تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 9 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر كس به خدا توكل كند، خداوند هزينه او را كفايت مى كند و از جايى كه گمان نمى برد ب...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798451174




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

قطع وي‌چت از سوي وزارت ICT نبودوزارت ارتباطات مخالف فيلتر وي‌چت بود، بقيه موافق بودند


واضح آرشیو وب فارسی:ايتنا: قطع وي‌چت از سوي وزارت ICT نبودوزارت ارتباطات مخالف فيلتر وي‌چت بود، بقيه موافق بودند
ايتنا- فيلتر شدن وي‌چت، اين ابزار ارتباطي موبايلي كه طرفداران زيادي هم بين كاربران دارد، اعتراضاتي را برانگيخته است.


مدير عامل شركت ارتباطات زيرساخت به ذكر توضيحاتي درباره قطع وي‌چت، تعرفه‌هاي مربوط به پهناي باند، سرعت اينترنت، اختلاف وزارت ارتباطات و مخابرات پرداخت و گفت قطع وي‌چت از طرف ما نبوده است.

به گزارش ايتنا از ايسنا، محمود خسروي در نشست خبري پس از ارائه عملكرد شركت ارتباطات زيرساخت در صد روز اول دولت يازدهم به پاسخگويي به سوالات خبرنگاران پرداخت.

ما هم با فيلتر شدن وي‌چت مخالفيم
خسروي در بخش ديگري از صحبت‌هاي خود به دستور كميته تعيين مصاديق مجرمانه رايانه‌اي اشاره كرد و گفت:‌ از روز پنجشنبه از سوي اين كميته دستوري ابلاغ شده تا درباره وي‌چت فيلترينگ اعمال شود.
البته بايد توجه داشت كه ما يك سايت را فيلتر نمي كنيم بلكه با توجه به آن كه فضاي فني اين كار دراختيار ما قرار دارد، براساس دستوراتي كه در اين زمينه صادر مي‌شود اين كار را انجام مي دهيم.

وي با بيان اين‌كه در مجموع در زمينه فيلترينگ سايت‌ها كميته تعيين مصاديق است كه تصميم مي گيرد اظهار كرد: وزارت ارتباطات هم در اين كميته يك عضو دارد كه عضو وزارتخانه ما با اين عمل مخالف بود اما بنا به اظهار وي ساير اعضاي اين كميته موافق با اين تصميم بوده‌اند و مبناي اين عمل هم برخي تحليل‌هاي فرهنگي واجتماعي بوده است. به هر صورت نظر شخصي من اين است كه اين شبكه‌ها و امكانات مي‌توانند يك فرصت هم باشند و در آن‌ها براي بيان مسائل فرهنگي عمل شود به همين دليل شايد اگر در داخل كشور محتواي مناسبي توليد شود حتي مي توان ازاين شبكه‌ها در جهت توسعه فرهنگي بهره گرفت.

وي در ارتباط با اقدامات شركت ارتباطات زيرساخت در صد روز اول دولت يازدهم اظهار كرد: در اين مدت ۱۵۰۰ كيلومتر شبكه فيبرنوري در كشور ايجاد شد و ۴۰ گيگابيت اينترنت نيز به ظرفيت كشور افزوده شد همچنين مركز soc به صورت آزمايشي راه اندازي شده و ۲۵ گيگابيت اينترنت داخلي به ظرفيت اينترنت كشور افزوده شد.

مدير عامل شركت ارتباطات زيرساخت در عين حال يادآور شد: در اين مدت ۸۵۰ گيگابيت به ظرفيت IP كشور افزوده شده است.

مشكل پهناي باند به ما بازنمي‌گردد
خسروي در ادامه اين نشست در پاسخ به اين سوال ايسنا با وجود تاكيد بر افزوده شدن به ظرفيت پهناي باند كشور همچنان كاربران تغييري در سرعت اينترنت مشاهده نمي كنند گفت: ما پهناي باند را به شركت‌هاي ارائه كننده خدمات اينترنت مي سپاريم و آن‌ها اين پهناي باند را در اختيار مردم قرار مي‌دهند اكنون ما طبق قوانين پهناي باند را واگذار مي كنيم و حتي برخلاف رويه معمول كه بخشي از اين پهناي باند در بخش تامين كننده باقي مي ماند، ما اين بخش را هم در شركت ارتباطات زيرساخت نگاه نمي‌داريم و سهمي دراين پهناي باند نداريم اما به هر حال شركت‌ها مسوول دسترسي افراد به اينترنت هستند و در اين زمينه مشكلات متعددي وجود دارد.

وي در عين حال به اختلاف نظرهاي فعلي مخابرات و وزارت ارتباطات اشاره كرد و يادآور شد: بخشي از مشكل هم به اين موضوع برمي‌گردد.

مدير عامل شركت ارتباطات زيرساخت در پاسخ به اين سوال كه در حال حاضر از پهناي باندي كه گفته مي شود تامين شده چه ميزان از آن در اختيار شركت‌هاي ارائه كننده پهناي باند قرار گرفته توضيح داد: در حال حاضر ۲۰ گيگابيت از اين ظرفيت آماده واگذاري به شركت‌ها است كه البته هنوز براي واگذار كردن آن درخواستي از سوي شركت ها نداشته‌ايم.

بحث تخفيف‌هاي اينترنتي به كجا رسيد؟
خسروي در ادامه صحبت‌هاي خود در پاسخ به سوال ديگر ايسنا مبني بر صحبت‌هاي وزير ارتباطات درباره ارائه تخفيف پهناي باند به شركت‌هاي ارائه كننده اينترنت، توضيح داد: ما هم بحث كاهش قيمت را شروع كرده ايم و در حال انجام بررسي‌هاي اقتصادي هستيم تا ببينيم اين هزينه‌ها را تا چه اندازه مي‌توان كاهش داد البته زماني كه وزير ارتباطات بر كاهش ۲۰ درصدي تاكيد دارند ما نيز مجبور به آن هستيم كه به اين سمت گام برداريم.

وي در عين حال عنوان كرد:‌از سوي ديگر ما تلاش داريم با آوردن ميزباني برخي سايت‌هاي پر ترافيك به داخل كشور هزينه‌ها را كاهش دهيم.

مدير عامل شركت ارتباطات زيرساخت همچنين به خريد پهناي باند كشور براساس قراردادهاي قبلي اشاره كرد و افزود: ما در قراردادهاي قبلي خود پهناي باند را به شكل ۱۵ ساله تامين مي‌كرديم كه قيمت آن فوق العاده مناسب وارزان بود اما پس از دوره قرارداد مشكلاتي ايجاد مي‌شد و قيمت‌ها تاثير مي گذاشت به همين دليل اكنون سياست ما بر اين است كه از اين پس در قرارداد پهناي باند را به طور سالانه تامين كنيم.

خسروي همچنين به قرارداد قبلي كه دراين زمينه بسته شده اشاره كرد و گفت: حدود ۶ - ۷ سال پيش قراردادي در اين زمينه امضا كرديم مبالغ آن در زمان خود بسيار خوب و مناسب بود.

وي همچنين يادآور شد: در حال حاضر اين بحث در حال پيگيري قرار دارد و مشخص شود در نهايت چه ميزان از هزينه‌هاي پهناي باند براي شركت‌هاي داخلي قابل كاهش است.

البته وي به اين نكته هم تاكيد كرد كه در اين زمينه لازم است قطعا اين تخفيف در شرايط مشتري نهايي تاثيرگذار باشد.

VPN بومي
مدير عامل شركت ارتباطات زيرساخت در ادامه اين نشست در پاسخ به سوالي كه درباره VPN بومي و سرانجام آن مطرح شده بود گفت:‌ سال گذشته شوراي عالي فضاي مجازي مصوب كرد كه شركت ارتباطات زيرساخت امكانات VPN بومي را فراهم آورد اما به هر صورت از اين موضوع استقبال چنداني در داخل كشور به عمل نيامد و به همين دليل ما اكنون تقاضا كرده‌ايم كه شوراي عالي فضاي مجازي مصوبه قبلي را لغو كند.

اختلاف ۱۵۰ ميليارد توماني مخابرات و زيرساخت
معاون وزير ارتباطات در پاسخ به سوالي كه درباره اختلافات مخابرات و شركت ارتباطات زيرساخت مطرح شده بود توضيح داد: وقتي يك شركت خصوصي مي‌شود و بخش‌هايي از آن دل در دولت مي ماند طبيعي است كه فصل‌هاي مشترك زيادي بين آن‌ها وجود داشته باشد و اكنون هم وضعيت ما با مخابرات به همين شكل است و به همين دليل اختلافات متعددي وجود دارد اما به هر حال بايد در زمينه‌ ارتباطي شرايطي يكپارچه داشته باشيم.

خسروي ادامه داد: اكنون ما جلسات بسيار زيادي داشتيم و در اين باره صحبت‌هاي متعدد كرده‌ايم تا موضوع به حالت شفاف در‌آيد. تا پايان سال ۹۱ در دفاتر ما حدود ۲۷۰ ميليارد بدهي مخابراتي ثبت شده است در حالي كه اين رقم در اسناد و دفاتر مخابراتي حدود ۱۲۰ ميليارد تومان است و اين اختلاف حساب يكي از مواردي است كه اكنون موجب اختلاف اين دو نهاد شده است.

وي ادامه داد: ما براي اين كه مشكلات تا حدي برطرف شوند اين پيشنهاد را داديم كه مخابرات همان ۱۲۰ ميلياردي كه قبول دارد را فعلا پرداخت كند تا برروي مابقي اين مبلغ دو طرف به نتيجه برسند اما بررسي اين مسائل پيچيدگي‌هاي خاص خود را دارد و زمان زيادي طول مي‌كشد و حال پيشنهاد مخابرات اين است كه تا زماني كه اين رقم مشخص نشده باشد بدهي پرداخت نشود.

مدير عامل شركت ارتباطات زيرساخت در اين زمينه خاطرنشان كرد: اكنون با اين شرايط يك معادله سه سر باخت شروع شده و هم ما، هم مخابرات و هم مردم متضرر مي‌شويم.

خسروي ادامه داد: ما پهناي باند را وارد كرده‌ايم و بايد آن را واگذار كنيم، در اين ميان هر روز كه اين پهناي باند واگذار نشود به ضرر ما است چرا كه ماهانه حدود ۱۳۰ الي ۱۴۰ هزار يورو بابت آن پرداخت مي‌كنيم. از سوي ديگر با واگذاري پهناي باند مخابرات نيز سودي سرشار به دست مي‌آورد كه اكنون با ايجاد اين شرايط علاوه بر شركت ارتباطات زيرساخت و مخابرات مردم هم از اين موضوع ضرر مي‌كنند و پهناي باند مناسب و خدمات لازم در اختيار آن‌ها قرار نمي‌گيرد. به همين دليل لازم است كه حتما در جلسات آتي اين قضايا حل و فصل شوند.

وي در عين حال يادآور شد كه مخابرات بزرگترين مشتري شركت ارتباطات زيرساخت به شمار مي‌رود و اين شركت قصد ندارد كه با مخابرات سر جنگ و دعوا داشته باشد.

مدير عامل شركت ارتباطات زيرساخت در بخشي از صحبت‌هاي خود به مشكلاتي كه طي سال‌هاي گذشته در زمينه نقل و انتقالات مالي وجود داشته اشاره كرد و با بيان اين‌كه در حال حاضر شركت ارتباطات زيرساخت بدهي‌هايي به كشورهاي مختلف دارد، توضيح داد: با توجه به مباحث بانكي كه تحت تاثير تحريم‌ها قرار گرفته ما اكنون بدهي‌هايي به كشورهاي مختلف داريم كه حدود ۱۸۰ ميليارد مي شود و حال در دستور شخص وزير قرار بر آن است كه ماهانه حدود ۲۰ ميليون يورو سهميه پرداخت به ما صورت بگيرد.

شنبه 30 آذر 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايتنا]
[مشاهده در: www.itna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 100]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن