تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 7 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام موسی کاظم (ع):هر که می خواهد که قویترین مردم باشد بر خدا توکل نماید .
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1818795581




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

گزارشي از بازار گل در آستانه شب يلدا/ قيمت يك سبد گل همراه با ميوه حدود 300 هزار تومان!


واضح آرشیو وب فارسی:عصر ایران: گزارشي از بازار گل در آستانه شب يلدا/ قيمت يك سبد گل همراه با ميوه حدود 300 هزار تومان!
بازار گل در ايران هرساله با شروع سرما به خواب زمستاني فرو مي رود و البته در مواقعي كه در تقابل زماني با ماههاي محرم و صفر قرار مي‌گيرد اين خواب كمي سنگين تر هم مي شود.

به گزارش ايسنا، بازار گل ارتباط تنگاتنگي با مناسبتها دارد. از اين مناسبتها مي توان به ايام نوروز، ولادتها و شب يلدا اشاره كرد.

خبرگان اين بازار معتقدند زمان در قيمت فروش گل تأثير به سزايي دارد. به عنوان مثال در فصل سرد سال ضايعات گل افزايش و حجم آن كاهش مي يابد تا جايي كه قيمت گل را چند برابر مي كند.

در شبهاي يلدا خريد گل به دو بخش خريد براي ديد و بازديد و همين طور خريد گل براي تازه عروسان كه با كادو همراه است، تقسيم مي‌شود.

خريد گل براي ديد و بازديد بنا بر هزينه در نظر گرفته شده از سوي مشتري انجام مي‌شود. هزينه تزئين اين نوع گلها نيز متفاوت است زيرا تزئين گل فعاليتي خدماتي بوده و بنابر كييفيت و كالاهايي كه مورد استفاده قرار مي‌گيرد متفاوت است .

گلها و سبدهاي مورد استفاده براي مراسم هزينه جداگانه اي دارد زيرا كالاهاي مورد مصرفي در آنها گران و بيشتر است. در سبدهاي تزئيناتي همراه با گل كه گلهاي آن بيشتر گلهاي خاص‌تر هستند كادو و كالاهاي خريداري شده از سوي مشتري تزئين مي‌شود.

در اين رابطه يكي از فروشندگان گل در شرق تهران عنوان مي‌كند كه برخي از گل فروشان قيمت گل را به صورت جدا و خدمات تزئين را به صورت جداگانه محاسبه كرده و برخي ديگر هزينه خدمات را به صورت چند برابري و يكجا روي قيمت گل مي‌افزايند كه در حال حاضرحجم اعظم خريد گل مربوط به سبدهاي گل است.

همچنين يك خريدار گل كه در آستانه شب يلدا به يكي از گل فروشي‌هاي مركز شهر آمده بود مي‌گويد: قيمت خود گل هزينه جداگانه آنچناني ندارد اما سبد و تزئينات مربوطه قيمت سبد گل را بالا برده است. از سوي ديگر ميوه هاي مورد استفاده در سبد گل مانند آناناس و انار قيمتي در حدود 100 هزار تومان دارند.

به گفته وي هزينه سبد گل همراه با ميوه حدود 300 هزار تومان مي‌شود.

به گزارش ايسنا، در حال حاضر قيمت هر شاخه گل خوب در مركز شهر كمتر از 5000 تومان نيست. به طور مثال گل رز هلندي شاخه‌اي 5000 تومان، گل رز آبي شاخه‌اي 7000 تومان و ژبرا شاخه‌اي 9000 تومان به فروش مي رسد.

جمعه 29 آذر 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: عصر ایران]
[مشاهده در: www.asriran.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 219]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن