تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 10 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر كس به خدا توكل كند، خداوند هزينه او را كفايت مى كند و از جايى كه گمان نمى برد ب...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819578810




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

برپايي عزاداري‌هاي باشكوه خواسته بزرگان دين است


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران جوان: برپايي عزاداري‌هاي باشكوه خواسته بزرگان دين است
معاون فرهنگي مسجد مقدس جمكران گفت: برپايي عزاداري‌هاي باشكوه خواسته بزرگان ديني است و برگزاري مراسم پياده‌روي حرم تا حرم در قم نيز در اين راستا صورت مي‌گيرد.


به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران قم، حجت‌الاسلام المسلمين سيد عليرضا تكيه‌اي روز شنبه 30 آذر در نشستي خبري، گفت: عزاداري بزرگ اباعبدالله(ع) از حرم مطهر تا مسجد مقدس جمكران در روز دوشنبه دوم دي ماه همزمان با اربعين حسيني برگزار مي‌شود.

وي بيان كرد: حال و هواي كربلاي معلي و حضور ميليوني مشتاقان در مسير حركت به كربلا همه عالم را به سمت خود جلب مي‌كند و با ايده مدير حوزه‌هاي علميه سراسر كشور برنامه پياده‌روي عظيم مراسم اربعين حسيني در قم تحت عنوان «آجرك الله يا بقيت‌الله» برگزار خواهد شد.

وي ادامه داد: پاسداري از سوگ حسيني حساسيت ما نسبت به عزاداري اباعبدالله(ع) را مي‌طلبد و بايد در يك بلوار معنوي اتفاق بزرگي رقم بخورد تا حركت عزاداران به سمت كربلاي معلي را در ذهن ما متجلي كند.

معاون فرهنگي مسجد مقدس جمكران،گفت: شوراي سياستگذاري اين مراسم در قم تشكيل شده است و ستاد اجرايي نيز با هماهنگي استانداري و دستگاه‌هاي مسئول فرهنگي و مجموعه‌هاي مردم نهاد تشكيل شده است و با هم‌افزايي موضوع عزاداري يكپارچه را تشكيل داده‌اند.

وي با اشاره به اقبال عمومي مردم نسبت به مراسم اربعين حسيني در قم افزود: از آرزوهاي بزرگان عزاداري يكپارچه است تا همه مردم فرياد غريبانه حضرت اباعبدالله(ع) را پاسخ‌گو باشند.

تكيه‌اي گفت: كميته‌هاي مردمي، تبليغات و اطلاع‌رساني، پشتيباني و تداركات، اجرايي و هماهنگي و كميته انضباطي در ستاد اجرايي تشكيل شده است.

وي بيان كرد: برنامه پياده‌روي اربعين حسيني روز دوشنبه هفته جاري از حرم مطهر حضرت معصومه(س) شروع مي‌شود و مقيد هستيم كه برنامه اربعين در حرم از صبح تا ظهر انجام شود و سپس پس از نماز ظهر و عصر تا مسير بلوار پيامبر اعظم و جمكران ادامه مي‌يابد.

معاون فرهنگي مسجد مقدس جمكران افزود: خيابان ارم، چهارراه شهدا، خيابان معلم، ميدان روح الله، ميدان معلم مسير پياده‌روي بوده و سپس به بلوار بزرگ معنوي پيامبر اعظم ختم مي‌شود.

وي گفت: حركت عزاداران از لاين سمت راست بلوار پيامبر اعظم(ص)انجام خواهد شد و لاين سمت چپ به گروه‌هاي تداركاتي و انتظامي براي پشتيباني مراسم سپرده شده است و در طول مسيرايستگاه‌هاي صلواتي از ناحيه نهادهاي مردم نهاد ايجاد مي‌شود.

تكيه‌اي ادامه داد: طي طريق مسير راهپيمايي به مدت دو ساعت پيش‌بيني شده كه با قرائت زيارت ناحيه مقدسه، اجرا برنامه‌ها و سخنراني توليت آستان مقدس حضرت معصومه(س) و اقامه نماز جماعت مغرب و عشاء به پايان مي رسد./س

شنبه 30 آذر 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران جوان]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 92]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن