تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 8 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام سجاد (ع):حقّ نصيحت خواه اين است كه به راه صحيحى كه مى دانى مى پذيرد، راهنمائيش كنى و سخن در حدّ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1818996057




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

نماينده مردم قروه و دهگلان در مجلس:ساخت سدهاي بدون كارشناسي موجب بحران آب در كردسان شد


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: نماينده مردم قروه و دهگلان در مجلس:ساخت سدهاي بدون كارشناسي موجب بحران آب در كردسان شد
رييس مجمع نمايندگان كردستان گفت: يكي از خيانت‌هاي بزرگ مسئولان قبلي كردستان در زمينه توسعه، ساخت سدهاي بدون كارشناسي بود كه امروز بحران آب در اين استان را قطعي كرده است.


به گزارش خبرگزاري فارس از قروه، حامد قادرمرزي ظهر امروز در نشست شوراي مشورتي دانشگاهيان قروه اظهار كرد: ساخت سدهاي موجود در استان، بدون كارشناسي‌هاي لازم و در آخرين نقطه ممكن آب‌هاي جاري، امكان بهره‌مندي مردم استان از منابع آبي را بسيار ناچيز كرده است.

وي افزود: منفعت آب‌هاي ذخيره شده در پشت سدها براي استان‌هاي همجوار است در حالي كه بروز بحران آب در دشت‌هاي شرقي استان قطعي است.

قادرمرزي با اشاره به اينكه مجموع آب سدهاي احداثي در كردستان براي استان‌هاي همجوار قابل استفاده است نه مردم كردستان، گفت: از 272 هزار هكتار زمين‌هاي كشاورزي در كردستان، 94 هزار هكتار كه يك سوم زمين‌هاي كردستان را شامل مي‌شود و از مرغوب‌ترين زمين‌هاي كشاورزي است، در دشت قروه و دهگلان قرار دارد كه در حال حاضر در معرض خطر افت شديد آب‌هاي زيرزميني قرار دارند.

وي يكي از اقدامات نسنجيده در گذشته را حذف طرح خط انتقال آب از سد ژاوه به دشت‌هاي شرقي كردستان اعلام كرد و افزود: سدهاي ژاوه و سورآل ظرفيت‌هاي مناسبي براي بهبود روند افت سفره‌هاي زيرزميني است و به همين دليل با اين طرح مخالفت شد تا اين مسكن‌ها از دشت‌هاي قروه و دهگلان گرفته نشود.

رييس مجمع نمايندگان كردستان در ادامه با اشاره به برنامه‌هاي ملي توسعه در كشور گفت: در برنامه پنجم توسعه اين برنامه‌ها براي تمامي نقاط كشور به صورت جزيي در نظر گرفته شده است.

به گفته قادرمرزي، در يكي از طرح‌هايي كه به نام طرح كاربري ايران، مطرح شده است، كشور به 10 منطقه ويژه تقسيم شده كه در آن استان كردستان با 4 استان ديگر همجوار همه منطقه است.

وي افزود: در اين طرح استان كردستان به سه ناحيه تقسيم شده است كه در ناحيه شرقي كه شامل بيجار و قروه است، همه عوامل توسعه‌اي به غير از احداث فرودگاه در آن پيش‌بيني شده است.

به گفته رييس مجمع نمايندگان كردستان، معضل اصلي در راستاي توسعه تصويب مصوبات نيست، بلكه مشكل اصلي اجرايي نشدن اين مصوبات است.

قادرمرزي يكي از مهم‌ترين اقدامات در دست پيگيري را تشكيل اتاق تعاون در مراكز شهرستان‌ها، اعلام و اظهار داشت: وجود اين اتاق مي‌تواند در توسعه شهرستان‌ها تاثيرگذار باشد.

نماينده مردم قروه و دهگلان در مجلس شوراي اسلامي، در ادامه با انتقاد از عدم تخصيص اعتبارات پژوهشي از سوي دستگاه‌هاي اجرايي استان گفت: بر اساس قانون يك تا سه درصد اعتبارات بايد در قالب بودجه پژوهشي باشد كه تاكنون هيچ يك از دستگاه‌هاي دولتي در كردستان اين هزينه را انجام نداده‌اند.

اين نماينده در بخش ديگري از سخنان خود، مهندسي مجدد در سياست‌هاي مديريتي منطقه را الزامي خواند و تصريح كرد: بر اساس قانون نماينده حق اظهارنظر درباره انتصاب مديران اجرايي را دارد، اما اين وظيفه به نوعي ناديده گرفته مي‌شود كه اين ناديده گرفته شدن از ساختارهاي غلط سرچشمه مي‌گيرد و من براي شكستن اين ساختارهاي غلط نهايت تلاش خود را خواهم كرد.

قادرمرزي با تاكيد بر اينكه در انتخاب مديران استان، مذهب و قوميت به هيچ عنوان ملاك نيست، اظهار داشت: عرف‌هاي غلطي در جامعه وجود دارد كه يكي از آنها در زمينه انتخاب مديران است و اين نگرش اشتباه براي هميشه بايد از قانون انتخاب مديران حذف شود.

وي بر لزوم توجه خاص به دانشگاهيان به عنوان قشر فرهيخته جامعه، تصريح كرد: از فكر و ايده و نظرات سازنده دانشگاهيان فارغ از جناح و حزب و مخالف و موافق و تنها بر اساس توانمندي افراد، در راستاي توسعه منطقه بهره گرفته مي‌شود.

قادرمرزي وضع كنوني كردستان را حاصل كار مديران اعلام كرد و گفت: قضاوت خوب يا بد بودن اين وضعيت بر عهده خود مردم است.

رييس مجمع نمايندگان كردستان با اشاره به استعفاي بودجه‌اي نمايندگان كردستان، اظهار كرد: شخصا اعتقادي به اين بودجه ندارم، اما اين استعفا بازتاب‌هاي خوبي را در دولت داشت كه برخي مسئولان دولتي طي تماس‌هاي تلفني قول‌هاي مساعدي را براي تامين بودجه كردستان از منابع جايگزين اعلام كردند.

قادرمرزي با اشاره به اينكه هيچ يك از رديف‌هاي اعتباري بودجه قروه و دهگلان حذف نشده است، گفت: در برنامه بودجه، قرار بود طرح‌هايي كه كمتر از 25 درصد پيشرفت فيزيكي دارند حذف شوند كه دانشكده صنعت و معدن قروه در زمره اين طرح‌ها قرار مي‌گرفت، اما با تلاش‌هاي صورت گرفته اين كار اجرايي نشد و مقرر شد، بودجه مورد نياز اين طرح از محل منابع متمركز جبران شود.

وي از بحث‌هايي براي احداث فرودگاه در حدفاصل دهگلان به سنندج خبر داد و گفت: به دليل مسطح بودن اراضي موجود رد اين محدوده، بحث براي احداث فرودگاه در آن، مطرح است.

قادرمرزي در ادامه خاطرنشان كرد: پيگير امكان ايجاد منطقه ويژه اقتصادي در قروه با توجه به موقعيت و استعدادهاي اين شهرستان خواهد بود.

وي در پايان گفت: مشاوري از دانشگاهيان را براي رسيدگي بهتر به امور اين قشر انتخاب مي‌كند.

انتهاي پيام/79009/صا40

پنجشنبه 28 آذر 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 59]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن