تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 14 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):مؤمن شوخ و شنگ است و منافق اخمو و عصبانى.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804461098




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

استفاده از 5 تا 10 هزار زالو در كلينيك‌هاي آذربايجان شرقي


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران جوان: استفاده از 5 تا 10 هزار زالو در كلينيك‌هاي آذربايجان شرقي
مديرامور شيلات و آبزيان جهادكشاورزي آذربايجان‌شرقي گفت: ماهانه بين 5 تا 10 هزار مورد از زالو‌ها در كلينيك‌هاي استان مورد استفاده قرار مي‌گيرد كه بيشتر از منابع آبي صيد مي‌شوند و حتي به كشورهاي همجوار نيز صادر مي‌شود.


به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران تبريز ، صمدزاده در نخستين دوره آموزشي تكثير و پرورش زالو در تبريز با بيان اينكه شتاب توسعه پرورش آبزيان درآذربايجان‌شرقي، مطلوب بوده است، اظهار كرد: با قرار گرفتن در سه حوزه آبريز ارس، قزل‌اوزن و درياچه اروميه و با 120 سد خاكي كوچك و بزرگ، 66 رودخانه دائمي و فصلي، 2500 رشته چشمه و قنات و 20 هزار حلقه چاه، استان از ظرفيت بالايي در توسعه آبزي پروري برخوردار بوده و مي‌تواند به عنوان يكي از قطب‌هاي شيلاتي كشور در بين استان‌هاي غيرساحلي مطرح باشد.

وي با بيان اينكه در حال حاضر با راه‌اندازي بيش از 450 مركز پرورش ماهي و7 مركز تكثير و پرورش بچه ماهي، توليد ماهي پرورشي استان در سال 91 به بيش از 4 هزار و 565 تن رسيده است، ادامه داد: با برنامه‌ريزي‌هاي انجام شده، اين ميزان در سال‌جاري به مرز 5 هزار تن خواهد رسيد.

مدير امور شيلات و آبزيان سازمان جهادكشاورزي استان آذربايجان‌شرقي ادامه داد: در استان 2 هزار و 420 تن ماهي قزل آلا و 2 هزار و 150 تن ماهي گرم آبي پرورش داده مي شود و مي‌توان گفت شتاب توسعه شيلات با وجود اينكه استان ما غيرساحلي است، در سال‌هاي اخير بسيار مطلوب بوده به گونه‌اي كه در اين سال‌ها سرمايه‌گذاري درحوزه‌هاي شيلات افزايش يافته و درحال حاضر به عنوان يك فعاليت اقتصادي و مولد در بين سرمايه‌گذاران و جوانان جوياي كار مورد استقبال قرار گرفته است.

صمدزاده افزود: اهداف حوزه شيلات سازمان بر دو محور توسعه از طريق افزايش توليد در واحد سطح مزارع موجود با استفاده از مكانيزاسيون و توسعه سطح استخر با استفاده از استخرهاي ذخيره موجود كشاورزي استوار است.

وي اضافه كرد: متوسط سرانه مصرف ماهي در كشور 8.5 كيلوگرم و متوسط جهاني آن 16 كيلوگرم است كه با اقدامات انجام يافته مصرف سرانه استان از 100 گرم در سال 1372 به مرز 5 كيلوگرم در سال 1392 ارتقاء يافته است.

صمدزاده اظهار كرد: با توافق به عمل آمده با شركت آب منطقه اي استان مجوز حفر 400 حلقه چاه سطحي با استفاده از آب زير قشري رودخانه‌هاي دائمي آذربايجان‌شرقي در حاشيه رودخانه‌هاي ارس، قزل‌اوزن، قرانقو و آيدوغموش اخذ شده است.

وي گفت: 100 مورد از اين چاه‌ها توسط متقاضيان در مراحل مختلف استعلامات و اخذ مجوزها پيگيري مي شود كه 30 مورد مجوز چاه اخذ شده كه يا حفر شده‌اند و يا در حال حفر مي باشند و در مجموع 6 مزرعه در حال احداث بوده و 3 مزرعه به راه‌اندازي رسيده است.

صمدزاده با بيان اينكه در حال حاضر در 5 سد استان و در 250 دستگاه قفس 8 هزار تني ماهي قزل‌آلا توليد مي‌شود، افزود: با مجوزي كه براي سد خداآفرين اخذ شده است ظرفيت حداقل استقرار 500 قفس با توجه به ظرفيت سد ايجاد شده است.

وي از ايجاد مجتمع پرورش ماهيان زينتي در پارك يك هزار هكتار تبريز خبر داد و افزود: اين پروژه مراحل اداري را طي كرده و پروانه تاسيس آن صادر شده و در حال اخذ تسهيلات است.

صمدزاده به پروژه پرورش ماهيان خاوياري در قفس براي نخستين بار در كشور در آذربايجان شرقي اشاره كرد و افزود: گونه فيل‌ماهي‌هاي پرورش يافته در سد ارسباران در محدوده شهرستان كليبر در عرض 28 ماه گذشته از 100 گرم به 7 كيلو گرم رسيده‌اند كه با توجه به نتايج پروژه هاي مشابه در جهان نتايج بسيار مثبتي در برداشته است.

مدير امور شيلات و آبزيان سازمان جهادكشاورزي استان با بيان اينكه با هدف ايجاد اشتغال، درآمدزايي، عدم آسيب رساني به منابع آبي و افزايش سلامت مردم، توسعه صنعت تكثير و پرورش زالوي طبي در آذربايجان‌شرقي دنبال مي‌شود، افزود: 600 گونه زالو در دنيا شناخته شده است كه تنها 10 گونه آن كاربرد درماني دارد كه مهمترين آن زالوي طبي با نام زالوي هيرود و مريسيناليس مي‌باشد كه در طبيعت ايران يافت مي‌شود.

وي با بيان اينكه زالو در افزايش گردش خون، برطرف ساختن چين و چروك صورت، مشكلات پوستي، بهبود زخم و كاهش تورم لثه‌ها موثر است، افزود: ماهانه بين 5 تا 10 هزار مورد از آن در كلينيك‌هاي استان مورد استفاده قرار مي‌گيرد كه بيشتر از منابع آبي صيد مي‌شوند و حتي به كشورهاي همجوار نيز صادر مي‌شود.

صمدزاده از برنامه‌ريزي اين سازمان براي تكثير و پرورش 100 هزار قطعه زالوي طبي در آذربايجان‌شرقي تا پايان سال خبر داد و افزود: با عنايت به گرايش مردم به طب سنتي و شرايط اقليمي مناسب استان براي پرورش اين گونه اميد است با توسعه پرورش زالو شاهد ايجاد فرصت‌هاي شغلي جديد براي جوانان بيكار و افزايش در آمد اقتصادي روستائيان در آذربايجان‌شرقي باشيم./س

شنبه 30 آذر 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران جوان]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 80]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن