تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 8 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):خدا را بخوانید و به اجابت دعای خود یقین داشته باشید و بدانید که خداوند دعا را از ق...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

ویترین طلا

کاشت پای مصنوعی

مورگیج

میز جلو مبلی

سود سوز آور

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

مبلمان اداری

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1802510461




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

آيت‌الله هاشمي رفسنجاني در جمع پرشور مردم كرمان: تغييررويكرد غرب و آمريكا نسبت به ايران بخاطر هوشياري مردم است


واضح آرشیو وب فارسی:جمهوري اسلامي: آيت‌الله هاشمي رفسنجاني در جمع پرشور مردم كرمان: تغييررويكرد غرب و آمريكا نسبت به ايران بخاطر هوشياري مردم است
بخش خبري: آيت‌الله هاشمي رفسنجاني در آخرين روز از سفر به استان كرمان با مردم كرمان و دانشگاهيان اين استان ديدار كرد.آيت‌الله هاشمي رفسنجاني عصر ديروز به تهران بازگشت.
آيت‌الله هاشمي رفسنجاني روز پنجشنبه در سومين روز سفر به استان كرمان با حضور در مصلاي نماز جمعه در جمع پرشور هزاران نفر از اقشار مختلف مردم سخنراني نمود و تحليلي جامع از اوضاع كشور ارائه كرد.
رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام در اين ديدار كه همراه با شور و شوق كم نظير مردم و به ويژه جوانان بود، پس از پاسخ به ابراز احساسات مكرر و متناوب آنان، در سخناني به سابقه كهن ديار كرمان در تاريخ ايران اشاره كرد و گفت: كرمان در تاريخ اين سرزمين مثل ستاره‌اي مي‌درخشد و هميشه سنگرنفوذ ناپذير ايران زمين بود.
وي با يادآوري مقاطع مختلف از تاريخ پرافتخار كرمان و با بيان اينكه شما مردم؛تاريخ را خوب ورق زديد؛ گفت: اتفاق مسجد جامع كرمان در مبارزات قبل از انقلاب و خط شكني‌هاي لشكر 41 ثارالله دردفاع مقدس ؛اسنادي روشن از روحيات ديني و ملي مردم اين استان است.
آيت‌الله هاشمي رفسنجاني با يادآوري سالگرد زلزله بم و گراميداشت ياد جان باختگان آن حادثه دلخراش؛گفت: ارگ بم ريشه درقوم ايراني دارد و شهر بم سپردفاع ايران در شرق است و اگرچه در زلزله ويران شده، اما با همت مردم و مسوولان ؛بهتر از گذشته آباد خواهد شد.
رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام با اشاره به آخرين سفر خويش به شهرستان بم و آشنايي با نياز مردم آنجا گفت: اميدوارم دولت تدبير و اميد برنامه كاملي براي ساخت مجدد بم و استفاده از منابع آن داشته باشد.
آيت‌الله هاشمي رفسنجاني در بخش ديگري از سخنان خويش با گراميداشت سالروز شهادت آيت‌الله مفتح و روز وحدت حوزه و دانشگاه گفت: برخي مي‌خواستند بين حوزه و دانشگاه اختلاف بياندازند كه خون شهيد مفتح در دانشكده معارف دانشگاه تهران نقطه وحدت طلبه‌ها و دانشجويان شد. آيت‌الله هاشمي رفسنجاني در ادامه با بيان چند آيه و روايت كه مسلمانان را دعوت به وحدت و همدلي مي‌نمايد، گفت: نبايد بگذاريد اختلاف نظرها باعث ايجاد كينه و كدورت در دلها شود.
وي با يادآوري حديث "اختلاف امتي رحمه" گفت:آنچه كه مذموم قرآن است، نزاع مي‌باشد؛اما اگر اختلاف نظرها مودبانه در رسانه‌ها و صدا و سيما مطرح شود؛مردم براساس شعور خود قضاوت و انتخاب مي‌نمايند.
آيت‌الله هاشمي رفسنجاني افزود: مهم اين است كه با حرفهاي خود مردم را منحرف نكنيم كه ناحق را انتخاب كنند؛چون در آن صورت پايه‌هاي اسلام را در دلها و پايه‌هاي كشور را در دنيا ضعيف مي‌كنيم.وي افزود: من به عنوان يك كرماني تأكيد مي‌كنم كه فضاي استان را هميشه دوستانه نگه داريد.
رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام در اين زمينه به روحيات وحدت آفرين آيت‌الله جعفري؛به عنوان نماينده ولي فقيه در استان وامام جمعه كرمان اشاره كرد و گفت: ايشان نمونه خوبي در ميان ائمه جمعه هستند كه بدون جانبداري از جرياني خاص، هميشه با استدلال و منطق صحبت مي‌كند.
عضو مجلس خبرگان رهبري در تقبيح تلاش براي ايجاد اختلاف بين مردم، دامن زدن به اختلافات مذهبي را نوعي بي‌صفايي در حق مسلمانان و بي‌مهري در حق اسلام دانست و گفت: چندي پيش رهبري معظم انقلاب در ديدار علما؛ مشكلات جهان اسلام را برخاسته از گفتار و رفتار گروه‌هاي افراطي شيعه و سني دانستند كه همديگر را تكفير مي‌كنند و با اقدامات تروريستي باعث خونريزي و كشتار مي‌شوند.
وي، دامن زدن به اختلافات مذهبي را برخاسته از جهالت محض دانست و گفت: قرآن كريم كه كتاب مسلمانان است؛ پيروان همه اديان آسماني و اهل كتاب را دعوت به همدلي حول محور مشتركات مي‌كند؛اما يك عده افراطي مدعي شيعه گري و اهل سنت خون همديگر را مباح مي‌دانند.
رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام با ارائه تحليلي از وضعيت ديني و مذهبي جمعيت ايران و پراكندگي جغرافيايي آنان گفت: شيعه و سني در هر جاي ايران اسلامي به سربلندي كشور خود مي‌انديشد و اگر كسي غير از اين تفكر داشته باشد؛ مطمئن باشيد مزدور دشمنان اسلام و ايران است.
آيت‌الله هاشمي رفسنجاني با اسف بار توصيف كردن اختلافات مذهبي مسلمانان در پاكستان، عراق، سوريه و افغانستان گفت: اين همان است كه دشمنان براي تداوم اشغال گري خويش در كشورهاي اسلامي مي‌خواهند.
آيت‌الله هاشمي رفسنجاني با تأكيد براين نكته كه اختلافات باعث رخنه دشمنان در صفوف مردم مي‌شود، به طرح مسائل اختلافي مربوط به اوضاع داخلي ايران در ماههاي قبل و بعد از انتخابات رياست جمهوري پرداخت و گفت: دشمناني كه قبل از انتخابات صحبت از جنگ مي‌كردند؛اكنون دم از مذاكره مي‌زنند.
وي افزود: در هر جنگي پيروز و شكست خورده وجود دارد؛ اما اگر روابط در فضاي گفت وگو شكل بگيرد؛ مي‌تواند به شرايط برد ـ برد برسد كه الان در مذاكرات ايران وغرب وآمريكا در جريان است.
آيت‌الله هاشمي رفسنجاني به تلاش جناحي يك گروه براي بهره‌برداري از منافع ملي در مسئله مذاكرات هسته‌اي اشاره كرد و گفت: رهبري معظم انقلاب با حمايت از تيم مذاكره‌كننده و تأييد و تشكر از تلاشهاي آنان؛ راه را به مردم نشان دادند؛ اما آن گروه افراطي هنوز هم درصدد گمراهي مردم هستند.
رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام با ارائه تحليلي از اتفاقات پس از مذاكرات و برخي پيمان شكني ها؛ گفت: وقتي وزيرخارجه آمريكا به وزير خارجه ايران مي‌گويد ما خلف وعده خود را جبران مي‌كنيم و مذاكرات بايد ادامه يابد؛ يعني عزم قدرتهاي غربي براي گفت وگوهاي دوستانه با ايران جدي است.
آيت‌الله هاشمي رفسنجاني تغييررويكرد غرب و آمريكا نسبت به ايران را بخاطر هوشياري مردم دانست و گفت: شما مردم به گونه‌اي در انتخابات حاضر شديد و دولتي را آورديد كه دنيا را مجبور و متقاعدكرد بايد با ايران در فضاي برابر مذاكره كند.
وي،عصبانيت اسرائيل وصهيونيستهاي مسيحي از رفتار احترام آميز دنيا نسبت به ايران را بخاطر برباد رفتن تبليغاتي خواند كه از اول پيروزي انقلاب با همه قدرتها رسانه‌اي خويش در صدد القاي آن به جهانيان بودند.
آيت‌الله هاشمي رفسنجاني افزود: به حرفهاي انحرافي گروههاي افراطي در داخل و خارج نبايد توجه كرد و مطمئن باشيد جان كلام همان است كه رهبري نظام گفتند: اعضاي تيم مذاكره‌كننده مأمور صديق انقلابند.
قبل از سخنان آيت‌الله هاشمي رفسنجاني ؛آيت‌الله جعفري؛نماينده ولي فقيه و امام جمعه كرمان و مهندس رزم حسيني؛ استاندار كرمان و يك نفر به نمايندگي از طرف مردم بم؛گزارشي از اوضاع سياسي و اقتصادي استان ارائه كردند و به نمايندگي از طرف مردم همه شهرهاي استان؛ به آيت‌الله هاشمي رفسنجاني خير مقدم گفتند.
*آيت‌الله هاشمي رفسنجاني: راهي كه مردم در انتخابات 24 خرداد انتخاب كردند تا قله‌هاي افتخار ادامه خواهد يافت
آيت‌الله هاشمي رفسنجاني همچنين طي دو ديدار جداگانه با دانشگاهيان دانشگاه آزاد در جريان سفر به استان كرمان ضمن بيان اينكه در انتخابات 24 خرداد اين مردم بودند كه با حضور خود مسير آينده كشور را تعيين كردند، تاكيد كرد علي‌رغم مخالفت و كارشكني‌هاي افراطيون داخل و خارج كشور ان‌شاءالله راهي را كه مردم انتخاب كرده‌اند تا رسيدن به قله‌هاي افتخار در مسائل سياسي، فرهنگي، اقتصادي و اجتماعي ادامه خواهد يافت.
رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام دراولين جلسه خود با دانشگاهيان دانشگاه آزاد در ديدار اعضاي هيات امناء استانهاي كرمان، سيستان و بلوچستان و هرمزگان اين دانشگاه با ارائه تحليلي از اوضاع دانشگاه‌هاي كشور در آغاز انقلاب اسلامي گفت: در جلسه سران به اين نتيجه رسيديم كه امكانات دولتي هيچ سنخيتي با تقاضا ندارد. در همان زمان آقاي دكتر جاسبي طرح تأسيس دانشگاه آزاد اسلامي را آوردند و پذيرفتيم.
وي در ادامه سخنان خود افزود: مشكل ما فضاي عمومي جامعه بود كه خصوصي سازي تحت تأثير ادبيات ماركسيس پسنديده نبود. رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام با بيان اينكه "خيلي ازكارخانه‌هاي بزرگ را در زمان عدم حضور در جلسات شوراي انقلاب به خاطر نقاهت دوران ترور، از دست مالكان گرفتند"، گفت: حتي چند مدرسه غيردولتي قبل از انقلاب را هم دولتي كردند.
آيت‌الله هاشمي رفسنجاني با اشاره به روند تدوين و تأييد قانون اساسي توسط علماي خبرگان و بزرگان جامعه و بويژه حضرت امام (ره)، برتوجه به صدر و ذيل اصل 44 تأكيد كرد و گفت: ذيل اصل 44 كه هنر عقلاي قانون اساسي بود، راه را باز گذاشته بود كه رهبري نظام پس از 30 سال دستور اصلاح آن را به مجمع تشخيص مصلحت نظام دادند.
رئيس هيئت موسس و هيئت امناء دانشگاه آزاد اسلامي با بيان روند اصلاح اصل 44 در مجمع تشخيص مصلحت و تأييد توسط مقام معظم رهبري كه از آن انتظارانقلاب اقتصادي داشتند، به اوضاع بسيار نامناسب اجراي آن در دولتهاي نهم ودهم اشاره كرد و گفت: بخش خصوصي را از چاله درآوردند و به چاه انداختند.
وي در ادامه اين ديدار كه روساي واحدهاي دانشگاه آزاد اسلامي در سه استان كرمان، سيستان و بلوچستان و هرمزگان حضور داشتند، به ذكر خاطره‌اي پيشنهاد تأسيس دانشگاه آزاد اسلامي به امام راحل پرداخت و گفت: ايشان با هوشياري اين پيشنهاد را پذيرفتند و با كمكي كه كردند بركات زيادي را متوجه اين دانشگاه نمودند كه الان در سراسركشور گسترده است.
رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام به دستاوردهاي علمي و آموزشي دانشگاه آزاد اسلامي اشاره كرد و گفت: يكي از امتيازات اين دانشگاه حضور داوطلبانه خيرين سراسر كشور كه يك نمونه آن خوابگاه دانشجويي واحد بهرمان بود كه ديشب براي افتتاح آن به آنجا رفتم.
آيت‌الله هاشمي رفسنجاني معرفي ايران اسلامي به عنوان يك كشور عالم در جهان را از اهداف ديگر تأسيس دانشگاه آزاد اسلامي خواند و گفت: بايد شرايط و امتيازات ايران را به صورت علمي در جهان معرفي كنيم چون براي الگو شدن "دو صد گفته چون نيم كردارنيست"
وي افزود: الان يكي از كارهاي مهم توجه به تحقيق و پژوهش آن هم به شكل عميق و دانشگاهي است كه زمينه آن در دانشگاه آزاد اسلامي فراهم شده است.
رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام با اشاره به اهداف چشم انداز بيست ساله كه راه آن دانش محوري است، گفت: همين الان دانش پژوهان و مبتكران زيادي از ايران درخارج هستند كه اگرزمينه‌ها فراهم شود، حاضرند بيايند و نتايج پژوهشي خود را در اختيار ايران بگذارند.
وي، نهضت پژوهشي را مهم و توسعه آموزش و پژوهش را از ضرورتهاي برنامه آينده دانشگاه آزاد اسلامي دانست و گفت: بايد نتايج تحقيقات دانشجويان و استادان كه بعضاً به مرحله پايلوت رسيده است براي توليدات عمومي مورد حمايت قرار گيرد.
آيت‌الله هاشمي رفسنجاني در خاتمه سخنان خود به تقاضاي فراوان خارجي‌ها درلبنان، نجف، كربلا، كردستان عراق، هرات و چند كشور آفريقايي براي تأسيس شعبه دانشگاه آزاد اسلامي اشاره كرد و گفت: الان دنيا خواهان دانشگاهي است كه در ايران مالك شخصي ندارد و با سرمايه مردم به دنبال دانش پروري مي‌باشد.
آيت‌الله هاشمي رفسنجاني در دومين جلسه خود با دانشگاهيان دانشگاه آزاد پيش از ظهر امروز در ديدار جمع كثيري از دانشجويان دانشگاه‌هاي آزاد اسلامي كرمان، انتقاد سازنده و پرهيز از هتاكي و تخريب را موجب تشخيص و تمايز سره از ناسره دانست و گفت:دانشجو و استادبايد منتقد باشند، عيوب را بشناسند، مطرح كنند و راه حل ارائه دهند
رئيس هيات موسس و هيات امناي دانشگاه آزاد اسلامي در باره تقاضاهايي كه قبل از سخنراني ايشان از سوي نمايندگان استادان و دانشجويان مطرح شد، گفت: هديه شما به من خواسته‌هايي بود كه مطرح كرديد و اميدوارم مسوولان دانشگاه آزاد اسلامي با اجابت درخواست‌هاي برحق شما، گام‌هاي موثري براي توسعه دانشگاه آزاد اسلامي بردارند.
وي درباره حق جوانان ايران اسلامي و خانواده‌هايي كه فرزندانشان با شهريه تحصيل مي‌كنند، گفت: هزينه‌هاي تحصيل را خود دانشجويان مي‌دهند تا در آينده به مملكتشان براي رسيدن به قله‌هاي دانش و توسعه كمك كنند.
رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام در ادامه افزود: مسوولان دانشگاه آزاد اسلامي فقط حق مديريت دارند و هيچ كس نمي‌تواند ادعا كند كه حق مالكيتي در اين دانشگاه دارد كه در سراسر كشور گسترده است.
رئيس هيات امناي دانشگاه آزاد اسلامي با يادآوري خاطراتي از روزهاي بحث براي تاسيس اين دانشگاه گفت: حاج احمد آقا و روساي قوا، اعضاي هيات موسس دانشگاه بودند كه الحمدالله الان شجره مقدسي شده و شاخه‌هايش در سراسر كشور گسترده است
وي افزود: جوانان بايد ادامه راه را طي كنند تا اين شجره، همچنان بالنده‌تر و گسترده‌تر شود.
آيت‌الله هاشمي رفسنجاني برنامه ريزي براي استفاده از دانش آكادميك دانشجويان در سال‌هاي پس از تحصيل را ضرورتي اجتناب ناپذير براي مسوولان كشور خواند و گفت: بايد از اين مجموعه ارزشمند براي تسهيل مسير پيشرفت كشور استفاده كرد.
رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام به چند نمونه از طرح‌هاي مهم براي احياي كشاورزي در مناطق كم آب كشور اشاره كرد و گفت: بايد دانش آبخوان‌داري و آبخيز‌داري با كارهاي عملي تلفيق شود كه در زمان دولت سازندگي دونمونه از اين موارد در فسا و نرماشير انجام شده بود.
وي اجراي آن طرح‌ها را باعث احياي كشاورزي در منطقه و برگشت روستائيان خواند.
رئيس هيئت موسس دانشگاه آزاد اسلامي در ادامه سخنان خويش به شرايط امروز كشور و نگاه جهانيان به جمهوري اسلامي ايران اشاره كرد و با مقايسه اين شرايط با فضاي 2 سال گذشته گفت: كساني كه براي تحريم و تهديد ايران با هم مذاكره مي‌كردند اكنون براي توافقات و تفاهمات با ايران تقاضاي مذاكره مي‌كنند.
وي تغيير نگاه قدرت‌هاي غربي نسبت به ايران را به خاطر هوشياري مردم در برگزيدن انديشه اعتدالي در انتخابات و تدبير رهبر معظم انقلاب دانست و گفت: وقتي ايشان راي مردم را حق الناس خواندند، هم، موجي در داخل براي اميدواري و اعتماد مردم ايجاد شد و هم، زبان غربي‌ها براي ايجاد شبهه در سلامت انتخابات بسته شد.
رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام، تامل درميزان و درصد آراي مناطق مختلف و استان‌هاي گوناگون كشور را ضرورت يك پژوهش سياسي دانست و گفت: روستائياني كه انتظار مي‌رفت در مقابل دريافت يارانه‌ها، راي ديگري داشته باشند، به كسي راي دادند كه در دولت سابق هيچ مسوولتي نداشت.
وي،خلف وعده، ارائه آمار‌هاي غير واقعي و افزايش بيكاري و ركود اقتصادي و بالاتر از آن ركود تورمي و افزايش هزينه معيشت مردم در جامعه را باعث رويكرد مثبت مردم به نامزد تفكر اعتدال خواند و گفت: مردم با راي به آقاي روحاني اعلام كردند كه ما هوشياريم.
رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام با بيان گوشه‌هايي از اوضاع داخلي و خارجي كشور در زمان تحويل دولت گفت: با روح اميدي كه در كشور دميده شد، روحيه‌ها براي نگاه به افق روشن آينده تقويت شده است.
آيت‌الله هاشمي رفسنجاني، برنامه ريزي‌هاي دولت براي حل تدريجي مسائل را عاقلانه و برخاسته از تدبير و اميد دانست و گفت:يكي از مهمترين دستاوردها در عرصه سياست خارجي اين بود كه توانستند با زبان ديپلماسي به دنيا اعلام كنند كه ايران استفاده از فناوري هسته‌اي را حق خود مي‌داند و به دنبال سلاح هسته‌اي نيست.
وي با اشاره به روند مذاكرات ژنو از آغاز تا پايان، بر نقش رهبري معظم انقلاب تاكيد كرد و گفت: در نقطه آغاز ايشان با اين جمله كه "مذاكره كنندگان فرزندان ايران هستند"، دهان منتفداني را بستند كه پيش از مذاكره مي‌خواستند فضاي جامعه را با طرح مسائل احساسي و افراطي ملتهب كنند.
آيت‌الله هاشمي رفسنجاني افزود: پس از امضاي موافقت نامه نيز پيام تاييد و تشكر رهبري، هم باعث تقويت روحيه اعضاي تيم مذاكره‌كننده و هم موجب بسته شدن زبان‌ها و نارسا شدن قلم رسانه‌هاي افراطي و بد شد، هرچند آنها در اين مقطع نيز ساكت ننشستند و با الفاظ ديگري به كار خود ادامه داده و مي‌دهند.
رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام در همين مورد به تركيب مناسب اعضاي تيم مذاكره‌كننده ايران و توانايي‌هاي دكتر ظريف اشاره كرد و گفت: وزير خارجه ما در حد والاي ورزيدگي ديپلماتيك از حقوق مسلم ايران در تاريخ دفاع كرد كه مي‌بينيد چگونه باعث خشم صهيونيست‌ها شده است.
آيت‌الله هاشمي رفسنجاني به اتفاقات سياسي بعد از امضاي موافقت نامه‌هاي ژنو و خلف وعده‌هاي دولت آمريكا اشاره كرد و گفت: چين و روسيه رسما به آمريكا اعتراض كردند و به اروپايي‌ها مي‌گويند چرا گذاشتيد حرمت امضاي ما در نظام بين الملل مخدوش شود.
وي افزود: در هفته‌هاي اخير كه ديدار‌هايي با چند هيات اروپايي داشتم، آنها به نفوذ لابي اسرائيلي‌ها و گروه‌هاي مسيحي صهيونيست در آمريكا اشاره مي‌كردند و احتمال مي‌دادند كه تحريم اخير دولت اوباما براي جلوگيري از تحريم گسترده‌تري بود كه مجلس سنا مي‌خواست تحت تاثير چند نماينده افراطي وضع كند.
رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام ناراحتي و عصبانيت از اين توافقنامه را وجه مشترك افراطيون آمريكا، غرب و اسرائيل دانست و گفت: متاسفانه برخي افكار افراطي در داخل نيز دانسته يا ندانسته با اين طرز فكر همراهي مي‌كنند، ولي واقعيت اين است كه اكثريت جهان و دولت‌هاي آنها مي‌خواهند در فضايي برابر با ايران مذاكره كنند و ارتباط داشته باشند.
آيت‌الله هاشمي رفسنجاني در بخش پاياني سخنان خويش، يك بار ديگر به نقش آيت‌الله خامنه‌اي در اين شرايط اشاره كرد و گفت: به رسم نمك شناسي بايد بگويم كه تصميمات رهبري كارگشا بود.
وي، توجه با راي و نظر اكثريت مردم را از شرايط اصلي رهبري جامعه اسلامي دانست و گفت: حتي پيامبر اكرم(ص) جز در موارد وحي، براي بقيه مسائل با مردم مشورت مي‌كردند كه اين يك اصل قرآني درآيات مكرر است.
رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام، حق را اصل پايدار نظام آفرينش خواند و گفت: خداوند متعال در قرآن تعهد كرده است كه حق مظلوم را مي‌گيرد، اما همزمان تاكيد مي‌نمايد كه مردم هم خودشان بايد تلاش كند.
وي انتخابات 24 خرداد را نتيجه تلاش مردم و لطف خداوند دانست و گفت: انشاالله اين مسير تا رسيدن به قله‌هاي افتخار در مسائل سياسي، فرهنگي، اقتصادي و اجتماعي ادامه خواهد يافت.
*اداي احترام رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام به شهداي كرمان
رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام ديروز در آخرين روز از سفر چهار روزه به استان كرمان با حضور در گلزار شهداي شهر كرمان به مقام شامخ شهدا اداي احترام كرد.
آيت‌الله هاشمي رفسنجاني صبح ديروز با همراهي استاندار كرمان در گلزار شهداي شهر كرمان حضور يافت و ياد و نام شهداي گرانقدر انقلاب اسلامي و هشت سال دفاع مقدس را گرامي داشت.
رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام همچنين بر مزار پدر نخست‌وزير شهيد دكتر محمدجواد باهنر حضور يافت و براي شادي روح آن مرحوم و همچنين علما و شخصيتهاي فقيد اين ديار طلب غفران الهي و علو درجات كرد.
وي سپس از دانشگاه تحصيلات تكميلي صنعتي و فناوري پيشرفته كرمان در انتهاي جاده هفت باغ علوي كرمان بازديد كرد.
اين مجموعه گسترده در فاصله 27 كيلومتري شهر كرمان و در جوار شهر تاريخي ماهان واقع شده است.
اين دانشگاه از ادغام مركز بين‌المللي علوم و تكنولوژي پيشرفته و علوم محيطي و دانشگاه تحصيلات تكميلي صنعتي كرمان، طبق مصوبه شوراي گسترش آموزش عالي تشكيل شده است و تحت عنوان دانشگاه تحصيلات تكميلي صنعتي و فناوري پيشرفته به فعاليت آموزشي و پژوهشي خود ادامه مي‌دهد.
بازديد از خانه سالمندان سلامت و مركز آموزش هواپيمايي ماهان از ديگر برنامه‌هاي آخرين روز سفر رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام به كرمان بود.
رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام در پايان سفر چهار روزه خود به استان كرمان بعدازظهر ديروز به تهران بازگشت.

جمعه 29 آذر 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جمهوري اسلامي]
[مشاهده در: www.jomhourieslami.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 131]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن