تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 10 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):خدايا روزى كن مرا محبّت خودت و محبّت دوستدارانت را و محبّت آنچه مرا به تو نزديك مى...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819639608




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

لباسي كه هيچوقت لك نمي شود +عكس


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران جوان: لباسي كه هيچوقت لك نمي شود +عكس
"عمير پاتل" يك دانش آموز است كه اين روزها به موفقيت خاصي دست پيدا كرده. اين جوان توانست لباسي ضد لك شدن طراحي كند كه هيچ ماده اي روي آن اثر ندارد.
به گزارش گروه خواندني هاي باشگاه خبرنگاران، لك كردن لباس يكي از مهمترين مسائلي است كه بسياري با آن روبرو هستند و از اين مسئله ناراحت اند. تا به حال تكنولوژي هاي بسياري در صنعت هاي مختلف وجود داشته است اما هيچ كدام به فكر لكه لباس ها نبوده اند.

"عمير پاتل" يك دانش آموز ساكن آمريكاست كه مشكلات بسياري با لكه هاي لباس خود داشت از اين رو تصميم گرفت تا براي هميشه جهانيان را از اين مشكل رها كند. اين دانش آموز بعد از مدت ها تحقيق و آزمايش بالاخره توانست تي شرتي ضد لكه را طراحي كند.

"پاتل" اين تي شرت را با استفاده از تركيبات خاص سيليس كه در سطح ميكروسكوپي به يكديگر پيوند خورده اند ساخته شده است. اين جنس باعث مي شود تا هر ماده لك كننده اي تنها روي تي شرت ليز خورده و به زمين بريزد بدون اين كه لكه اي ايجاد شود.

اين ماده لذت پوشيدن لباس را از بين نمي برد و همان حس را به انسان القا مي كند. كار بر روي اين لباس نزديك به يك و سال ونيم طول كشيده است و در ميان آن پاتل به اين نتيجه رسيد كه مولكول هاي ماده لك كننده نمي توانند روي اين ماده تاثير بگذارند.

اين تي شرت تا دوسال يا مساوي 80 بار شست و شو مي تواند براي افراد كار كند و براي خريد نمونه هاي اوليه آن بايد تا سال آينده صبر كرد زيرا قرار است در سال 2014 نمونه هاي اوليه اين تي شرت ضد لكه با قيمت هر كدام 50 دلار به صورت اينترنتي به فروش برسند.

شنبه 30 آذر 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران جوان]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 143]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن