تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 11 مهر 1403    احادیث و روایات:  حضرت فاطمه زهرا (ع):خداوند ايمان را براى پاكى از شرك... و عدل و داد را براى آرامش دل‏ها واجب نمود. ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819992836




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

به فناوري صنعت سازدر شهرك علمي و تحقيقاتي اصفهان


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران جوان: به فناوري صنعت سازدر شهرك علمي و تحقيقاتي اصفهان
رييس شهرك علمي و تحقيقاتي اصفهان گفت: از مجموع 470 دانش فني تجاري سازي شده تاكنون،42 فناوري در قالب برنامه فناوري صنعت ساز با جذب سرمايه از طرف سرمايه گذاران علاقه مند تبديل به صنعت شده و بر اساس آن­ها كارخانه­هايي در شهرك­هاي صنعتي ايجاد شده است.


به گزارش باشگاه خبرنگاران اصفهان، دكتر محمود شيخ زين الدين به تشريح فعاليت­ها و برنامه­هاي اين شهرك پرداخت و ادامه داد: ارزش گذاري فناوري و ارايه خدمات مالكيت فكري و مديريت مذاكره تا حصول نتيجه با سرمايه گذاران، از جمله فعاليت­هاي شهرك در قالب برنامه فناوري صنعت ساز است.

رييس اين مركز علم و فناوري با بيان اينكه در حال حاضر بيش از 300 شركت و موسسه دانش بنيان در شهرك علمي و تحقيقاتي اصفهان مستقر است گفت: از ابتداي سال 1392 تاكنون تعداد 110 شركت و موسسه دانش بنيان در شهرك علمي و تحقيقاتي اصفهان پذيرش شده­ و عمده زمينه فعاليت اين موسسات دانش بنيان طراحي و مهندسي، اپتيك و ليزر، نساجي و علوم الياف، كشاورزي و محيط زيست، خدمات مهندسي، مواد و متالوژي، بيوتكنولوژي، برق و الكترونيك، شيمي و صنايع شيميايي، ساخت و توليد، فناوري اطلاعات و ارتباطات، عمران و ژئوتكنيك، اتوماسيون و انرژي است.

شيخ زين الدين ادامه داد: شهرك علمي و تحقيقاتي اصفهان در سال­هاي اخير با پذيرش شركت­هاي دانش بنيان در حوزه­هاي تجهيزات پزشكي و تجاري سازي محصولات مرتبط با انرژي­هاي نو توانسته است زمينه فعاليت خود را گسترش دهد.

رييس شهرك علمي و تحقيقاتي اصفهان با اشاره به اينكه تاكنون 50 شركت دانش بنيان در اراضي پارك علم و فناوري شيخ بهايي سرمايه گذاري كرده است، گفت:به اين 50 شركت دانش بنيان 60 قطعه زمين به مساحت 60هزار متر مربع واگذار شده است.

وي از كسب جايزه برتر انجمن پارك‌هاي علمي آسيا (ASPA AWARD) در سال 2013 توسط شركت نانو واحد صنعت پرشيا از شركت­هاي دانش بنيان مستقر در پارك علم و فناوري استان اصفهان- شيخ بهايي، كسب كمك هزينه ارزي تحقيقاتي آكادمي علوم براي كشورهاي در حال توسعه توسط شركت دانش بنيان پارسيان پيشرو صنعت پليمر، برگزاري كارگاه آموزشي بين المللي با موضوع "نوآوري و كارآفريني دانش بنيان" در حاشيه نهمين جشنواره ملي فن آفريني شيخ بهايي، با حضور كشورهاي نيجريه، پاكستان، مصر و عمان و برگزاري جلسه شوراي حكام مركز منطقه­اي توسعه پارك­ها و مراكز رشد علم و فناوري در اصفهان، تحت نظر يونسكو با حضور پرفسور كلونجي(مديركل بخش علوم يونسكو) به عنوان بخشي از دستاوردهاي اين مركز علم و فناوري و شركت­هاي دانش بنيان مستقر در سال جاري نام برد.

رييس شهرك علمي و تحقيقاتي اصفهان در بخش ديگري از سخنانش به برگزاري نهمين جشنواره ملي فن آفريني شيخ بهايي اشاره كرد و توجه وي‍ژه اين جشنواره به توسعه فن‌آفريني در بخش‌هاي مختلف و همچنين شناسايي افراد خلاق، نوآور و فن‌آفرين در جامعه را حايز اهميت دانست و خاطر نشان كرد: عملكرد سازنده اين جشنواره در هشت دوره پيشين، آن‌ را در زمره يكي از چهار جشنواره برتر ملي كشور قرار داده است.

وي با بيان اينكه دهمين جشنواره ملي فن آفريني شيخ بهايي ارديبهشت سال 1393 برگزار مي­شود، گفت: اين جشنواره از دو بخش مسابقه­اي و غير مسابقه­اي تشكيل شده است و در بخش مسابقه‌اي طراحان كسب و كار، فن آفرينان، سرمايه گذاران كار آفرين به رقابت مي‌پردازند.

شيخ زين الدين افزود: يكي از ماموريت‌هاي اين جشنواره كه در فرآيندهاي داوري آن كاملا مشهود است، مشاوره و آموزش به شركت كنندگان بخش‌هاي مسابقه‌اي است كه به شهادت اكثر شركت كنندگان (برگزيده و غير برگزيده) حضور در فرآيند داوري به خصوص بخش فن آفرينان و مشاوره‌هاي لازم ارايه شده در اين فرآيند باعث رشد و اعتلاي شركت‌ها در قسمت‌هاي مختلف آن شده است كه اين موضوع دستاوردهاي زيادي از ديد اقتصادي و فني و ساختاري داشته است./س

شنبه 30 آذر 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران جوان]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 81]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن