تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 15 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):نماز دژ محكم خداوند رحمان و وسيله راندن شيطان است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804612727




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

استاندار اردبيل: رسانه‌ها غبار شايعه را از چهره واقعيت‌ها بزدايند


واضح آرشیو وب فارسی:ايلنا: استاندار اردبيل: رسانه‌ها غبار شايعه را از چهره واقعيت‌ها بزدايند
استاندار اردبيل گفت: رسانه‌هاي استان سعي كنند تا غبار شايعه را از چهره واقعيت‌ها بزدايند و با حركت‌هاي روشنگرانه به پيشبرد امور كمك كنند. استاندار اردبيل: رسانه‌ها غبار شايعه را از چهره واقعيت‌ها بزدايند
ايلنا: استاندار اردبيل گفت: رسانه‌هاي استان سعي كنند تا غبار شايعه را از چهره واقعيت‌ها بزدايند و با حركت‌هاي روشنگرانه به پيشبرد امور كمك كنند.
به گزارش ايلنا، مجيد خدابخش در ديدار با اعضاي هيات مديره خانه مطبوعات با استان اردبيل اظهار داشت: نقد وظيفه اصلي مطبوعات است اما بايد اين نقد توام با كار‌شناسي و ارائه راهكار‌ها باشد.
وي تصريح كرد: در برخي موارد ديده مي‌شود كه شايعات بيشتر از واقعيت‌ها بر روي افراد و برنامه‌ها مانور مي‌دهند و اين موضوع افكار عمومي را دچار ترديد مي‌سازد كه برچيدن بساط شايعات مي‌تواند ترديد‌ها را از بين ببرد.
خدابخش با اساره به مشكلات موجود در بخش‌هاي مختلف افزود: موانع و مشكلات بايد به درستي شناسايي و مطرح گردند و برنامه ريزي مناسبي براي رفع آن‌ها تدوين گردد چرا كه در يك لحظه نمي‌توان تمام مشكلات را از ميان برداشت.
وي خاطرنشان كرد: همه بايد به كار كار‌شناسانه بها بدهند و اين بها زماني تاثيرگذار است كه اطلاعات درست باشد و انتقادات هم از سر دلسوزي و به منظور كاستن از نارسايي‌ها مطرح شود.
رئيس شوراي اداري استان اردبيل در بخش ديگري از سخنان خود گفت: دولت‌ها وقتي بر سركار مي‌آيند پيگيري مطالبات مردم را مدنظر قرار مي‌دهند و ما نيز در دولت تدبير و اميد تلاش داريم تا برنامه‌هاي اين دولت را پيش برده و مطالبات به حق مردم را جوابگو باشيم.
وي با بيان اينكه به دنبال نهادينه كردن منشور اخلاقي دولت تدبير و اميد در اردبيل هستيم، ادامه داد: مشي اصلي اين دولت تعامل است و ما سعي خود را به كار گرفته‌ايم تا همه تغييرات مديريتي و برنامه‌ها بر همين مبنا انجام شود.
خدابخش با بيان اينكه به زودي در سطح استانداري شاهد برخي تغييرات معاونان و مديران خواهيم بود، افزود: اين تغييرات با درنظر گرفتن اصل تعامل و كار كار‌شناسي انجام مي‌شود تا بتواند برنامه‌هاي دولت را با در نظر گرفتن شايستگي‌ها پيش ببرد.
وي با تاكيد بر اينكه همه روحيه‌ها بايد خيرخواهانه باشد، اظهار داشت: مطبوعات بايد فرصت تبليغ روحيه‌هاي خيرخواهانه را به شيوه‌اي پسنديده انجام دهند و چنان باشد كه همه بخش‌ها از اين روحيه برخوردار شوند.
رئيس كارگروه اشتغال و سرمايه گذاري استان با بيان اينكه ادبيات اشتغال و سرمايه گذاري نياز امروز اردبيل است، گفت: بايد با جذب سرمايه گذاران هم در توسعه استان ايجاد جهش كنيم و هم معضل بيكاري را با افزودن بر ميزان اشتغال مهار نماييم و اين‌ها ممكن نيست مگر با مشاركت همه گروه‌ها كه حضور رسانه‌ها بايد پررنگ‌تر باشد.
وي در بخش ديگري از سخنان خود به مشكلات جامعه مطبوعاتي استان اشاره كرد و خاطرنشان كرد: براي ايجاد مجتمع مطبوعاتي با مشاركت فرهنگ و ارشاد اسلامي كار عملي صورت بگيرد تا از زمين داراي كاربري فرهنگي امكان احداث ممكن باشد.
استاندار اردبيل با استقبال از برگزاري جلسات ماهانه با خانه مطبوعات استان اردبيل و قول مساعد براي برگزاري نشست هم انديشي با مديران مسئول نشريات محلي در هفته آينده، تصريح كرد: تلاش مي‌كنيم با تشكيل اتاق‌هاي فكر از شخصيت‌هاي مطبوعاتي استان استفاده خواهد شد.
وي با بيان اينكه حضور خبرنگاران در سفرهاي خارجي هيات‌هاي استاني مي‌تواند موثر باشد، اظهار داشت: همه مديران و روابط عمومي‌ها سعي كنند در تعامل با رسانه‌ها از پنهان سازي كار‌ها و آمار‌ها دوري نموده و از ظرفيت آن‌ها ‌‌نهايت استفاده را در ايجاد اميد عمومي داشته باشند.

مدير عامل خانه مطبوعات استان اردبيل گفت: به اقتصاد رسانه بايد توجه جدي شود تا معضلات و دغدغه‌هاي مربوط به معاش اين حوزه برطرف شود، اما اين موضوع به دست فراموشي سپرده شده است.

مهدي حسين ن‍ژاد در جلسه هيات مديره خانه مطبوعات اردبيل با استاندار اردبيل اظهار داشت: هنوز امكان ورود به مباحث كارآفريني و كسب و كار در حوزه رسانه فراهم نيامده است اما ادبيات استاندار اردبيل مي‌تواند بستر مورد نياز را فراهم آورد تا رسانه‌ها هم از ثمرات آن بهره‌مند شوند.
وي با ابراز تاسف از عدم استقبال مناسب از نشريات و روزنامه‌ها در استان اردبيل ادامه داد: در شرايطي كه بايد روزانه ۱۲۰ هزار روزنامه در اين استان براي مطالعه خريداري شود اما در كمال تاسف اين آمار حتي زير ۱۰ هزار نسخه است.
حسين‌نژاد با بيان اينكه جامعه انتظار دارد رسانه‌ها به بيان دغدغه‌هاي آنان بپردازند، افزود: اين در شرايطي است كه خود رسانه‌ها با دغدغه‌هاي متعدد معيشتي روبرو هستند و طبيعي است كه رفع آن‌ها موجب آزادي عمل در پرداختن به مشكلات عمومي مردم خواهد بود.
وي با ابراز تاسف از اينكه رسانه‌ها تبديل به ابزار قدرت شده‌اند اذعان داشت: چنين شرايطي موجب شده است تا اقتصاد در رسانه لنگ بزند و شاخص‌هاي كسب و كار رسانه‌اي بدون توجه باقي بماند.
سرپرست روزنامه جام جم در استان اردبيل ادامه داد: پژوهش‌هايي بايد انجام شود تا ضمن ارزيابي اين شاخص‌ها عوامل انگيزاننده و داشتن آزادي عمل در نقد و تاثير آن در ارتقاي جايگاه كسب و كارهاي مطبوعاتي را مشخص سازد.
وي با بيان اينكه مشكلات اقتصادي موجب شده است تا رسانه‌ها از داشتن نيروهاي ماهر در تحريريه‌ها بي‌نصيب بمانند، تصريح كرد: مشكلات متعدد اقتصادي رسانه‌ها را گرفتار بي‌نظمي در توزيع نيز نموده است و باعث شده است تا نشريات محلي هم با ركود روبرو شوند.
حسين‌نژاد افزود: با وجود ۶۲ مجوز نشريه محلي در استان اردبيل متاسفانه وزارت ارشاد اعلام كرده است كه از اين تعداد فقط ۱۵ نشريه فعال هستند و اين براي استاني كه با عنوان دارالارشاد شناخته مي‌شود مطلوب و پسنديده نيست.
وي در پايان با اميد به اينكه از استاندار اردبيل انتظار حمايت داريم، گفت: انتظار مطبوعاتي‌ها اين است كه در نصب مديركل جديد ارشاد اسلامي دقت شود تا هم فرد مورد نظر از فرهنگ سررشته داشته باشد و هم اقتصاد را به معناي واقعي درك كند.

رئيس خانه مطبوعات استان اردبيل نيز در اين ديدار گفت: توسعه استان دغدغه اصلي رسانه‌هاي اردبيل است چرا كه با وجود استعدادهاي فراوان هنوز استفاده مناسبي از آن‌ها صورت نگرفته است.
شهامت هدايت اظهار داشت: عقب ماندگي استان اردبيل موضوعي است كه كسي براي چرايي آن پاسخي نداده است و رسانه‌ها در تلاش هستند تا زواياي اين موضوع را آشكار سازند تا شايد افق جديدي گشوده شود.
وي آسيب‌هاي توسعه استان را يادآور شد و بيان كرد: ضعف‌هاي مديريتي و وابستگي به ميز موجب نخبه كشي در اين استان شده و اجازه عرض اندام به آنان نداده است.
هدايت عدم علت جويي مردم را ديگر آسيب توسعه منطقه دانست و تصريح كرد: جايي كه مردم ضعف‌ها را پرس و جو نمي‌كنند رسانه‌ها نقش مهمي را بازي كرده و گا‌ها به صورت تخصصي به استيضاح مسئولان مي‌پردازند و انتظار دارند تا پاسخ شايسته‌اي را دريافت دارند.
رئيس خانه مطبوعات استان اردبيل در بخش ديگير از سخنان خود با اشاره به مشكلات حوزه رسانه استان گفت: خانه مطبوعات در تلاش است تا با‌شناختي دقيق از معضلات بر آن فائق آيد اما واقعيت اين است بدون حمايت اين مهم تحقق پيدا نخواهد كرد.
وي به ايجاد روزنه اميد در مطبوعات با روي كار آمدن دولت تدبير و اميد اشاره كرد و اذعان داشت: اگر چراغ اين اميد زنده بماند مطبوهعات هم همچنان با قدرت به بيان مشكلات مردم و معضلات منطقه خواهند پرداخت و در كنار مسئولان نقش خود را ايفا خواهند نمود.
هدايت با تاكيد بر حفظشان و جايگاه مطبوعات تصريح كرد: جامعه مطبوعاتي استان اردبيل از نيروهاي ارزشمند فكري زيادي برخوردار است كه مديران مي‌توانند از آنا در انجام مسئوليت‌ها استفاده كرده و اتاق‌هاي فكر متعددي را تشكيل دهند.
وي با درخواست از استاندار اردبيل براي حضور خبرنگاران در سفرهاي خارجي هيات‌هاي اعزامي از منطقه خاطرنشان كرد: معضل عمده بيشتر رسانه‌هاي استان نداشتن دفتر مناسب است كه ناشي از عدم وجود درآمد مشخص است كه از مسئولان مي‌خواهيم با در نظر گرفتن چاره‌اي عملي در حل اين مشكل مساعدت نمايند.
اين مديرمسئول نشريه محلي، ساماندهي دكه‌هاي مطبوعاتي با اولويت رسانه‌هاي استان را خواستار شد و ادامه داد: اگر دكه‌هاي مطبوعاتي در اختيار مطبوعاتي‌ها قرار گيرد ديگر شاهد آن نخواهيم بود كه هر دكه تبديل به سوپرماركتي كوچك شود و مي‌توان انتظار داشت آنان عرضه فرهنگ را بجاي فروش آدامس و سيگار ترجيح دهند.

نائب رئيس خانه مطبوعات استان اردبيل گفت: ظرفيت نقدپذيري استاندار و مديران بالا باشد و آنان از پتانسيل عظيم رسانه‌ها به شكل مطلوب بهره بگيرند.
مهران محمدي گفت: پيش‌تر نظير چنين جلساتي با استانداران قبلي اردبيل برگزار شده است اما تاكنون امكان بهره برداري مناسب از آن فراهم نشده است.
وي افزود: مشكلات رسانه‌ها مشخص است و ما همواره به بيان آن پرداخته‌ايم و قول‌هاي متعددي دريافت كرده‌ايم اما هنوز تقريبا هيچكدام از آن‌ها عملياتي نشده است.
دبير خانه مطبوعات ايران خاطر نشان كرد: با توجه به اينكه استاندار جديد اردبيل با استقبال گسترده اصحاب رسانه روبرو شد، اميد داريم تا اين ديدار منشاء بركت و مبداء حركت‌هاي جديدي باشد و بتواند بخش عمده‌اي از مشكلات جامعه مطبوعاتي استان را مرتفع سازد.
محمدي با بيان اينكه اصحاب رسانه به حمايت‌هاي معنوي و مادي نياز دارند، افزود: حمايت‌هاي صنفي و معيشتي از خانه مطبوعات موجب دميدن روح تازه بر جامعه اطلاع رساني استان مي‌شود و اعضاي اين خانه با فراخ خاطر به رسالت عظيم خود مي‌پردازند.
نائب رئيس خانه مطبوعات استان اردبيل با اشاره به اينكه ذات رسانه نقد است، تصريح كرد: نقد دلسوزانه، سازنده و صميمانه بايد خريدار داشته باشد و ظرفيت نقدپذيري استاندار و مديران چنان بالا باشد كه آنان از پتانسيل عظيم رسانه‌ها به شكل مطلوب بهره بگيرند.
وي ادامه داد: اين موضوع باعث خواهد شد هم رسانه‌ها در مدار لج بازي و تخريب قرار نگيرند و هم مسئولان نگاه عادلانه و رئوفانه به آنان داشته و رسانه را بازوي توانمند مديريتي خود ببينند.
محمدي بر ضرورت ارتباط مستمر استاندار و مديران با رسانه‌هاي استاني تاكيد كرد و گفت: بايد نشست‌هاي خبري به صورت مستمر برگزار شده و در آن به شفاف سازي عملكرد‌ها پرداخته شود.
وي ديدارهاي اخير استاندار با جمعي از مطبوعاتي‌هاي استان در قالب جلسات جداگانه را يادآور شد و افزود: اين موضوع تداعي كننده ديدگاهي است كه حكايت از آن دارد استاندار عموم مطبوعات را به يك چشم نمي‌بيند و لازم است با برگزاري ديدار عمومي با مديران مسئول نشريات محلي اين ديدگاه برطرف شود.

عضو هيات رئيسه خانه مطبوعات استان اردبيل گفت: توجه جدي به مطالبات رسانه‌ها نقش آفريني آنان را در پي دارد و مي‌تواند به توسعه منطقه كمك كند.
هادي صباغي اظهار داشت: از مدت‌ها قبل بحث احداث مجتمع مطبوعاتي در استان اردبيل مطرح شده است اما هنوز به نتيجه مطلوب نرسيده است.
وي افزود: از استاندار اردبيل مي‌خواهيم احداث مجتمع مطبوعاتي را در زميني با كاربري فرهنگي به سرانجام برساند تا از ثمرات آن رسانه‌هاي استان بهره‌مند شوند.
صباغي با اشاره به بي‌نظمي‌هاي موجود در پخش آگهي‌هاي دولتي تصريح كرد: علي رغم تاكيدات متععد مبني بر توزيع كليه آگهي‌هاي دولتي از طريق ارشاد اسلامي متاسفانه توجه جدي به آن صورت نگرفته است و برخي از رسانه‌هاي محلي از اين موضوع آسيب مي‌بينند.
وي خواستار ساماندهي آگهي‌هاي دولتي شد و افزود: اين امر موجب مي‌شود تا آگهي‌هاي دولتي با در نظر گرفتن اصل مهم عدالت و مساوات در ميان نشريات محلي توزيع شود و بتواند به اقتصاد آنان كمك كند.
خزانه دار خانه مطبوعات استان اردبيل در بخش ديگري از سخنان خود اذعان داشت: رسانه‌ها با همراهي مسئولان مي‌توانند در رفع معضلات اساسي نظير ترافيك و پروازهاي فرودگاه‌هاي اردبيل كمك شايسته‌اي انجام دهند.
وي گفت: افزودن بر كيفيت رسانه‌هاي محلي با حمايت‌هاي مسئولان امكانپذير است و اين مي‌تواند يكي از شاخص‌هاي رشد فرهنگي استان تلقي شود.

فعال رسانه‌اي استان اردبيل گفت: مطبوعات مانند تيغ دولبه هستند كه يك لبه آن به اجتماع و لبه ديگر آن به خود رسانه‌ها متوجه است.
ايوب تقوي طلب در جلسه هيات مديره خانه مطبوعات با استاندار اردبيل اظهار داشت: اگر كمي خودمان را مورد نقد قرار دهيم رسانه‌هاي محلي ما گا‌ها دچار برخي انحرافات شده‌اند كه البته مي‌توان مسير انحراف را مسدود ساخت.
وي با بيان اينكه همه اصناف براي خود تشكل‌هاي محكم و مهمي دارند افزود: تشكل‌هاي مطبوعاتي به دليل مشكلاتي كه در مديريت مطبوعات وجود دارد با مشكلات متعددي دست و پنجه نرم مي‌كنند كه بايد چاره جويي موثري انديشيده شود.
تقوي طلب به نقش روابط عمومي‌ها اشاره كرد و افزود: روابط عمومي‌ها بايد در تعاملات اجتماعي، با رسانه‌ها مقابل هم قرار نگيرند بلكه آن‌ها را در كنار خود احساس نمايند.
وي اذعان داشت: ما در ارتباطات با تفكرات ساده انگارانه موفق نخواهيم بود بلكه بايد با تزريق فكرهاي ارزشمند پيش رويم تا بتواند به تحولات فرهنگي منجر شود.
اين مدير مسئول نشريه محلي اضافه كرد: بايد استفاده مطلوبي از كارگروه‌هايي صورت بگيرد كه با هم افزايي بتوانند روابط را تقويت نموده و فكر را اشاعه دهند و كمك نمايند تا هيچ فكر تاثيرگذاري بسته و ابتر نماند.
وي از مطبوعات محلي با عنوان خط شكن ياد كرد و اذعان داشت: در همه عرصه‌ها مطبوعات محلي با قدرت وارد شده‌اند و امور را ژيش برده و به روشنگري پرداخته‌اند اما در بيشتر موارد متاسفانه مورد بي‌مهري هم قرار گرفته‌اند.
تقوي طلب تخصص را يادآور شد و از مجوزهاي بي‌حساب و كتاب انتقاد كرد و گفت: اين مجوز‌ها موجب شده است تا هر فردي وارد عرصه اطلاع رساني شود و قدرت تاثير را از اين حوزه بگيرد، ضمن اينكه متخصصان اطلاع رساني را نيز در درياي بي‌تخصصي خود غرق مي‌سازند.
وي بر اتحاد و همدلي جامعه رسانه‌اي استان تاكيد كرد و ابراز اميدواري كرد با كاستن از مشكلات آنان اجتماع بتواند بهره مناسبي از تحليل‌ها، اطلاع رساني‌ها و نقدهاي رسانه‌ها ببرند.

شنبه 30 آذر 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايلنا]
[مشاهده در: www.ilna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 55]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن