تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 11 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):آنچه دوست ندارى درباره‏ ات گفته شود، درباره ديگران مگوى.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803275330




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

آمريكا نشان داد به دشمن اعتماد كردن كار عاقلانه‌اي نيست


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران جوان: آمريكا نشان داد به دشمن اعتماد كردن كار عاقلانه‌اي نيست
خطيب نماز جمعه امروز تهران گفت: آمريكا نشان داد به دشمن اعتماد كردن كار عاقلانه‌اي نيست و با حواس جمع، بصيرت كامل، پيشبرد مطالب مبهم مشكل را حل نخواهد كرد بلكه بايد حقوق حقه ملت ايران در درجه اول غني سازي و در درجه دوم استمرار روح ابتكار، جهش خلاقيت پيشرفت علمي براي جوانان ما با تثبيت حقوق ما شتاب بيشتري بگيرد.
به گزارش خبرنگار سياسي باشگاه خبرنگاران، "آيت‌الله صديقي" خطيب موقت نماز جمعه تهران در خطبه‌هاي اين هفته گفت: شما عزيزان محترمين، مهمانان خدا، برادران و خواهرانم را به رعايت تقواي الهي ترك محرمات تقيد به واجبات، تعهد مسئوليت‌هاي فردي و خانوادگي، سياسي، اجتماعي، اقتصادي توصيه مي‌كنم.

صديقي ادامه داد: در خطبه اول مختصري در ارتباط با مسائل گذشته و پس از آن به مسئله اربعين مي‌پردازم؛ در اسرار نماز پس از اذان و اقامه مسئله قيام است در نماز تعبير اقيم الصوه وجود دارد در رفتن راه حق و راه توحيد كه مجراي آن ولايت است اهدانا الصراط المستقيم و قيام مطرح است.

وي افزود: گاهي انسان‌ها برمي‌خيزند كه قاعد نباشند اما گاهي اين عمل را انجام مي‌دهند تا نشانه‌اي براي اطاعت باشند قيام ما قيام بندگي است.

خطيب نماز جمعه تهران اظهار داشت: هر چه انسان استوارتر و برافراشته‌تر باشد بنده‌تر و متواضع‌تر است.

صديقي تاكيد كرد: وقتي انسان براي نماز قيام مي‌كند يادآور حضور او در محكمه الهي است.

وي تصريح كرد: انسان در حال نماز ورود به محضر حق مي‌كند و اين به نوعي قيام در برابر مولا و رب است.

خطيب نماز جمعه تهران افزود: قيام ما يك تحول است يك تحول و يك دگرگوني دروني است كه طي آن ما به خود آمده و براي اجراي فرامين الهي آماده مي‌شويم.

صديقي اظهار داشت: پس از اين مرحله تكبيره الحرام است كه به منزله تعويض لباس و شرايط روحي حاجي است.

وي تاكيد كرد: اين فرآيند گذر از حجاب‌هاي هفت گانه‌اي است كه در درون ما نيز وجود دارد چرا كه عالم طبيعت ما را با سجن نفس خودمان مرتبط كرده و هم چنين حواس پنج گانه ما هر يك عاملي براي تفرقه روح واحد ماست كه مظهر وحدانيت است.

خطيب نماز جمعه تهران تصريح كرد: ما يك روح داريم و نشا عمل ما بايد در آن جهت حركت كند تا به نقطه واحد برسد.

صديقي افزود: نمازگذار بايد آن چنان تسلطي برخود داشته باشد كه از حجب عبور كرده و به خدا برسد.

وي اظهار داشت: اربعين سالار شهداست دلهاي عاشق ميليون‌ها شيدا و سرگردان كوي عشق امام حسين از خود بي‌خود شده و در فضاي حسيني سير كربلايي دارند تا اربعين را زير قبه حسين و كنار ضريح شش گوشه آن بزرگوار زائر باشند.

خطيب نماز جمعه تهران تاكيد كرد: اربعين خصوصيات متعددي دارد چرا كه در روايات ما داراي جايگاه ويژه‌اي است.

صديقي افزود: در حديث منقول فريقين اگر كسي 40 روز عشق را تجربه كند انقطاع الي الله را تجربه كند تمام شئون زندگي خود را با نماز پيوند بزند و اين مراقبه كامل را طي 40 روز انجام دهد خداي متعال حجاب دل او را كنار زده چشمه فطرت توحيدي او مي‌جوشد حكمت برزبانش جاري شده و سخن وي حكيمانه مي‌شود.

وي تاكيد كرد: دنياي ما دنياي تجربه است پس چرا معنويت و رضاي خدا را تجربه نكنيم.

خطيب نماز جمعه تهران با اشاره به اين كه روايات وارده را از كتاب خسال مرحوم صدوق نقل مي‌كند تصريح كرد: مومن 5 نشانه‌اي دارد و اولين آن است كه جهر به بسم الله الرحمن الرحيم داشته باشد.

صديقي افزود: بسم الله الرحمن الرحيم يك آيه است كه در ابتدا هر سوريه بوده و حاوي اسم اعظم است اين آيه به قدري مهم است كه هر كاري با آن شروع نشود ابتر خواهد بود.

وي تاكيد كرد: بسم الله الرحمن الرحيم بايد شعار شود چرا كه شعار جنبه بروز و ظهور دارد.

خطيب نماز جمعه تهران در بيان نشانه دوم مومن گفت: پيشاني مومن خاك‌سار است چرا كه وي خود را در پيشگاه خدا تا حد خاك پايين مي آورد و خداي متعال به اين شخص ترحم مي‌كند؛ بهترين خاك براي سجده تربت كربلاست.

وي تصريح كرد: نشانه ديگر مومن برپايي نوافل است نافله‌ها پاسدار فرايض هستند مخصوصا نماز نافله شب.

خطيب نماز جمعه تهران افزود: آخرين نشانه مومن زيارت اربعين است اربعين امام حسين سمبل نمردن شهيد و شكست ناپذير بودن جبهه حق است.

صديقي تصريح كرد: آن‌ها مي‌خواستند از امام حسين اثري نماند نه راهي و نه مرامي اما يك چهله نگذشت تا اين كه قبر امام شناسايي شد و تبديل به مزار شد.

وي افزود: 34 سال از انقلاب و مقاومت ملت ايران مي‌گذرد و اين انقلاب در آستانه 40 سالگي است.

خطيب نماز جمعه تهران تاكيد كرد: ملت ما هرگز خود را صدقه‌خوار معرفي نكرده بلكه غلطك‌هاي بچه‌اش را نيز نثار جبهه‌ها كرده است.

صديقي تصريح كرد: هيچ بعيد نيست كه در صورت ادامه مقاومت ملت تا چند سال ديگر جهان تحول بزرگي را به بركت مقاومت ملت شاهد بوده و اين انقلاب به انقلاب جهاني حضرت حجت متصل شود.

خطيب نماز جمعه تهران در ايراد خطبه دوم همواره نمازگذاران را به رعايت حريم حق پرهيز از ظلم و دوري از گناهان كبيره و صغيره دعوت كرد.

صديقي با اشاره به تاريخ بني‌اميه كه به دنبال كشتن امام حسين و خاموشي دودمان پيامبر بودند اظهار داشت: اصناف اين قوم نيز همين كار را ادامه مي‌دهند امروزه تروريست‌هاي مسلح از كشورهاي معيد مرام وهابيت پول مي‌گيرند و شرارت‌ها را به بار مي‌آورند اين همه كشتار مانع حركت 20 ميليون عاشق به سوي حرم حسيني نبوده و آن‌ها فارغند كه چه چيزي پيش خواهد آمد و اين حركت قائم به الله است.

خطيب نماز جمعه تهران در ادامه مذاكرات ژنو را مورد توجه قرار داد و گفت: هيئت ايراني مورد تاييد رهبري و مردم ولايت محور در قدم‌هاي اول مذاكرات به سمت و سوي مي‌رفت كه در دنيا اميدهايي پيدا شد اما سخنان رهبري كه گفتند ما به آمريكايي‌ها اعتماد نداريم در عمل مشاهده كرديم در آن روز كه مذاكره به امضا رسيد وزير امور خارجه و رئيس‌جمهور آمريكا مطالبي گفتند و اين قول امضا را نقض كردند و با رژيم صهيونيستي نشسته و گفتند همه گزينه‌ها از جمله گزينه نظامي روي ميز است.

صديقي تاكيد كرد: آمريكا نشان داد به دشمن اعتماد كردن كار عاقلانه‌اي نيست و با حواس جمع، بصيرت كامل، پيشبرد مطالب مبهم مشكل را حل نخواهد كرد بلكه بايد حقوق حقه ملت ايران در درجه اول غني سازي و در درجه دوم استمرار روح ابتكار، جهش خلاقيت پيشرفت علمي براي جوانان ما با تثبيت حقوق ما شتاب بيشتري بگيرد.

صديقي با بيان اين كه علي رغم اعتمادي كه به هيئت مذاكره كننده داريم و خواهيم كرد گفت: ملت ما توقعشان اين است كه اين حركت مقطعي نيست بلكه سرنوشت ملت نيز كه دنيا را به خود متوجه كرده و شعارش هيهات من الذله و خون بر شمشير پيروز است مي‌باشد.

وي تاكيد كرد: ملت بزرگ ايران در اوج فشار اقتصادي با كوپن زندگي كرده و روزه گرفته است و خود را با بدبخت نشان نداده و در برابر دشمن خم به ابرو نياورده است. در 8 سال آتش شرق و غرب را به جان خريده و يك قدم از آرمان‌هايش عقب نگذاشته است.

صديقي تصريح كرد: اگر شفاف سازي صورت نگيرد حق غني سازي پيشرفت را حق خود دانسته و شرعا، اخلاقا اصرار بر اين امر را لازم مي‌دانيم.

خطيب نماز جمعه تهران با اشاره به بيانات رهبر فرزانه انقلاب در جلسه شوراي عالي انقلاب فرهنگي كه فرمودند فرهنگ هويت يك ملت است و از هويت ملت پاسداري، نظارت و ديده باني لازم است گفت: حفظ مرزهاي اخلاقي بر همه لازم است مخصوصا مصداقش دولت است دولت اگر سكوت كند افراد زرنگ با وابستگي غربي در قالب نهادهاي مردمي تشكل‌هايي را به وجود مي آورند و بر مفاسد اخلاقي دامن مي‌زنند و دولت تلقي مي‌كند كه اگر فرهنگ را به مردم سپرده نظارتي وجود ندارد در حالي كه اين با قرآن ناسازگار است و رهبري ما براين مسئله تاكيد دارند حراست از معنويت، اصالت، آهنگ معرفتي نبايد فاصله گرفته شود.

وي تصريح كرد: دولت بايد ساز و كاري داشته باشد كه مفاسد را نابود كند و از تسري آن در آينده پيشگيري كند ما تمدن غربي را نمي‌خواهيم وگرنه انقلاب نمي‌كرديم ما خواستار تمدن قرآني هستيم.

خطيب نماز جمعه تهران در ادامه وحدت حوزه و دانشگاه را مورد توجه قرار داد و گفت: اين كه امام راحل روزي را با اين نام نامگذاري كردند معنايش اين است كه ما استاد متدين مي‌خواهيم و خواستار دانشجوي مومن هستيم جوانان ما خون خود را مفت هدر نداده‌اند كه امروزه عرصه بروز غرب‌گراها باشد. اساس انقلاب ما اسلام است و رهبري ما با سخنان حكيمانه و بي‌بديل خود و با اوج معرفت مردم را در يك مسير قرار دادند تا اين مسير به ظهور امام زمان بينجامد.

صديقي افزود: اين وحدت را گرامي مي‌دارم و امروزه صدها استاد بسيجي و متدين داريم و تحول بنيادين در دانشگاه ها مطالبه جدي است 34سال از انقلاب گذشته و امروز نبايد دانشگاه‌ها به باشگاه احزاب و گروه‌ها تبديل شود

خطيب نماز جمعه تهران در پايان بودجه را مورد توجه قرار داد و گفت: بودجه در زمان قانوني تقديم مجلس شده و به نظر مي‌رسد براي مسئله اقتصاد مقاومتي حساب خاصي باز شود و همه مردم انتظار دارند زودتر اين مسئله پيگيري شود و اصل و نصب‌ها براساس جريان خاصي نيست و همه ملت بزرگ ايران اسلامي زير پرچم اسلامي به پيش مي‌روند.

انتهاي پيام/

انتهاي پيام/

جمعه 29 آذر 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران جوان]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 38]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن