تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 10 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):بهترين علم آن است كه مفيد باشد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819660136




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

موج بیداری اسلامی مدیون گسترش فرهنگ حسینی است


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری رسا:



مدیر استانی حوزه‌ علمیه چهارمحال و بختیاری:
موج بیداری اسلامی مدیون گسترش فرهنگ حسینی است خبرگزاری رسا ـ مدیر حوزه های علمیه چهارمحال و بختیاری با برشمردن دلایل ایجاد موج بیداری اسلامی، گفت: با این که بیداری اسلامی در جهان کنونی، علت‌های بسیاری دارد، اما یکی از مهم ترین آن دلایل، گسترش فرهنگ حسینی است.



به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در شهرکرد، حجت الاسلام سیدمحمد احمدی، مدیر استانی حوزه های علمیه چهارمحال و بختیاری، امروز در نشست بصیرتی طلاب حوزه علمیه امامیه شهرکرد، با اشاره به نزدیک بودن ایام اربعین امام حسین(ع) به تشریح فلسفه نهضت حسینی یرداخت و اظهار داشت: با بررسی هدف امام حسین(ع) از قیام، هدف دشمنان ایشان و تقابل این دو هدف، عظمت حماسه حسینی آشکار می‌شود.
 
وی با اشاره به سخنرانی‌های امام حسین(ع) در مقاطع مختلف چون از مدینه تا مکه و از مکه به سمت کوفه، تصریح کرد: با بررسی این سخنان می‌توان هدف اصلی امام از خروج و نهضت ایشان را دریافت کرد.
 
این مدرس حوزه و دانشگاه خواستار شد: وعاظ، مبلغان و سخنرانان با بیان این روایات می‌توانند اهداف امام و فرهنگ حسینی را به صورت صحیح در جامعه کنونی ترویج و منتقل کنند.
 
حجت‌الاسلام احمدی با اشاره به حوادث عاشورا ابراز کرد: مظلومیت، بی‌یاوری وبی‌تقصیری و در عین شجاعت و قدرت امام حسین، هر انسان مؤمن و حق‌طلبی را متأثر و گریان می‌کند.
 
امام جمعه فرخشهر خاطرنشان کرد: اگر چه گریه، بی‌تابی وناله بر میت کراهت دارد اما گریه بر امام حسین(ع) ثواب دارد، چرا که این ناراحتی نه به علت این که شخصی از دنیا رفته است بلکه به علت شهید شدن انسان بی‌گناه مظلوم و نوع شهادت ایشان دارای پاداش است.
 
مدیر استانی حوزه های علمیه چهارمحال و بختیاری در ادامه به بیان تأثیر گریه و عزاداری امام حسین(ع) بر ابعاد شخصیتی انسان از جمله ایجاد محبت و علاقه به ائمه اطهار(ع)، تولید انگیزه، قدم گذاشتن در راه اهداف امام، بغض و نفرت از ظالمان و مبارزه با باطل پرداخت.
 
حجت‌الاسلام احمدی با برشمردن دلایل ایجاد موج بیداری اسلامی، اظهار داشت: با این که بیداری اسلامی در جهان کنونی، علت‌های بسیاری دارد، اما یکی از مهم ترین آن دلایل، گسترش فرهنگ حسینی است.
 
وی تصریح کرد: با توجه کلام امام(ع) که فرمودند «أُرِیدُ أَنْ آمُرَ بِالْمَعْرُوفِ وَ أَنْهَى عَنِ الْمُنْکَرِ، حرکت من برای امر به معروف بود» هدف شفاف امام حسین(ع) امر به معروف و نهی از منکر است؛ بنابراین چنانچه اکنون نیز مدیران با توجه به مسائل حق و باطل، حرام و حلال خدا را رعایت و در این مهم امر به معروف و نهی از منکر را به پا دارند، در جهت اهداف امام(ع) گام برداشتند.
 
این استاد حوزه علمیه خاطرنشان کرد: چنان چه احادیث امام حسین(ع) با شیوه‌های گوناگون تبلیغاتی در مساجد، مدارس، صدا و سیما ترویج شود، شاهد تداوم فرهنگ عاشورا برای نسل‌های آینده خواهیم بود.
 
وی در ادامه به در پیش بودن ایام الله 9دی اشاره کرد و گفت: حماسه 9 دی یکی از روزهای به یاد ماندنی و ماندگار در تاریخ انقلاب اسلامی است و آحاد مردم ولایی و انقلابی استان و در رأس آن ها روحانیت، باید در برگزاری هرچه با شکوه‌ و پرشور سالروز این اتفاق بزرگ تلاش کنند.
 
امام جمعه فرخشهر، هدف از بزرگداشت حماسه 9 دی را بصیرت‌افزایی بین همه اقشار مردم به مخصوص دانشجویان و دانش‌آموزان دانست و از تدوین برنامه‌های مطلوب به این مناسبت در سطح حوزه های علمیه خبر داد.
 
حجت الاسلام احمدی ادامه داد: امروز باید ابعاد مختلف حماسه نهم دی در جامعه تبیین شود تا سطح هوشیاری و بصیرت مردم نسبت به این گونه توطئه ها ارتقاء یافته و مانع اقدامات فتنه گرانه دشمنان در آینده شود که در این میان، طلاب و روحانیان نقش مهمی را ایفا می کنند./9457/پ202/س



۱۳۹۲/۹/۳۰






این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری رسا]
[مشاهده در: www.rasanews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 45]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن