اند.

اكنون دانشمندان هندي گزارش داده اند كه به يك پيشرفت جديد در راستاي اختراع قرص انسولين رسيده اند كه مي تواند درد ميليونها تزريق روزانه انسولين را از بين ببرد.

نتايج اين تحقيقات كه در مجله انجمن شيمي آمريكا منتشر شده نشان مي دهد كه روزي كه بيماران ديابتي مجبور نباشد به خود انسولين تزريق كنند به زودي فرا خواهد رسيد. طي سالهاي متمادي محققان به دنبال راهي براي ايجاد تحولي در راستاي اين درمان بوده اند تا بتوانند تزريق را به يك قرص تبديل كنند، اما اين مسئله همواره به مثابه يك چالش باقي مانده بود. آنزيمهاي هاضمه بدن كه در شكستن و تجزيه غذا بسيار خوب عمل مي كند انسولين را پيش از انجام كار خود تجزيه مي كنند. علاوه بر اين انسولين به سادگي از طريق روده جذب خون نمي شود. جانيوگ جين و همكارانش از موسسه ملي آموزش و تحقيق داروشناسي هندوستان براي غلبه بر اين موانع دو رويكرد را براي حفظ انسولين درمقابل آنزيمهاي هاضمه تركيب كرد. وي انسولين را در بسته هاي كوچكي از چربي به نام ليپوسومز ارائه كرد كه در حال حاضر در برخي روشهاي درماني به كار گرفته مي شود، پس از آن ليپوسومز را در لايه هايي از ملكولهاي محافظتي به نام پليالكتروليت قرار داد.

اين محققان به منظور كمك به جذب ليرسومز (ليپوسومزي كه در لايه هاي ملكولهاي محافظتي قرار گرفته) در جريان خون به آن فوليك اسيد اضافه كردند، فوليك اسيد يك نوع ويتامين بي است كه به حمل ليپوسومز از ديواره روده اي به خون كمك مي كند.

اين قرص اختراعي در موشها سيستم انتقالي سطح گلوگوز خون را اندازه انسولين كاهش داد اگرچه اثرات ليرسومز طولاني تر از انسولين تزريقي بود.

ابتلا به بيماري ديابت موجب مي شود كه توليد و يا استفاده از انسولين در بدن امكان پذير نباشد، انسولين هورموني است كه به گلوكز خون كمك مي‌كند جذب سلولها شده و به آنها انرژي مي دهد. ليبي داولينگ مشاور سلامتي در سازمان ديابت انگلستان اظهار داشت: اختراع انسولين خوراكي تغييرات بسياري را در زندگي افراد مبتلا به ديابت ايجاد مي كند. كودكان و سالخوردگان و افرادي كه از سوزن وحشت دارند به طور خاص از اين درمان سود خواهند برد. اگرچه هنوز هم تحقيقات بسياري بايد انجام شود تا قرص انسولين به يك واقعيت تبديل شود.

شنبه 30 آذر 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: آفرينش]
[مشاهده در: www.afarineshdaily.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 73]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن