تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 9 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):نابودى جوانانتان را آرزو نكنيد ، گرچه بدى‏هاى بسيار در آنان باشد، زيرا آنان با ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819422657




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

نهضت عاشورا فراتر از مذاهب و اديان معرفي شود/ لزوم بهره گيري از امكانات براي برگزاري منسجم اربعين حسيني


واضح آرشیو وب فارسی:مهر: نهضت عاشورا فراتر از مذاهب و اديان معرفي شود/ لزوم بهره گيري از امكانات براي برگزاري منسجم اربعين حسيني
همدان - خبرگزاري مهر: مديركل تبليغات اسلامي استان همدان با بيان اينكه نهضت عاشورا نقطه عطف در تاريخ اسلام است، گفت: امام حسين(ع) و نهضت عاشورا بايد فراتر از مذاهب و اديان معرفي شوند.

حجت الاسلام علي دشتكي در گفتگو با خبرنگار مهر ضمن عرض تسليت به مناسبت اربعين حسيني اظهار داشت: در زندگي روزمره انسان، فرهنگ نقش اساسي دارد و اگر در حوزه هاي مختلف مي خواهيم هزينه ها را پايين آورده و تاثيرگذاري را بيشتر كنيم بايد به غناي فرهنگي توجهي ويژه داشته باشيم.

مديركل تبليغات اسلامي استان همدان ادامه داد: اگر درصدد ارتقا عمق استقلال هستيم بايد در اين راستا به حوزه فرهنگ توجه ويژه داشته باشيم، به ويژه فرهنگي كه خاستگاه آن از افكار و انديشه ها و اذهان و اعتقادات عمومي باشد.

برنامه ريزي هاي فرهنگي بايد بر محور مباحث ارزشي و اعتقادي ديني باشد

وي با بيان اينكه در راستاي تحقق متعالي فرهنگي در هر جامعه و نظامي سياستگذاري و برنامه ريزي نيز بايد بر محور مباحث ارزشي و اعتقادي ديني صورت گيرد، افزود: دشمن تمام امكانات و تجهيزات را در مقابل انقلاب اسلامي ايران به خط كرده و از روزنه هاي اقتصادي و سياسي ورود پيدا كرده اما ناتوان مانده و شكست خورده و اما امروز به اين نتيجه رسيده كه تنها راه مقابله با ملت ايران، راه فرهنگي است.

دشتكي ادامه داد: نه تنها از امروز بلكه از چند دهه قبل مقام معظم رهبري مباحث فرهنگي را به انحا مختلف مورد توجه قرار داده اند و در اين پردازش نيز نكات بسيار تخصصي و با اهميت را تذكر مي دهند تا متوليان و دلسوزان نظام متوجه باشند.

مديركل تبليغات اسلامي استان همدان ضمن يادآور شدن سخن رهبري در زمينه تهاجم فرهنگي غرب، گفت: دشمن كاملا مستقيم به حوزه فرهنگي ورود كرده است.

وي با اشاره به هدف دشمن در هجمه به فرهنگ ديني، اعتقادي و انديشه اي مردم ايران، اظهار داشت: همه اين موارد حكايت از جايگاه والا و تاثيرگذاري فرهنگ و حوزه فرهنگي و فكري مردم جامعه دارد.

حجت الاسلام دشتكي با بيان اينكه در حوزه فرهنگ ملت ايران و نظام جمهوري اسلامي ايران چند مورد برجستگي خاص وجود دارد كه يكي از برجسته ترين ها بحث فرهنگ عاشورايي است، عنوان كرد: اگر بنا بر اين است كه بر هويت ديني و فرهنگي فاخر باشيم و بباليم بايد به فرهنگ عاشورايي عنايت ويژه داشته باشيم.

مديركل تبليغات اسلامي استان همدان با بيان اينكه نهضت عاشورا نقطه عطف در تاريخ اسلام است، گفت: اين فرهنگ جذابيت خاصي براي همه اقشار مردمي در داخل مذهب و نيز عموم اديان در خارج از دين اسلام دارد چرا كه هر ملتي دنبال عدالت، ظلم ستيزي، محبت و احساس، مديريت منسجم و منصفانه و ايثار است كه اين مفاهيم از درسهاي نهضت عاشورايي است.

عاشورا فراتر از بحث مباحث مذهبي و ديني معرفي شود

وي با بيان اينكه امروز نياز جامعه اين اقتضا را دارد كه عاشورا را فراتر از بحث مباحث مذهبي و ديني معرفي كنيم، ابراز داشت: امروز ضمن اينكه چارچوب هاي مذهبي در قالب مساجد و هيئات بايد مراعات شود فراتر از آنها بايد امام حسين و عاشورا به جهان معرفي شود كه لازمه آن ايجاد يك فضاي عمومي براي اين مهم است.

حجت الاسلام دشتكي افزود: مهيا شدن فضاي عمومي و جهاني براي اين هدف است كه اصل كار را انعكاس دهيم كه در اين زمينه استفاده از تكنولوژي هاي نويني چون رسانه كمك رسان است.

مديركل تبليغات اسلامي استان همدان تاكيد كرد: براي آنكه امام حسين(ع) و نهضت عاشورا فراتر از مذاهب و اديان معرفي شود بايد ظرفيت لازم را ايجاد كنيم كه ظرفيت لازم در اين راستا نيز اجتماعات عظيمي است كه انعكاس آن سئوالاتي را در اذهان و افكار عمومي ايجاد مي كند.

وي با اشاره به اجتماعات عزاداري امام حسين(ع) در ايامي چون اربعين حسيني گفت: اجتماعي عمل كردن نقطه قوت در مقابله با جنگ نرم و معرفي و تبيين نهضت عاشورا است.

دشتكي اضافه كرد: در سالهاي اخير هر استاني كمك رسان پياده شدن اهداف اباعبدالله الحسين(ع) است كه در اين راستا همدان نيز با برگزاري منسجم مراسم عزاداري عاشورا و همچنين اربعين حسيني در سال هاي اخير در اين مسير همگام است.

از ظرفيت هاي استاني براي برگزاري منسجم اربعين حسيني بهره گرفته شود

مديركل تبليغات اسلامي استان همدان بيان داشت: امسال نيز سعي شده تا از ظرفيت هاي استاني براي برگزاري منسجم اربعين حسيني بهره گرفته شود تا اين اجتماع برنامه بسيار منسجم و الگويي در استان باشد تا مرجعيتي براي ساير بخش ها نيز باشد.

وي در پايان سخنانش با بيان اينكه در هر مركز شهرستان استان همدان يك برنامه ي محوري براي اربعين حسيني برگزار مي شود، عنوان كرد: محوري ترين برنامه اين روز در مركز استان همدان و شهر همدان خواهد بود.

كد خبر: 2200007

تاريخ مخابره : ۱۳۹۲/۹/۳۰ - ۱۵:۳۴

شنبه 30 آذر 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 57]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن