تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 10 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):به راستى كه دانش، مايه حيات دل‏ها، روشن كننده ديدگان كور و نيروبخش بدن‏هاى ناتوان ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803007402




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

لنكراني خبر دادكاهش 50 درصدي جمعيت در 80 سال آينده


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: لنكراني خبر دادكاهش 50 درصدي جمعيت در 80 سال آينده
رئيس شوراي سياستگذاري سلامت دانشگاه علوم پزشكي شيراز با بيان اينكه بحران جمعيتي كشور يك بحران فرهنگي نيز است، گفت: در 80 سال آينده با كاهش 50 درصدي جمعيت مواجه مي‌شويم.


به گزارش خبرگزاري فارس از شيراز به نقل از روابط عمومي دانشگاه علوم پزشكي جهرم، كامران باقري لنكراني در نخستين كنگره بين‌المللي اخلاق توليدمثل در اين شهر با تصريح اينكه مسئله‌اي كه امروز با ابعاد مختلف آن مواجه هستيم بحث بحران جمعيتي كشور است، آن را يك بحران فرهنگي دانست.

وزير پيشين بهداشت با اشاره به برگزاري كنگره بين‌المللي اخلاق توليدمثل اضافه كرد: اين كنگره گام مثبتي در راستاي حل بحران فرهنگي كاهش جمعيت و فرهنگ‌سازي افزايش مواليد است.

باقري لنكراني خاطرنشان كرد: عمده اتفاقات صورت گرفته، مرتبط با برنامه‌هايي كه وزارت بهداشت انجام داده، نيست بلكه دليل آن عوامل فرهنگي است.

وي اضافه كرد: فرزندگريزي، بحراني فرهنگي است و راه‌حل‌ آن اگر به اين موضوع تمركز نداشته باشد موفق نشده و بسياري از اوقات خطرناك خواهد بود.

لنكراني با تأكيد بر اينكه بايد در كشور ترويج فرزندآوري صورت گيرد، گفت: اين مسئله نيز بايد در سياست‌ها نمود داشته و استفاده از هر نوع وسيله پيش‌گيرانه بايد با يك نگاه محدودسازي باشد اما در دسترس كساني كه نياز دارند قرار گرفته شود.

رئيس شوراي سياستگذاري سلامت دانشگاه علوم پزشكي شيراز با تصريح اينكه مهم‌ترين اقدامات ما با توجه به اينكه گلوگاه اين مسئله فرهنگي است، بايد بر اين جنبه معطوف شود، گفت: در خانواده‌ها فردگرايي ترويج يافته كه يك بحران فرهنگي است و اگر به آن بي‌توجه باشيم و راه‌حل‌هاي خود را به آن معطوف نكنيم نتيجه‌هاي مناسبي ندارد و بايد به مباحث اجتماعي نگاه سيستماتيك داشته باشيم.

باقري لنكراني تصريح كرد: امروزه در شرايطي قرار داريم كه اگر روند كاهنده نرخ باروري در كشورمان ادامه پيدا كند در حدود 80 سال با كاهش 50 درصدي در جمعيت فعلي روبه‌رو مي‌شويم، در شرايطي كه حدود 50 درصد اين جمعيت نيز سالمند خواهند بود.

وزير پيشين بهداشت با تأكيد بر اينكه كسي نمي‌تواند اين بحران را انكار كند، ابراز داشت: واكنش‌ها در برابر اين مسئله متفاوت است و برخي‌ها در برابر اين مشكل راه‌هاي سريع ارائه مي‌دهند غافل از اينكه شكل‌گيري آن طي زمان كوتاهي رخ نداده كه با يك يا دو تصميم و يا بازه زماني كوتاه بتوانيم آن را حل كنيم و تصميمات سريع گاهي اوقات آثار معكوس باقي مي‌گذارد.

وي بيان كرد: در سياست‌هاي اجتماعي يكي از نكاتي كه تأكيد مي‌شود اين است كه تفكر سيستماتيك داشته باشيم.

باقري لنكراني با بيان اينكه شروع نرخ كاهش جمعيت در كشور از سال 63 آغاز شد، افزود: هدفگذاري قانون برنامه توسعه اول اين بود كه در سال 90 نرخ رشد جمعيت به 2.5 درصد برسد اما به دليل اينكه روند كاهنده از قبل شروع شده بود در سال 91 به نرخ رشد هشدار دهنده 1.25 رسيديم و معني آن اين است كه ما در تصميم‌هاي اجتماعي خود از رصد واقعيت‌ها عقب هستيم.

رئيس شوراي سياستگذاري سلامت دانشگاه علوم پزشكي شيراز ادامه داد: يك دهه بين شروع كاهش و قانون تنظيم خانواده كه سال 72 است فاصله وجود دارد و اكنون نيز نگراني وجود دارد كه در سال 92 بحران سال 82 را تصحيح مي‌كنيم.

وزير پيشين بهداشت خاطرنشان كرد: بايد نگاهمان در سياستگذاري مستند و آينده‌نگرانه باشد.

انتهاي پيام/ 2448/ل

جمعه 29 آذر 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 61]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن