تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 15 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):همه خوبى‏ها و بدى‏ها در مقابل توست و هرگز خوبى و بدى واقعى را جز در آخرت نمى‏بينى...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804743641




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

زمينه سازي عربستان براي تهاجم اسرائيل به لبنان


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران جوان: زمينه سازي عربستان براي تهاجم اسرائيل به لبنان
هدف از تلاشهاي عربستان سعودي و رژيم صهيونيستي براي از بين بردن ثبات در لبنان ، زمينه سازي براي تهاجم رژيم صهيونيستي به حزب الله لبنان است.


به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران؛ پايگاه اينترنتي روزنامه المنار فلسطين جمعه با اعلام اين خبر افزود: عمليات و حملات تروريستي اخير در لبنان از جمله حمله به سربازان ارتش و مواضع آن و تلاش براي تعرض به مقاومت در اين كشور و سرازير شدن خودروهاي بمب گذاري شده و هسته هاي انتحاري به لبنان پرسشهاي متعددي را مطرح كرده است. مهم ترين اين پرسشها عبارتند از : انگيزه ها و اهداف چيست ؟ و كدامين طرفها در تروريسم خونين دست دارند؟

پيش از عمليات تروريستي يك گروه تروريستي به سركردگي شخصي به نام احمد الاسير به ارتش لبنان حمله كرد. تروريستها در شهر صيدا كه ويژگي ها و تاريخ خاص خود را دارد و دروازه مقاومت محسوب مي شود دست به عمليات زده اند. برخي از كشورهاي عرب خليج فارس از احمد الاسير حمايت مي كنند و وي بين كشورها در تردد بود تا اينكه در نهايت در عربستان مستقر شد و سعد حريري وي را مجبور كرد در رياض اقامت كند.

تروريسمي كه در لبنان رخ مي دهد و برخي معتقدند افزايش نيز خواهد يافت ، بي ارتباط به رويدادهاي سوريه نيست و عملياتي شدن يك طرح بررسي شده است كه از مدتها پيش تهيه شده است. هدف اين طرح نيز يافتن راههايي براي حمله به حزب الله و ترسيم يك لبنان جديد با معيارهاي آمريكايي و صهيونيستي است تا مزدوران آمريكا و اسرائيل بر آن حكومت كنند.

برخي منابع آگاه گفتند نشانه‌هاي زيادي وجود دارد كه عربستان در اين طرحهاي تروريستي در لبنان و فتنه افكني طائفه اي در اين كشور دست دارد. فتنه افكني در لبنان يكي از اهداف سياسي عربستان است كه با هدف اسرائيل نيز همسويي دارد زيرا تروريسم مورد حمايت عربستان در سوريه با حملات كوبنده ارتش سوريه روبرو شده است به همين سبب رياض به سمت لبنان متوجه شده است تا در پاسخ به شكست خود در سوريه ، لبنان را بي ثبات كند و به تعبير سعوديها به دخالت حزب الله در بحران سوريه پاسخ دهد. گويا همه كشورها و جريانها از جمله عربستان و وهابي هاي تكفيري حق دخالت در سوريه را دارند اما حزب الله چنين حقي ندارد.

عربستان به خودش اجازه داده است در امور سوريه دخالت كند اما دخالت حزب الله را در سوريه حرام مي داند در صورتيكه حزب الله از ملت سوريه عليه تروريستها حمايت مي كند اما رياض از باندهاي تروريستي براي نابود كردن سوريه حمايت مي كند.

مأموريت عربستان در اين طرح آماده كردن زمينه در لبنان براي حمله وحشيانه اسرائيل به حزب الله و ملت لبنان است. نظام عربستان خود را در خدمت تل آويو قرار داده است زيرا اهداف ، منافع ، اقدامات و تمايلات تل آويو و رياض بايكديگر مغايرتي ندارد و همكاريهاي امنيتي دو طرف بيشتر از چيزي است كه تصور مي شود.

انگيزه هاي عمليات تروريستي در لبنان روشن است كه در تنگنا قرار دادن حزب الله و سرگرم كردن آن و زمينه چيني براي حمله اسرائيل به لبنان و مقاومت از جمله آنهاست.
تنفر و كينه عربستان از مقاومت تازگي ندارد و رويدادهاي زيادي وجود دارد كه مهر تأييدي براين مطلب مي زند. بندر بن سلطان رئيس سازمان اطلاعات عربستان همواره در اين رويدادها دست داشته است.

گزارشهاي متعددي در غرب و اسرائيل منتشر شده است كه نشان مي دهد روابط بين تل آويو و رياض روابط عميقي است و همكاري در زمينه‌هاي نظامي و امنيتي نيز بخشي از اين روابط است. علت نزديكي اين روابط نيز اين است كه دو طرف اهداف مشتركي دارند. محاصره و حمله به حزب الله از جمله اين اهداف مشترك است.

در عمليات اخير تروريستي در لبنان نيز رد پاي همكاري و هماهنگي مشترك عربستان و اسرائيل ديده مي شود.

انتهاي پيام/

جمعه 29 آذر 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران جوان]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 37]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن