تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 9 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):به احترام پدر و معلمت از جای برخیز هرچند فرمان روا باشی.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819173395




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

امام جمعه كوهبنان:امام حسين (ع) هستي خود را فداي حق و حقيقت كرد


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: امام جمعه كوهبنان:امام حسين (ع) هستي خود را فداي حق و حقيقت كرد
امام جمعه موقت كوهبنان گفت: امام حسين (ع) همه هستي خود را فداي حق و حقيقت كرد و اين روزها عاشقان زيادي از سراسر جهان و شهرهاي مختلف عراق روانه كربلا هستند.


به گزارش خبرگزاري فارس از كوهبنان، حجت‌الاسلام سيداحمد موسوي ظهر امروز در خطبه‌هاي نماز جمعه كوهبنان با استناد به آيات و روايات اظهار داشت: يكي از مهم‌ترين اصول اعتقادي معاد است كه خداوند در قرآن كريم به آن به طور ويژه پرداخته است.

وي افزود: در اين روز زمين تمام اخبار خود را بازگو مي‌كند و تمام كارهايي كه انسان بر روي زمين انجام داده است، نشان داده مي‌شود در حالي كه مهر بر دهان انسان نهاده شده، تمام اعضا و جوارح به نفع و يا عليه او شهادت مي‌دهند.

موسوي خاطرنشان كرد: در آن روز و در جريان آن حادثه عظيم مادري كه كانون محبت است از ترس و وحشت، كودك شيرخوار خود را رها مي‌كند، براي انسان‌هاي كافر و از خدا بي‌خبر روزي بسيار عذاب‌آور و سخت است، اما انسان‌هاي مومن و خداترس در اين روز در امان هستند.

امام جمعه موقت كوهبنان به اربعين حسيني به عنوان مهم‌ترين مناسبت هفته اشاره كرد و افزود: كلمه اربعين از جمله اموراتي است كه در متون ديني آمده و بسياري از امور با اين عدد تعريف شده‌اند به گونه‌اي كه كمال عقل انسان در 40 سالگي است و در روايات داريم اگر كسي 40 روز براي رضاي خدا قدم بردارد و رياضت اسلامي را تحمل كند، خداوند كمالات وحياني به انسان مي‌دهد كه حكمت بر زبانش جاري شود.

موسوي تصريح كرد: حضرت امام (ره) بارها فرمودند، ما هر چه داريم از محرم و صفر است كه اين امر با واقعيت منطبق است، عاشقان زيادي در اين روزها از سراسر جهان و شهرهاي مختلف عراق روانه كربلا هستند كه با پاي پياده خود را به حرم سيدالشهدا (ع) مي‌رسانند، امامي كه همه هستي خود را فداي حق و حقيقت كرد.

وي اظهار داشت: در اربعين حسيني نخستين كسي كه زائر قبر امام حسين (ع) شد، جابربن عبدالله انصاري به همراه عطيه بود كه از نزديك قبر رهبر و مقتداي خويش را زيارت و با وي درد و دل كرد و سپس اهل بيت عصمت و طهارت به زيارت شهداي كربلا آمدند و هر كدام قبري را در بغل گرفتند و با آنان گفت‌وگو كردند.

انتهاي پيام/80012/ي30

جمعه 29 آذر 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 166]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن