تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 11 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):بدانيد هر كس قرآن را بياموزد و به ديگران آموزش دهد و به آنچه در قرآن است عمل كند، ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803272528




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

غرب هزينه هنگفتي براي حمايت از تروريسم‌پروري عربستان خواهدپرداخت


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي: غرب هزينه هنگفتي براي حمايت از تروريسم‌پروري عربستان خواهدپرداخت
اين نماينده ادوار مجلس، ايران را حلقه مفقوده تحولات منطقه خواند و گفت: برگزاري نشست ژنو2 براي حل بحران سوريه، بدون ايران به نتيجه‌ نمي‌رسد.


حشمت‌الله فلاحت‌پيشه در گفت‌‌وگو با خبرنگار سياسي خبرگزاري خانه ملت،‌ با اشاره به دعوت نشدن ايران به كنفرانس ژنو 2 براي حل بحران سوريه، گفت: آمريكايي‌ها در تحليل راهبردي به اين نتيجه رسيده‌اند كه حضور نداشتن ايران در معادلات منطقه‌اي عامل اصلي شكست اين معادلات و مذاكرات بوده است.

نماينده مردم اسلام آباد، كرند غرب و دالاهو در دوره هشتم مجلس، ادامه داد: بعد از توافقات مذاكرات هسته‌اي ايران و 1+5، دعوت و حضور قطعي ايران در مذاكرات ژنو 2 به عنوان يكي از پايه‌هاي اصلي مذاكرات در صحنه بين‌الملل مطرح شد، از طرف ديگر لابي صهيونيست و لابي محافظه‌كار عرب به‌عنوان مخالف حضور ايران در مذاكرات ژنو 2 به فعاليت پرداختند.

وي افزود: در مقاله اخير محمد ابن نايف ابن بندر عبدالعزيز سفير عربستان در انگليس در روزنامه نيويورك‌ تايمز اين موضوع مطرح شده كه متحدان غربي عربستان به دنبال تعريف جايگاه جديد براي ايران در منطقه هستند كه اين موضوع تهديدكننده منافع عربستان و برخي كشورهاي عربي است و حتي در اين مقاله آمده است كه اين كشورها براي مقابله با اين موضوع حتي حاضر هستند كه در جريان روند صلح به رژيم صهيونيستي نزديك شوند.

فلاحت‌پيشه تصريح كرد: در شرايط كنوني حساسيت كشورهاي مرتجع عرب از حضور ايران در مذاكرات ژنو 2 موجب شده كه آمريكا در قبال ايران با احتياط رفتار كند، اما رفتار محتاطانه اين كشور همواره عامل اصلي، به بن بست رسيدن برخي مسائل و موضوعات منطقه‌اي بوده، از اين رو اگر رئيس‌جمهور آمريكا خواستار نگاهي عملگرايانه به تحولات منطقه است، قطعا اين موضوع با راهبردهاي محافظه‌كارانه عربي – صهيونيستي محقق نمي‌شود.

ايران حلقه مفقوده تحولات منطقه است/نشست ژنو2، بدون ايران به نتيجه‌ نمي‌رسد

اين نماينده ادوار مجلس، با بيان اينكه جمهوري اسلامي ايران حلقه مفقوده تحولات منطقه است، گفت: هم‌اكنون شرايط وضعيت ميداني سوريه بسيار بهتر از وضعيت زمان شكل‌گيري مذاكرات ژنو 1 است و مذاكرات ژنو 2 هم بدون حضور ايران هيچ نتيجه‌اي به‌دنبال ندارد، از طرف ديگر كشورهاي اروپايي بر اين اعتقاد هستند كه در چند ماه اخير ايران در مذاكرات هسته‌‌اي نوع بسيار پيشرفته‌اي از ديپلماسي بين‌المللي را نشان داد،‌ از اين‌رو حضور جمهوري اسلامي در مذاكرات سوريه مي‌تواند مفيد و تأثيرگذار باشد.

وي با تأكيد بر اينكه عمق استراتژي ايران در آمريكا به يك باور تبديل شده، افزود: مقامات آمريكايي معتقد هستند كه ايران به خاطر اين واقعيت به‌دنبال امتيازگيري از آمريكا است، از اين رو برخي از مقامات اين كشور بر اين باورند كه ايران بايد به‌گونه‌اي براي حضور در مذاكرات ژنو 2 دعوت شود، كه موجب تقويت عمق استراتژي اين كشور نشود.

فلاحت‌پيشه افزود:‌ از طرف ديگر شاهد بوديم كه از ابتداي دهه 1990 ميلادي و بعد از جنگ تحميلي عراق عليه ايران، هيچ راهبردي در منطقه بدون حضور ايران موفق نبوده و هم‌اكنون بخشي از راهبرد‌نويسان آمريكايي مي‌دانند كه حضور ايران در مذاكرات ژنو 2 به‌علت بروز كارشكني نيست بلكه قدرت راهبردي ايران علت دعوت جمهوري اسلامي به اين مذاكرات است، بنابر اين اوباما بايد از موضع تكريم نسبت به دعوت ايران به مذاكرات ژنو 2 اقدام كند.

وي با اشاره به دعوت كشورهاي مانند عربستان و قطر به مذاكرات ژنو 2، تصريح كرد: عربستان هم‌اكنون نقش لابي و پشتوانه مالي تروريسم در منطقه را برعهده دارد، به نظر من كنار آمدن غرب و آمريكا در رابطه با حمايت برخي دولت‌هاي عرب از تروريسم تبعات فاجعه‌باري را براي غرب به‌دنبال دارد.

اين نماينده ادوار مجلس، ادامه داد: سفير عربستان در انگليس در بخشي از مقاله خود در روزنامه نيويورك‌ تايمز حضور القاعده در سوريه را به‌گونه‌اي توجيه كرده و اين عامل را طبيعي مي‌داند و حتي تهديد مي‌كند كه اگر در ديپلماسي غرب و آمريكا، كشورهاي عربي ناديده گرفته شوند قطعا آمريكايي‌ها با واقعيت القاعده روبه‌رو مي‌شوند.

عضو كميسيون امنيت‌ملي و سياست‌خارجي مجلس هشتم، افزود: قطعا كنار آمدن اوباما با تروريسم و القاعده‌گري و امتياز دادن در حوزه ديپلماسي به اين كشورها يكي از آفات امروز سياست خارجي آمريكا است.

كنفرانس ژنو 2 يك ماه ديگر، با شركت دولت بشار اسد و نمايندگان مخالفان دولت و كشورهاي منطقه برگزار مي شود كه هدف آن حل بحران سوريه است، اما اخضر ابراهيمي نماينده ويژه سازمان ملل در امور سوريه اعلام كرده كه آمريكا با حضور ايران در كنفرانس ژنو 2 درباره سوريه مخالف بوده و از ايران براي شركت در اين نشست دعوت نشده است./

پايان پيام

شنبه 30 آذر 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي]
[مشاهده در: www.icana.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 78]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن