تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 12 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):كسى كه كارهاى خود را به خدا بسپارد همواره از آسايش و خير و بركت در زندگى برخوردار اس...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803556528




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

مشوق جديد بيمه براي بچه‌دار شدن


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران جوان: مشوق جديد بيمه براي بچه‌دار شدن
ناباروري بيشتر از 20درصد خانواده هاي ايراني را درگير خود كرده است. مشكلي كه درمان آن هزينه هاي زياد آن هميشه بيمه ها را به كناره گيري از پوشش درمان اين مشكل وادار كرده است. اما حالا همزمان با سياست هاي جديد جمعيتي، گفته مي شود بخشي از هزينه هاي درمان ناباروري توسط بيمه ها پرداخت خواهد شد.
به گزارش گروه وبگردي باشگاه خبرنگاران،به نقل از مهر، هزينه هاي درمان ناباروري گاهي تا 10 ميليون تومان هم مي رسد و بسياري از خانواده هاي ايراني نمي توانند اين رقم را پرداخت كنند. از طرفي آمار ناباروري در ايران رو به افزايش است و حدود يك پنجم از خانوارهاي ايراني را گرفتار كرده است. به اين ها بايد بالا رفتن سن ازدواج و طولاني شدن فاصله ازدواج تا فرزندآوري را هم اضافه كنيد تا چشم انداز روشن تري از مشكلات باروري و توليد نسل پيدا كنيد. براساس نمونه گيري هاي انجام شده 20/2 درصد زوج ها ايراني دچار اين مشكل هستند و اين رقم از ميانگين جهاني اش بالاتر است.

بيمه ها اما درمان ناباروري را در رديف هزينه هاي جراحي زيبايي به حساب مي آورند و تعهدي براي پرداخت آن ندارند. محمد مهدي آخوندي رييس پژوهشگاه فناوري‌هاي نوين علوم زيستي جهاد دانشگاهي – ابن سينا، مي گويد با وجود تمام تلاش‌ها ، درمان ناباروري اصلا پوشش بيمه‌اي ندارد و حمايت‌هاي بيمه بسيار محدود و در حد نسخه يا آزمايش است.

شهلا ميرگلوي بيات عضو كميسيون بهداشت و درمان مجلس هم از اين مسله انتقاد كرده و گفته است: «هزينه درمان ناباروري گاهي تا 10 ميليون تومان هم مي رسد كه در اين شرايط لازم است با تعامل بين وزارتخانه‌هاي بهداشت، درمان و آموزش پزشكي و تعاون، كار و رفاه اجتماعي پوشش بيمه ناباروي انجام گيرد. به طور حتم براي اجراي طرح جامع جمعيت و تعالي خانواده و درنهايت افزوده شدن به جمعيت كشور لازم است تا از زوجين نابارور حمايت شود.»

به گفته اين نماينده مجلس به دليل نبودن مراكز تخصصي در برخي شهرستان ها، زوجين نابارور به ناچارمجبور هستند به تهران كنند و به اين دليل علاوه بر هزينه‌هاي درمان يا اعمال جراحي، هزينه‌هاي رفت و آمد هم خانواده ها را درگير مي كند.

گويا اعضاي اين كميسيون، جلسه اي هم حضور مسئولان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكي و تعاون، كار و رفاه اجتماعي برگزار كرده اند و حسينعلي شهرياري رئيس كميسيون بهداشت، پيشنهاد كرده مسئولان هفته آينده و همزمان با بررسي بودجه در كميسيون تلفيق، طرحي براي تامين هزينه هاي اين درمان به مجلس بفرستند تا بررسي شده و برايش بودجه در نظر گرفته شود.

بيمه هاي خصوصي براي زوج هاي جوان

بيمه هاي دولتي در حالي درباره بيمه ناباروري سكوت كرده اند كه برخي شركت هاي خصوصي، با دريافت حق بيمه هاي سنگين زوج هاي جوان را تحت شرايط خاصي بيمه ناباروري مي كنند. حق بيمه اي كه پرداخت آن براي عده زيادي از مردم و زوج هاي جوان دشوار و غيرممكن است. براي بهره مندي از اين بيمه، زوج هايي كه يك سال از تاريخ ثبت ازدواج شان مي گذرد مي توانند در دوره اي 10 ساله بيمه شوند و با تولد اولين فرزندشان قرارداد بيمه خود را به پايان برسانند.

بيمه شدگان، در ازاي پرداخت ماهانه 200 تا 250 هزار تومان مي توانند تا سقف 4ميليون تومان از هزينه هاي درمان سرپايي يا بستري و 2ميليون تومان هزينه هاي درماني بهره‌مند شوند. هزينه هاي مربوط به رحم جايگزين هم براي يك بار در طول مدت بيمه به مبلغ 4ميليون تومان توسط شركت بيمه كننده پرداخت مي شود.

البته اين بيمه، شامل زوج هايي كه به دليل سوء‌استفاده از مواد يا تاثير عوامل فيزيكي و شيميايي و فعل و انفعالات ناشي از جنگ توان باروري شان را از دست داده باشند، نمي شود.

بيمه هاي خصوصي براي زوج هاي جوان

اين در حالي است كه برخي بيمه هاي خصوصي، با دريافت حق بيمه هاي سنگين زوج هاي جوان را تحت شرايط خاصي بيمه ناباروري مي كنند. براي بهره مندي از اين بيمه، زوج هايي كه يك سال از تاريخ ثبت ازدواج شان مي گذرد مي توانند در دوره اي 10 ساله بيمه شوند و با تولد اولين فرزندشان قرارداد بيمه خود را به پايان برسانند.

بيمه شدگان، در ازاي پرداخت ماهانه 200 تا 250 هزار تومان مي توانند تا سقف 4ميليون تومان از هزينه هاي درمان سرپايي يا بستري و 2ميليون تومان هزينه هاي درماني بهره مند شوند. هزينه هاي مربوط به رحم جايگزين هم براي يك بار در طول مدت بيمه به مبلغ 4ميليون تومان توسط شركت بيمه كننده پرداخت مي شود.

البته اين بيمه، شامل زوج هايي كه به دليل سوء‌استفاده از مواد يا تاثير عوامل فيزيكي و شيميايي و فعل و انفعالات ناشي از جنگ توان باروري شان را از دست داده باشند، نمي شود.

شنبه 30 آذر 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران جوان]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 42]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن