تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 12 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):اى جوانان! آبرويتان را با ادب و دينتان را با دانش حفظ كنيد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803674061




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

نكند هم زندگي مردم نچرخد هم سانتريفيوژها/ آيا به وزير خارجه ما اجازه بازديد از مراكز نگهداري از معلولين در غرب را مي‌دهند؟


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران جوان: نكند هم زندگي مردم نچرخد هم سانتريفيوژها/ آيا به وزير خارجه ما اجازه بازديد از مراكز نگهداري از معلولين در غرب را مي‌دهند؟
مهرداد بذرپاش نماينده مردم تهران در مجلس شوراي اسلامي گفت: اعتقاد ما اين است كه اگر حواسمان جمع نباشد هم زندگي مردم متوقف مي‌شود و هم سانتريفيوژها. ما كه پاي ميز مذاكره مي‌رويم اگر بگوييم دستمان خالي است طرف حتما به ما امتيازي نخواهد داد. آن هم با يك مشت موجودات عجيب وغريبي كه خداوند در عالم خلق كرده كه حرف حسابي متوجه نمي‌شوند.
به گزارش حوزه احزاب باشگاه خبرنگاران، مهرداد بذرپاش، نماينده مردم تهران در مجلس شوراي اسلامي در جلسه هفتگي انصار حزب‌الله با اشاره به بي‌اعتمادي مردم ايران به آمريكا گفت: پس از روي كار آمدن دولت جديد، در ابتدا توقعي نمي‌رفت كه خيلي سريع وارد اين موضوع شود؛ چرا كه مقدمات خيلي از مباحث كه مي‌بايست طي شود اتفاق نيافتاد. هميشه مطرح بود كه ملت ما به آمريكا بي‌اعتمادند. اين مسئله داراي گزاره‌هايي در جامعه ما است و حسب يك تجارب تاريخي تلخ است كه مردم مي‌گويند ما به آمريكايي‌ها بي‌اعتماديم.

نماينده مردم تهران در مجلس شوراي اسلامي افزود: برخي از تحليلگران سياسي مي‌گويند درست است كه به ايران ستم شده، ولي اين مربوط به گذشته است و در حال حاضر صدق نمي‌كند و دوم اينكه راه حل جايگزين براي مشكلات نداريم. گذشته از اينكه آمريكا از كودتاي 28 مرداد سال 1332 شصت سال مي‌گذرد و اخيرا اعتراف كردند كه مستقيما در اين كودتا نقش داشتند. اين در حالي بود كه در گذشته هر چه راجع به اين موضوع مي‌گفتيم، جواب مي‌دادند كه شما توهم توطئه داريد و تحت اين عنوان مي‌خواهيدمشكلات خودتان را پوشش دهيد، هرچند عده‌اي هم اين كار را بكنند ولي اين در همه موضوعات جاي و ساري نخواهد بود.

اولين تحريم ايران توسط غرب

بذرپاش افزود : اولين تحريمي كه كشور ما با آن دچار شد در زماني بود كه مصدق صنعت نفت را ملي اعلام كرد، در حالي كه اصلا مصدق به هيچ عنوان ادعاي تشكيل دولت اسلامي و جمهوري اسلامي نداشت و بعضا معروف به آدمي با يك سليقه خاص بود.

وي با اشاره به موضوع تحريم‌ها گفت: در زمان انقلاب اسلامي، اصلي‌ترين تحريم‌هايي كه عليه كشور ما اعمال شده است از كي بوده و چرا اتفاق افتاده است؟ بعضي چنين وانمود مي‌كنند كه چون آقاي احمدي‌نژاد در خارج از كشور موضوع هولوكاست را مطرح كرده است و بعضي ديگر هم مي‌گويند چون او گفته تحريم‌ها كاغذپاره است، بيشتر تحريم شديم. بعضي هم مي‌گويند به خاطر فعاليت‌هاي هسته‌اي است و بعضي حقوق بشر را مطرح مي‌كنند البته بايد سهم و وزن هر يك را مشخص كنيم؛ منتها تحريم‌هاي اخير را بايد بررسي كنيم كه از چه زماني تشديد شد و سرعت فزاينده‌اي به خود گرفت. اينجاست كه نقش خيلي‌ها مشخص مي‌شود و بايد پاسخگو باشند.

پيشينه تشديد تحريم‌ها و علل آن

مهرداد بذرپاش در جلسه هفتگي انصار حزب‌الله گفت: يكي از دلايل اينكه بعضي فرياد مي‌زنند به خاطر آن است كه نقش خودشان فراموش شود. در سال 1387 خاوير سولانا از طرف 1+5 مسئول پرونده بود سولانا به ايران آمده بود و ايران هسته‌اي را پذيرفته بودند در نتيجه يك پيشنهاد فريز تو فريز مطرح كرد؛ يعني اينكه ما فعاليتهايمان را متوقف كنيم، آنها هم تحريم‌ها را متوقف كنند. اين يك گام اساسي براي ما بود. آن زمان ما تقريبا قبول كرديم و قرار شد كه در مذاكرات بعدي اين، موضوع اصلي باشد.

نماينده تهران در مجلس شوراي اسلامي افزاود: بعد از قبول پيشنهاد خاوير سولانا، خبري غيررسمي پيچيد كه يك پيشنهاد از طرف اوباما براي مذاكره با ايران آمده است. و طي يك نامه به رهبري اين پيشنهاد آمده بود. سال 88 كه آن اتفاق در كشور افتاد و بعضي از نقاط كشور ما دامنگير آشوب ناجوانمردانه و فتنه بزرگ شد، اوباما سه يا چهار ماه بعد به جمع رسانه‌ها آمد و گفت ايران به لحاظ سياسي در موضعي قرار ندارد كه با او مذاكره كنيم. وزير خارجه آلمان هم مصاحبه كرد و گفت بايد تحريم‌ها را عليه ايران تشديد كنيم و تا مردم در خيابان حضور دارند، كار حكومت را يكسره كنيم. وزير خارجه انگليس هم چيزي شبيه به همين را گفت و اين روند ادامه پيدا كرد تا اينكه در سال 1389 قطعنامه 1929 سازمان ملل عليه كشورما صادر شد. در قطعنامه 1929 بندي را آورده بودند مبني بر اينكه دولتهاي عضو شوراي امنيت مي‌توانند هرگونه اقدامي را براي نگه داشتن ايران از حركت به سوي ايران هسته‌اي انجام دهند و بعد حسب آن كنگره آمريكا قانوني وضع كرد كه رئيس جمهور آمريكا مي‌تواند همه‌گونه تمهيدات را بينديشد. تاهرگونه همكاري با ايران هسته‌اي متوقف شود.

از آن مقطع به بعد به صورت پياپي ده‌ها دستور اجرايي رئيس جمهور آمريكا صادر و تحريم‌هايي كه الان شاهدش هستيم وضع شد.

نقش فتنه و مسببان داخلي در تشديد تحريم عليه ايران

عضو شوراي مركزي فراكسيون اصولگرايان ادامه داد: بايد حواسمان باشد عده‌اي كه اين بلا را به سر كشور ما آوردند، الان فرياد «بدو بدو آي دزد» سر مي‌دهند(!) تا اينكه مردم فراموش كنند چه كساني باعث و باني اين اتفاق بودند.

به فرض اگر الان تمام تحريم‌هايي كه از سال 88 گذاشتند را بردارند، تازه مثل سال 87 مي‌شويم. برآورد ما اين است تحريم‌هايي كه برداشتند 5 درصد هم نيست. اتفاقات سال 88 تحريم‌ها را به كشور تزريق كرد و تازه تا اسمي از فتنه مي‌بريم مي‌گويند شما دعواي حيدري نعمتي راه انداخته‌ايد!

اينكه ما مي‌گوييم در فتنه نبايد با كسي شوخي داشته باشيم، براي همين است. فتنه كه دعواي احمدي‌نژاد و موسوي نبود، بلكه جمهوري اسلامي را چندين پله در نظام بين‌الملل به عقب برد و فشار اقتصادي را به زندگي مردم بيشتر كرد. جمهوري اسلامي كه در خيلي از كشورها در اوج عزت بود را متوقف كرد. دوستان بنده كه در خارج از كشور تحصيل مي‌كردند تعريف مي‌كردند كه در سال 87 به چنان عزتي رسيده بوديم كه با من دانشجوي ايراني همه رقابت مي‌كردند تا رفيق شوند و از سال 88 به بعد كه اين اتفاق افتاد گويي كه آب سردي بر سر اينها ريخته شده است و قضيه كاملا برعكس بود يعني رقابت بر سر اين بود كه از ما فاصله بگيرند!

حالا بايد چه كسي پاسخگو باشد؟ حالا مي‌گويند سوءتفاهمي بوده صلواتي بفرستيم تمام شود(!) ما كه با صلوات مشكلي نداريم، صلوات مي‌فرستيم.

برخي دلايل بدبيني ما نسبت به آمريكا

نكته دوم اينكه در چند سال اخير عمليات‌هاي اطلاعاتي گسترده و ويروس استاكنس كه به تاسيسات هسته‌اي ما فرستادند و مواد اوليه آلوده‌اي كه وارد كشور كردند و تاسيس بيش از 120 شبكه ماهواره‌اي فارسي زبان عليه جمهوري اسلامي ايران در پنج سال اخير اين به قول معروف كدخداي جهان بود.

رئيس ميز ايران در پنتاگون در مقاله‌اي اعتراف كرد كه براي سال 88 ايران ما از 6 سال قبل كار مي‌كرديم. اخيرا هم كه دوباره به ملت ايران توهين كردند و جان كري گفت مردم ايران فريبكار هستند. معاون وزير خارجه سابق آمريكا گفت كه بايد ريشه ايراني‌ها را بكنيم. يا اينكه اعلام كردند گزينه نظامي براي ايران روي ميز است كه اين جزء توهين‌آميزترين عبارتها در نظام بين‌الملل نسبت به يك كشور ديگر است.

آمريكا 14 سال پيش افغانستان را اشغال كرد، الان آمار توليد مواد مخدر در اين كشور 20 برابر شده است و كشت و كشتاري كه به بهانه تروريسم در خاك اين كشور و كشورهاي همسايه رخ مي‌دهد را به وضوح شاهد هستيم.

در كنار افغانستان، در عراق و سوريه و مصر و كشورهاي ديگر هم وضعيت تروريسم بدتر شده است. اين بخشي از دلايل بدبيني ملت ما نسبت به آمريكايي‌هاست ولي در كشور ما عده‌اي به ما مي‌گويند اينهايي كه شما نسبت به آنها بدبين هستيد، تندروهاي آمريكا هستند وليكن آمريكا يك قشر معتدل هم دارد كه اتفاقا حرف ما سر اين معتدل‌هاي آمريكاست كه مدام تحريم عليه كشور ما وضع مي‌كنند و مرتب ما را محدود كرده و از طرفي ديگر در كشور ما ترويسم را تقويت مي‌كنند. نبايد با اين حرفها گول بخوريم.

ايرادات ما به دوستان مذاكره كننده

در توافق ژنو ما دو تا حرف مشخص داشتيم يكي اينكه وقتي پاي مذاكره مي‌رويم، پس بايد حداقل با ژست كدخدايي برويم. ما كه نمي‌توانيم بگوييم دست خالي آمديم آي كدخدا تو چيزي بده! چنين چيزي امكان ندارد.

يكي از ايراداتي كه ما به دوستان مذاكره كننده داريم و مرتب به ما توهين مي‌كنند كه شما نمي‌گذاريد مشكلات معيشتي مردم حل شود اين است كه ما مي‌گوييم وقتي براي مذاكره مي‌رويم بايد دستمان پر باشد، اينكه بگوييم خزانه خالي است جور درنمي‌آيد؛ هر چند كه خزانه هم خالي نيست و اين حرف خلاف و اشتباهي است. خزانه بانك مركزي 100 ميليارد دلار موجودي دارد و موجودي صندوق توسعه ملي بيش از 54 ميليارد دلار سرمايه است، در ضمن خزانه عمومي ما كه پول نفت و ماليات به آن مي‌رود و منظور دوستان از خزانه همين است، در زمان تحويل دولت 1820 ميليارد تومان موجودي داشته است.

اين موضوع را از خزانه‌دار كل سوال كرديم كه در حالت عادي بايد چقدر موجودي مي‌داشته كه الان اين قدر است، گفت: نه، در حالت عادي هم همين مقدار بوده است.

در زمان مشابه سال گذشته موجودي صندوق يعني در 12 مرداد سال 91 مبلغ 620 ميليارد تومان بوده است. من نمي‌دانم كدام خزانه خالي است؟ اگر توقع اين است كه در خزانه 100 هزار ميليارد تومان پول باشد كه اين يك چيز غير عادي و غيرمرسوم است. ولي به فرض اگر خزانه خالي هم باشد ما حق نداريم زماني كه مي‌خواهيم مذاكره كنيم، اين سخن را به ميان آوريم.

بحث به رسميت شناختن حق غني‌سازي

بذرپاش افزود:بحث اصلي توافقنامه ژنو بود كه حق يك ملت توسط آنهايي كه ما را تحريم كرده‌اند، به رسميت شناخته شود. اينكه مي‌گوييم انرژي هسته‌اي حق مسلم ماست، يعني داشتن فناوري غني سازي پس از آن استفاده از اين موارد در مصارف لازم، حق مسلم ماست نه اينكه برويم نيم كيلو از كشور ثالث بخريم و به كشور بياوريم. در اين متن اين حق ديده نشده است. بعد ما از مسئولين سوال كرديم، گفتند: ما اين را ديده‌ايم. گفتيم اين بايد در متن توافقنامه بيايد. نكته دوم اين كه، طرفي كه ما با او مذاكره مي‌كنيم، به حق ما اعتراف كند كه اين نه در متن آمده و نه آمريكايي‌ها اعتراف مي‌كنند بلكه تكذيب مي‌كنند. بعد كه از دوستان سوال مي‌كنيم مي‌گويند لازم نبوده كه بيايد چرا كه در بند چهارم ان‌پي‌تي آمده بود. پس اين همه برو و بيا براي چه بوده است؟!

چرا كه 14-15 سال است كه عضو ان‌پي‌تي هستيم، اصلا با اين همه رفت و آمد پول هواپيمايتان درآمد؟ آمريكايي‌ها خودشان مي‌گويند ما حق‌ غني‌سازي را به ايران نداديم و در متن توافقنامه هم نيامده است، شما مي‌گوييد طبق بند 4 ان‌پي‌تي ما حق غني‌سازي داريم. اگر چنين است اين همه مذاكره براي چيست؟ دوم اينكه كلي عبارات تفسيرپذير در متن آمده است! چند روز گذشته 19 تن از اشخاص حقيقي و حقوقي ما تحريم شدند! اخيراً مجمع عمومي به بهانه حقوق بشر قطعنامه صادر كرد ما پيگيري كه كرديم، گفتند:مربوط به گذشته است. پس با اين همه مذاكرات اينها به بهانه‌هاي ديگر از جمله مربوط به گذشته است يا موضوعات حقوق بشر يا تروريسم هم مي‌توانند تحريم اعمال كنند. در صورتي كه چندين نفر از كساني كه تحريم شده‌اند، به بهانه هسته‌اي بوده است. اين در حالي بوده كه در متن توافقنامه صريحا ذكر شده كه كنگره و دولت آمريكا از تاريخ عقد توافقنامه به بعد تحريمي را راجع به فعاليتهاي هسته‌اي ايران اعمال نخواهند كرد، در حالي كه چند تا از اينها راجع به فعاليتهاي هسته‌اي اعمال شدند.

فارغ از اين اينها از الان به بعد تحريم غيرهسته‌اي و موشكي هم مي‌توانند وضع كنند يعني دقيقا وارد يك بازي بي‌پايان شده‌ايم.

آقاي وزير خارجه در فيسبوكش نوشته كه من جواب منتقدان را خواهم داد. من در دانشگاه گفتم: چرا ايشان جواب ما را بدهد، چرا كه ما از منظر دلسوزي صحبت مي‌كنيم جواب ملت ايران كه با خون دل تا به اين جاي كار رسيده‌اند را بدهند.

نكته بعدي اينكه ميزان وزني كه ما به همديگر مي‌دهيم، چقدر است؟ ما از دوستان سوال كرديم كه چه چيزي مي‌خواهيم بدهيم؟ چرا كه اصل تحريم‌هاي ما هنوز برداشته نشده است. همين تحريم‌هاي انگشت‌شمار در توافقنامه هم كه حالا حالاها برداشته نمي‌شود؛ چرا كه اتحاديه اروپا كه قرار بود برداشتن تحريم‌ها را از حدوداً دو هفته پيش شروع كند، رسما اعلام كرد كه فعلا موانع غيرقابل عبور داريم و شروع نمي‌كنيم و البته ايران همه تعهدات را انجام داهد تا ما سپس شروع به تعهدات خود كنيم! از طرفي آمريكا هم كه تحريم‌هاي جديد وضع كرده است!

اينكه آمريكايي‌ها مدام مي‌گويند امنيت همپيمان‌هاي ما در منطقه اولويت ماست يعني چه؟ همزمان با اين هم حقوق بشر را مرتب مطرح مي‌كنند. آمدن هيئت اروپايي به ايران را نبايد ساده انگاشت. درخواست آنها اين بود كه با ميرحسين و كروبي و ستوده ملاقات كنند و نماينده معترضين سال 88 را ببينند! ديديم كه رسماً در سفارت يونان رفتند با دو فتنه گر ملاقات كردند و جايزه ساخارف كه به براندازان مي دهند در خاك جمهوري اسلامي ايران به آنان هديه دادند، بعد هم با مقامات رسمي ما ديدار كردند و در آخر گفته مهمترين ديدار ما با ستوده و پناهي بود نه با مسئولين رسمي كشور. پس معلوم است براي چه آمدند و رفتند؟

ضرورت هوشياري بيش از حد مسئولان

بذرپاش ادامه داد: اين در حالي است كه ما به عنوان هيئت پارلماني به كشوري مي‌رويم فقط اجازه مي‌دهند از 50 كيلومتري زندان گذر كنيم! حتي به وزير خارجه ما اجازه ملاقات از محل نگهداري از جامعه معلولين آن كشور را نمي‌دهند! ما به دوستان مذاكره كننده عرض كرديم كه اگر حواستان نباشد و محكم نايستيد، در مرحله بعدي دوگزينه حقوق بشر و امنيت همپيمانان آمريكا و تا شرط سنگين در قبال برداشتن تحريم‌هاي اصلي ايران كه نفت و بانك است، پيش روي شما خواهند گذاشت! اين غير از برچيدن تاسيسات هسته‌اي است. البته يك سوال جدي هم از دولت داشتيم كه چرا قبل از مذاكرات فعاليت هاي هسته اي را كاهش داده ايد و اين موضوع طبق گزارش رسمي آژانس اعلام شد؛ اين كار با چه مجوزي و با چه تحليل سياسي و بين المللي صورت گرفت.

اعتقاد ما اين است كه اگر حواسمان جمع نباشد هم زندگي مردم متوقف مي‌شود و هم سانتريفيوژها. ما كه پاي ميز مذاكره مي‌رويم اگر بگوييم دستمان خالي است طرف حتما به ما امتيازي نخواهد داد. آن هم با يك مشت موجودات عجيب وغريبي كه خداوند در عالم خلق كرده كه حرف حسابي متوجه نمي‌شوند.

نكته دوم اينكه در مرحله اول اگر ما مواد و تجهيزات را بدهيم برود و از مواد و تجهيزات دستمان خالي مي‌شود و هم گفته‌ايم وضع كشور خراب است و هم مواد و تجهيزات نداريم.

موضوع سوم، محل غني‌سازي است. اگر فردا به ما گفتند اصلا شما نيازي نداريد و تنها رآكتور بوشهر نياز شما را تامين مي‌كند. محل غني سازي كشوري ديگر باشد؛ خواستيد بياييد آنجا باهم بحث كنيم.

بايد و نبايد پروتكل الحاقي

نكته نهايي اينكه زير بار پروتكل الحاقي نمي‌رفتيم؛ چرا كه در آن شرطي آمده بود مبني بر اينكه هر كجا و هر وقت به طور نامحدود بتوانند بازرسي كنند. ولي الان اين شرط را پذيرفته‌ايم. سوالي كه مطرح مي‌شود اينكه انرژي هسته‌اي ما كه يك تكه آهن و يا فقط سايت نطنز نيست و اصل آن دانش است كه در ذهن بچه‌هاي ماست و شركت‌هايي كه تجهيزات ما را تامين مي‌كنند مثل امثال شهيد احمدي‌روشن‌ها كه با مديريت زنجيره‌ تامين نياز ما را تامين مي‌كنند. اگر همه اطلاعات شركتها و هم مختصات ساختماني مربوط به فعاليتهاي هسته‌اي به طرف‌هاي مذاكره اعلام شود اصلا خود به خود دانش هسته‌اي برچيده مي‌شود. آن موقعي كه ما اطلاعات را رسما نمي‌داديم، چقدر از جوانان ما را هدف قراردادند، حالا كه خودمان رسما دودستي تقديم مي‌‌كنيم؛ ديگر چه چيزي خواهد ماند؟ و خيلي‌ها ديگر به خاطر خطري كه جانشان را تهديد مي‌كند، كار را تعطيل مي‌كنند.در اين بازرسي ها كه حدود 5 نوع بازرسي را پذيرفته ايم كه هيچ شاخصي براي اتمام آن وجود ندارد و طرف مي تواند هيچ وقت مهر تاييد نزند و ما را وارد يك بازي كند كه نه تنها تمامي نخواهد داشت بلكه بهانه هاي واهي نيز بدست آنها مي دهيم.

ما در حوزه فتنه به خصوص فتنه سال 88 با دولت مفاهمه نداريم؛ چرا كه آن اعتقادي كه ما به فتنه داريم؛ آنها ندارند. بعضي از دوستان دولت، فتنه را دعواي حيدري نعمتي مي‌دانند و بعضا با تعبير سوءتفاهم سال 88 از آن ياد مي‌كنند. من نمي‌دانم چطور يك دولت و يك شوراي نگهبان در سال 88 يك انتخابات برگزار مي‌كند نظام متقلب خوانده مي‌شود؛ ولي باز همان دولت و همان شوراي نگهبان در سال 92 يك انتخابات ديگر برگزار مي‌كند، انتخاباتي در تراز ملت ايران مي‌شود. بله، همان طور كه اين انتخابات در تراز ملت ايران بوده انتخابات سال 88 هم در تراز ملت ايران بوده است. يك بام و دو هوا كه نمي‌شود. اين كه نمي‌شود هر چه مطابق ميل آقايان باشد انتخابات درست و صحيح و در تراز ملت ايران است و اگر غير از اين باشد نيست!

بذرپاش در پايان گفت: موضوع ديگري كه بايد جدي گرفت و به آن پرداخت موضوع توجه به داخل است و حداكثر تدابير را به كار گرفتن براي رهايي جستن از اقتصاد متكي به نفت كه الحمدلله در چند سال اخير با رشد درآمدهاي مالياتي كشور و درآمدهاي ناشي از صادرات غيرنفتي و رسيدن به حدود 43 ميليارد دلارنشان مي دهد كه با يك عزم جدي به توليد داخل اين رقم و نيز درآمدهاي مالياتي كشور به عددي خواهد رسيد كه اتكاي ما به نفت در مصارف جاري به صفر مي رسد ما اگر بتوانيم با طرح جامع مالياتي كه اكنون در مجلس است به دولت جهت افزايش درآمدهاي مالياتي از اقشار و كسب و كارهايي كه ماليات نمي دهند كمك كنيم و هزينه هاي جاري كشور را از اين محل تامين كنيم و تراز جاري كشور را به وضع مطلوبي برسانيم آن وقت مي بينيم كه مشكلات به راحتي قابل حل است مهم اينست كه بدانيم اين امامزاده تقلبي است ، شفا نمي دهد و بايد بيش از پيش به داخل توجه كنيم و از اينكه جامعه اجتماعي را شرطي كنيم كه راه حل خيلي از مشكلات حل موضوع با آمريكاست دست برداريم و آنوقت مي بينيم نيروهاي داخل آزاد خواهند شد و كشور چندين مرحله جلو خواهد رفت.

انتهاي پيام/

شنبه 30 آذر 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران جوان]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 48]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن