تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 8 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام رضا (ع):روز غدیر در آسمان مشهورتر از زمین است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819072534




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

چشم انداز توسعه سرلوحه برنامه هاي آموزشي شهرهاي كشور باشد


واضح آرشیو وب فارسی:مهر: چشم انداز توسعه سرلوحه برنامه هاي آموزشي شهرهاي كشور باشد
همدان- خبرگزاري مهر: معاون شهرسازي و معماري وزارت راه و شهرسازي گفت: CDS يا همان طرح چشم انداز توسعه شهري بايد سرلوحه همه برنامه هاي آموزشي شهرهاي كشور باشد.

به گزارش خبرنگار مهر، پيروز حناچي ظهر پنج شنبه در سمينار رويكردهاي نوين در سياست هاي توسعه شهري كه در سالن شهيد چمران دانشگاه بوعلي همدان برگزار شد با بيان اينكه در CDS كنترل فقر اصلي ترين بحث مورد توجه است، ادامه داد: نگاه CDS نگاهي هدفمند و مبتني بر تفكر هدفمند و مشاركتي و ديناميك است.

وي با بيان اينكه يكي از مشكلات همه شهر ها اين است كه نمي توانيم تصوير درستي از 10 و يا 20 سال آينده شهر داشته باشيم، ابراز داشت: امروزه شهرهاي كوچك در آستانه بحران هستند و اگر با اين آهنگ پيش برويم در 10 سال آينده وضعيتي بهتر از اين نخواهيم داشت.

معاون شهرسازي و معماري وزارت راه و شهرسازي با بيان اينكه داشتن چشم انداز و نگاه راهبردي و مشاركتي براي رسيدن به يك اتفاق نظر موضوع اصلي CDS است، بيان كرد: در نگاه راهبردي و نگاه مشاركتي همراهي همه گروه هاي ذي نفع مطرح است.

حنا چي با بيان اينكه وقتي از مردم شهر بپرسيد چشم انداز شهر در 10 سال آينده چيست بايد حداقل دو بند آن را بدانند، اظهار داشت: تدوين سند چشم انداز يك نگاه راهبردي بود.

سند چشم انداز 20 سال آينده كشور را تصوير كرد

وي با بيان اينكه بايد سند چشم انداز 20 سال آينده كشور را تصوير كرد، افزود: CDS و استراژي توسعه شهري نقطه هدفي را ترسيم مي كند كه اولا بايد دست يافتني بوده و بر ظرفيت ها و قابليت ها مبتني باشد.

معاون شهرسازي و معماري وزارت راه و شهرسازي با بيان اينكه در همه شهر ها مشكل تراز مالي داريم و درآمد نظام مديريت شهري با هزينه ها نمي خواند، ادامه داد: هم اكنون دخل و خرج ها در شهرهاي كشور متناسب نيست.

پيروز حناچي با بيان اينكه براي بالا بردن كيفيت در شهر نيازمند بهترين نيروي كار متخصص هستيم، عنوان كرد: يكي از محورهاي CDS توسعه گردشگري است و گردشگري از موضوعاتي است كه امروزه از آن به عنوان صنعت گردشگري ياد مي كنند.

وي با بيان اينكه توسعه گردشگري به نسبت توسعه صنعت عارضه كمتري دارد، اظهار داشت: توسعه گردشگري يكي از اهداف سند چشم انداز است و بايد براي ميراث طبيعي و تاريخي به عنوان سرمايه، برنامه اي تعريف شود.

همدان تئوري هاي شهرسازي در دنيا را تغيير داد

معاون شهرسازي و معماري وزارت راه و شهرسازي با بيان اينكه همدان تئوري هاي شهرسازي در دنيا را تغيير داد، اظهار داشت: تپه هگمتانه مي تواند موتور محرك باشد و بخش غربي و شمالي كشور را تحت تاثير قرار دهد.

حناچي با بيان اينكه باغات همدان در حال از بين رفتن هستند و اين نشان مي دهد كه اين نوع شيوه اداره شهر درست نيست، ابراز داشت: شهري مثل ونيز در دنيا صنعت شيشه دارد ولي اين صنعت و جاذبه هاي شهر ونيز اقتصاد چشم گيري را ايجاد كرده است.

وي با بيان اينكه همدان صنعت سفال و گردشگري تپه هگمتانه و صنعت و جاذبه هاي زيادي دارد كه اميد مي رود بتوان با آن در شهرها تحول ايجاد كرد، بيان كرد: CDS در واقع برنامه ريزي و نگرش بلند مدت و تبديل اين نگرش به برنامه هاي عملي و زمان بندي شده است.

CDS يك برنامه ريزي كوتاه مدت است

معاون شهرسازي و معماري وزارت راه و شهرسازي با بيان اينكه CDS يك برنامه ريزي كوتاه مدت است كه با تمركز روي تقويت رقابت، ساختار شهر و ساختار زير بنايي را پوشش مي دهد، بيان كرد: CDS به گونه اي طراحي مي شود كه شهر را تكامل مي بخشد و اهداف اقتصادي به رشد اقتصادي و اجتماعي فزاينده و فقر را كاهش مي دهد.

پيروز حناچي با بيان اينكه مردمي كه در شهر زندگي مي كنند حداقل انتظاري كه دارند اين است كه شهر ها درست اداره شوند، ابراز داشت: نتيجه CDS چند بعدي است لذا يك سند و مدرك غير پويا نيست و حتي قابل بازبيني است.

وي با بيان اينكه مطالعات اقتصادي، كاهش فقر، گسترش توسعه، كيفيت زندگي و آموزشي، بررسي ظرفيت هاي مالي، محور هاي مطالعاتي CDS است، بيان كرد: الويت در اجراي اين برنامه متعهد كردن مسئولان و مقامات به تهيه و اجراي آن است.

معاون شهرسازي و معماري وزارت راه و شهرسازي با بيان اينكه فقدان سازمان غير دولتي و مردم نهاد، فقدان تجربه، كمبود اطلاعات، وجود سيستم هاي سنتي در شهر ها و فقدان هماهنگي بين بخشي در شهر ها از جمله مشكلات پيش روي CDS است، اظهار داشت: CDS بايد سرلوحه همه برنامه هاي آموزشي در شهر باشد.

كد خبر: 2198897

تاريخ مخابره : ۱۳۹۲/۹/۲۸ - ۱۵:۰۳

پنجشنبه 28 آذر 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 45]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن