تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 9 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):هر كس به خدا توكل كند، دشوارى ها براى او آسان مى شود و اسباب برايش فراهم مى گردد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819231481




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

ايجاد مشاغل و اقتصاد سبز با امضاي تفاهم نامه محيط زيست و معاونت علمي و فناوري


واضح آرشیو وب فارسی:خبر آنلاين: ايجاد مشاغل و اقتصاد سبز با امضاي تفاهم نامه محيط زيست و معاونت علمي و فناوري


به گزارش خبرگزاري خبرآنلاين و به نقل از پايگاه اطلاع رساني سازمان حفاظت محيط زيست، در مراسمي كه امروز پنجشنبه 28 آذرماه 1392در محل سازمان حفاظت محيط زيست برگزار شد، معصومه ابتكار با اشاره به هم زماني امضاي تفاهم نامه و روز پاياني هفته پژوهش، ابراز اميدواري كرد: اين تفاهم نامه روند تصميم سازي و تصميم گيري مبتني بر دانش و پژوهش، همچنين برنامه ريزي اقتصاد بر پايه دانايي، نوآوري و خلاقيت را ايجاد كند.
او گفت: چالش مهم توسعه پايدار، شيوه همراهي توسعه و محيط زيست است، زيرا امروز تقابل محيط زيست و توسعه جاي خود را به تعامل و هم فكري محيط زيست و توسعه داده است.
رئيس سازمان حفاظت محيط زيست با بيان اينكه با انجام ملاحظات زيست محيطي از ابتداي طرح يك انديشه تا پايان بهره برداري طرح هاي توسعه اي و اقتصادي مي تواند منجر به كاهش آسيب و تخريب محيط زيست شود، اضافه كرد: پايه و مولفه اصلي اقتصاد سبز حركت هاي پژوهش بنيان مبتني بر نوآوري است.
ابتكار با ابراز اميدواري به اين كه امضاي تفاهم نامه مشترك ميان سازمان حفاظت محيط زيست و معاونت علمي و فن آوري رياست جمهوري منجر به حل مشكلات محيط زيست، اشتغال، رشد اقتصاد و توليد كشور شود، گفت: اين تفاهم نامه معادله برد_ برد است زيرا از يك طرف منجر به گسترش پژوهش هاي كاربردي كه نياز اصلي مديريت سازمان حفاظت محيط زيست براي تصميم سازي، سياست گذاري، نظارت، پايش و فرآيند كنترل مي شود و از طرف ديگر بسط و توسعه حركت دانش بنيان و استفاده از توان و پتانسيل نخبگان است.
معاون رئيس‌جمهور ادامه داد: سعي ما بر اين بود، اين تفاهم نامه آسيب هاي گذشته را نداشته باشد و نتيجه آن پژوهش هاي تاثيرگذار و نتيجه بخشي باشد راه حل هاي علمي و دقيق براي رسيدن به اقتصاد سبز و حل مشكلات و چالش هاي محيط زيست ارئه مي دهد.
رئيس سازمان حفاظت محيط زيست با اشاره به اينكه معضلات محيط زيست تاثيري مستقيم بر شاخص هاي اقتصادي، اجتماعي و سلامت جوامع دارد، افزود: ضوابط سخت گيرانه محيط زيست جزئي از شاخص هاي توسعه يافتگي كشورها محسوب مي شود زيرا محيط زيست عرصه مهم و تاثيرگذاري در اقتصاد كشورها دارد.
ابتكار تاكيد كرد: امضاي اين تفاهم نامه و آغاز برنامه ريزي براي ايجاد مشاغل سبز و اقتصاد سبز جزئي از تكاليف قانوني و مسئوليت مدني دو نهاد است.

پنجشنبه 28 آذر 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبر آنلاين]
[مشاهده در: www.khabaronline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 55]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن