تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 10 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):ایمان هیچ بنده ای راستین نمی شود مگر زمانیکه اعتمادش به آنچه نزد خداست از اعتمادش به آن...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819552717




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

العالم: فروريختن پلي به سوژه جديدي براي اعتراض به فساد درعربستان تبديل شد


واضح آرشیو وب فارسی:واحد مرکزي خبر: العالم: فروريختن پلي به سوژه جديدي براي اعتراض به فساد درعربستان تبديل شد
تهران / واحد مركزي خبر / سياسي 1392/09/29
فروريختن پلي در مسير رياض به دمام به سوژه جديدي براي اعتراض به فساد در عربستان تبديل شد.
به گزارش مونيتورينگ اخبار خارجي واحد مركزي خبر، پايگاه اينترنتي بخش فارسي العالم نوشت: فروريختن پلي در مسير اتوبان رياض به دمام به سوژه جديدي براي فعالان و شهروندان عربستاني براي اعتراض به فساد مالي و اداري در اين كشور تبديل شده است.
فعالان عربستاني در پايگاه هاي اجتماعي به ويژه تويتر تصاويري از فروريختن پلي در اتوبان دمام به رياض منتشر كردند كه به گفته آنها اين حادثه خسارت جاني به دنبال نداشته است.
اين پايگاه اينترنتي افزود، فعالان عربستاني با اشاره به اينكه اين پل در فاصله چهل كيلومتري از شهر دمام در اتوبان آن شهر به سوي پايتخت قرار دارد، اين حادثه را به موضوعي داغ در فضاي مجازي تبديل كرده اند. به صورتي كه برخي از كاربران دليل وقوع اين حادثه را فساد دانسته اند.
برخي نيز گفته اند كه سقوط اين پل به دليل قضا و قدر بوده است. كاربري نيز آرزو كرده است كه مبادا ساير پل هايي كه در اجراي طرح هاي آنها فساد فراواني بوده است، فرو ريزند.
به گزارش اين منبع،‌ كاربر عربستاني ديگري نوشته است: به نظر مي رسد ما بايد به دليل فساد فراوان در اين دوره گريه كنيم چراكه زماني پل ها به علت بارندگي فراوان سقوط مي كردند اما امروز ديگر حتي به علت سرماي هوا نيز پل هايمان سقوط مي كنند! پيش از اين نيز پل هاي «ثمامه» در رياض و پل التحليه در جده نيز سقوط كردند.
به گزارش العالم، عده ديگري نيز به تمسخر اين حادثه پرداخته و نوشته اند: چرا شما نيمه خالي ليوان را مي بينيد و فقط به پل هايي كه فرو ريخته اند، نگاه مي كنيد؟ چرا از پل هايي كه تا حالا سقوط نكرده اند، سخني به ميان نمي آوريد؟!
يكي ديگر از شهروندان عربستاني با حسرت نوشته است: متروي لندن صد وپنجاه ساله است و پل دزفول در ايران نيز هزار سال پيش بنا شده است و هنوز پابرجاست. اما پل هاي سي ساله ما فرو مي ريزند.
به گزارش اين پايگاه اينترنتي، يك كاربر ديگر خواستار مجازات شركت هاي فاسد در اين زمينه شده است و اظهار مي دارد: چه زماني خواهيم شنيد كه اسامي شركت هاي مجري اين طرح هاي معيوب در رسانه ها علني شده و مسئولان آنها مجازات خواهند شد؟
شهروند عربستاني ديگر با هشدار به مردم اين كشور مي نويسد: براي حفظ جانتان تا حد امكان از نزديك شدن به طرح ها و ساختمان هاي دولتي خودداري كنيد، زيرا هر لحظه امكان فرو ريختن آنها بر سر شما وجود دارد!
يادآور مي شود در چند سال اخير به علت سيل در شهرهاي عربستان به ويژه جده، شمار زيادي از شهروندان كشته و ساختمان هاي فراواني تخريب شده كه دليل آن نيز فقدان سيستم فاضلاب و فساد فراوان در اجراي طرح هاي دولتي بوده است.

جمعه 29 آذر 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: واحد مرکزي خبر]
[مشاهده در: www.iribnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 60]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن